  • 91. Data: 2016-06-28 12:50:21
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 11:46, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Dlatego właśnie ważne jest, by dyskutować o tym samym
    > i stąd też prośba o definicję wcale nie musi być taka
    > głupia (bo przecież "wszyscy wiedzą").
    > Zwykle właśnie ci wszyscy "wiedzą źle" :-)

    Jak z kimś dyskutuję (i go nie znam) to nie zakładam z góry, że nie wie
    co pisze (oprócz ewidentnych przypadków).
    Takie nieuzasadnione podważanie wiarygodności już w pierwszym zdaniu
    zamiast odpowiedzi merytorycznej, budzi naturalną postawę obronną :)

    Spotkanie dwóch bankowców:
    - A ty wiesz, że bank X ostatnio cośtam cośtam...?
    - Zdefiniuj "bank" to będziemy dalej rozmawiać.

    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 92. Data: 2016-06-28 13:24:19
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

    > Jak z kimś dyskutuję (i go nie znam) to nie zakładam z góry, że nie wie
    > co pisze (oprócz ewidentnych przypadków).

    Problem w tym, że zwykle on wie, co pisze, tyle że czasami
    wie coś innego, niż Ty ;-)

    Dlatego jeśli ktoś napisałby np.: "liberalizm jest zły dla klienta
    banku", chcąc dyskutować przede wszystkim zapytałbym, jak rozumie
    liberalizm.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 93. Data: 2016-06-28 14:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 13:24, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Dlatego jeśli ktoś napisałby np.: "liberalizm jest zły dla klienta
    > banku", chcąc dyskutować przede wszystkim zapytałbym, jak rozumie

    Daj spokój, Kviat czerpie wiedzę ze słownika języka polskiego, każdego
    kto ma jakiekolwiek szersze pojęcie na świat wyzywa od nieuków.

    Co tylko świadczy o jego ograniczonej percepcji, szkoda zatem na niego
    czasu - z głupim nie warto dyskutować.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2016-06-28 15:20:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/28/2016 08:24 PM, Dominik Ałaszewski wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego jeśli ktoś napisałby np.: "liberalizm jest zły dla klienta
    > banku", chcąc dyskutować przede wszystkim zapytałbym, jak rozumie

    Z naciskiem na "Dlatego jeśli ktoś napisałby"...

    Zdanie "Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też
    nie za bardzo było co zbierać" jest zrozumiałe do bólu, nawet dla kogoś
    z jedynie elementarną znajomością historii.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 95. Data: 2016-06-28 15:39:24
    Temat: Re: [OT]: liberalne pomysły
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 9...@g...co

    > Liberalizm jest OK:

    : Diabel tkwi w szczegolach.

    Niestety.

    : Uwazam, ze sa sa dobre rzeczy i nie tak dobre.

    : np:
    : Liberalne podejscie do oszczedzania na emeryture jest ok (kazdy
    : niech sam oszczedza wedlug wlasnego uznania) - bo emerytura to
    : jest cos przewidywalnego

    : Natomiast liberalne podejscie do opieki zdrowotnej jest antyspoleczne
    : (powinno byc tak, ze...zdrowi placa za leczenie chorych a nie odwrotnie,

    Syci płacą za głodnych.
    Ubrani -- za nagich.
    Zmotoryzowani -- za pieszych...

    Frankowicze -- za bezdomnych. ;)

    : kazdy w formie jakiejs skladki zaleznej od wysokosci dochodow czyli

    Jasne! Im mniej zarabiasz -- tym miej chorujesz, więc i mniej płacisz. ;)
    Z moich obserwacji wynika, że ci, którzy unikali stresu i pracy -- są
    najzdrowsi pomimo picia alkoholu i palenia tytoniu.

    : wystarczy wliczyc ja w podatek dochodowy) - bo choroby nie sa
    : przewidywalne a koszty wyleczenia niektorych sa bardzo wysokie.

    Dlaczego nie wprowadzić ubezpieczeń obowiązkowych na wzór
    komunikacyjnych -- w prywtnych firmach ubezpieczeniowych?

    : (moge ewentualnie zrozumiec pobieranie odplat od najprostszych,
    : tanich procedur,

    Od oczekiwania w kolejce do lekarza. ;)

    : typu wizyta u lekarza rodzinnego etc; aczkolwiek wtedy ryzykuje ze
    : ludzie zaczna bardziej zaniedbywac kontrole stanu swojego zdrowia)

    Ja bym poszedł dalej -- ,,bezpłatne'' przeglądy i naprawy samochodów,
    także powypadkowe. ;)

    -=-

    Zdrowie -- prawem, nie towarem!
    Zatem i zdrowa żywność, od której zależy zdrowie!
    I zdrowe, stosownie nasłonecznione mieszkania...
    I ubrania, i samochody...
    I rozrywka -- stres albowiem skutecznie zabija...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 96. Data: 2016-06-28 15:51:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nkt2jm$unh$...@n...news.atman.pl

    > Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać, ale
    wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a
    > tu tego zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

    I odsyłki do słowników.

    A gdy ja mówię: nazizm jest narodowym socjalizmem, to wg niego
    odjeżdżam. (toż Szydło jest socjalistka a Morawiecki narodowcem)

    Problemem jest hipokryzja. Czy jakikolwiek władca obiecuje swym
    poddanym: mordowanie, okradanie, wygniatanie, poniżanie?...

    I DTusk (liberał?) rozdawał -- powodzianom chociażby,
    i BSzydło (reprezentująca konserwatywną ;) prawicę)
    rozdaje -- 500+, Mieszkanie+... Ale i RPetru chce
    rozdawać -- 500 pln na KAŻDE dziecko... A EKopacz
    zamierzała zmniejszyć minimalny podatek do 10%,
    wliczając weń także składki zdrowotne, emerytalne, rentowe, wypadkowe itd...

    Czyż Cimoszewicz (rasowy lewicowiec) nie mówił powodzianom: ,,trzeba się
    ubezpieczać''?

    Od kiedy patriotyzm staje się nacjonalizmem i od kiedy
    ów nacjonalizm zamienia się w szowinizm? ;)

    (; Proste -- Polacy są patriotami a Litwini są szowinistami. ;)

    Kiedy anarchizm przekształca się w antyanarhizm zwany faszyzmem? ;)

    -=-

    IMO sprawa prosta -- każdy polityk chce zdobyć władzę, jeśli jej nie ma, bądź
    utrzymać...

    I tego właśnie uczyli mnie na lekcjach polityki, gdy studiowałem fizykę. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 97. Data: 2016-06-28 15:53:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 57723498$0$663$6...@n...neostrada.pl

    > (*) to cytat z filmu - na wszelki wypadek wyjaśniam, bo zaraz znowu jakiś purysta
    językowy dostanie ślinotoku.

    Chyba Ty dostaniesz, jako że ślinotoku interlokutorów nie widać bez kamer... ;)

    Nawet tym postem obrażasz, w którym wyjaśniasz, iż nie obrażasz... ;)
    (nie używasz wyzwisk)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 98. Data: 2016-06-28 16:05:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" a...@g...co

    : Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci i (zli)nacjonalisci.
    : Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

    zresztą bez reszty ;)

    Weźmy defę faszyzmu:

    Faszyzm (z włoskiego fascio - wiązka, związek), kierunek polityczny powstały
    po I wojnie światowej, jako opozycyjny wobec działalności socjalistów i komunistów.
    Głoszący hasła skrajnie nacjonalistyczne, antydemokratyczne i antyliberalne,
    zmierzający do stworzenia państwa totalitarnego i monopartyjnego. Skupiał
    w swoich szeregach nie tylko tzw. warstwy średnie (średnia burżuazja miejska
    i wiejska, drobnomieszczaństwo, drobni kupcy, byli wojskowi), ale także
    najbardziej zacofane grupy klasy robotniczej (zwłaszcza w Niemczech).

    http://portalwiedzy.onet.pl/55178,,,,faszyzm,haslo.h
    tml

    Zatem faszyści zwalczają: liberałów (DTuska) i demokratów (MKijowskiego)
    a popierają nacjonalistów, czyli (PKukiza?) narodowców. Skupiają najbardziej
    zacofane grupy klasy robotniczej -- toż Solidarność właśnie wyłoniła się z tych
    klas...

    Na pewno w PRL (; nie dążono ;) do monopartyjności -- toż były aż dwa stronnictwa
    obok PZPR...
    A obok tego trypletu (a nawet -- nad nim) była KPZR. :)

    Zatem Solidarność (czymkolwiek była), PiS, Kukiz itp. -- to faszyści!!!
    Którym przeciwstawiają się zwolennicy wielopartyjnych parlamentów -- władcy PRL. ;)

    -=-

    Polityk to człowiek, który dziś wie, co stanie się jutro
    a pojutrze wie, dlaczego nie zaszło to, co przewidział. ;)
    (nie moje!!! -- odsyłam do Googli)

    Gdy ktoś do niczego nie nadaje się -- może zostać politykiem lub sportowcem. ;)
    (też nie moje! -- ale chyba trudniejsze do zlokalizowania)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 99. Data: 2016-06-28 16:10:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kviat" 577252eb$0$15205$6...@n...neostrada.pl

    > Gorzej. Nigdy nie wierzyli :)

    Jeszcze gorzej -- nigdy nie wiedzieli, kim są faszyści. :)

    A inni nie wiedzą, co głosi artykuł 197 Konstytucji, lecz manifestują
    na uliach w obronie demokracji dlatego, że PiS nakazuje szacunek do
    tego artykułu!

    RPetru zwalczał monopartyjność w polskim rządzie, ale życzenia
    z okazji dnia kobiet składał także kobietom z koalicji rządowej... ;)

    > Ciekawe kiedy zaatakują gniazdo os (banki), i który będzie pierwszy :)

    Już zaatakowali -- banki są mocne i nie dają się. :)
    Ale w USA było odwrotnie -- państwo wsparło grupę Citi.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 100. Data: 2016-06-28 16:25:40
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 14:48, Liwiusz pisze:

    > Daj spokój, Kviat czerpie wiedzę ze słownika języka polskiego, każdego
    > kto ma jakiekolwiek szersze pojęcie na świat wyzywa od nieuków.

    Nie kłam. Nie każdego. Tylko takich (uważaj, będzie trudne słowo, dasz
    radę samodzielnie znaleźć w słowniku definicję) impertynentów jak ty.

    > Co tylko świadczy o jego ograniczonej percepcji,

    Przykro mi, że nie zrozumiałeś tak prostego zdania, że aż musiałeś
    poprosić o definicję dwóch słów. Jak widać, twoje "pojęcie szerszego
    świata" nie obejmuje całego zakresu słownictwa, którym posługują się
    ludzie inteligentni. Więc nie zwalaj winy na innych, jeżeli czegoś nie
    rozumiesz.

    > szkoda zatem na niego
    > czasu

    Ile są warte twoje rady, skoro sam się do nich nie stosujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr