  • 11. Data: 2016-06-26 15:21:56
    Temat: Re: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 576f9e6e$0$15199$6...@n...neostrada.pl

    > A to świadczy o nieprzewidywalności kursów, niewiedzy specjalistów którzy jeszcze
    wieczorem wieszczyli pozostanie.

    Dla mnie wynik (rezygnacja WB z UE) i w przededniu referendum,
    i w dniu referendum był pewny jak słowo 'Amen w pacierzu. :)
    Nie zaniepokoiły mnie nawet sondaże, wieszczące sporą przewagę
    zwolenników pozostania GB w UE nad zwolennikami BRexitu.

    > Nawet bookmacherzy się pomylili co miało być ostatnią ostoją i wykładnią bo jak
    wykładają kasę to mają podstawy. :-)

    Ja nie chybiłem!
    [ale i nie kupiłem franków, w co znów niektórzy nie wierzyć
    będą, patrząc na ruchy moich pieniędzy; zaskoczył mnie jednak
    skok dolara; stawiałem na skok franka]

    > Wniosek: G... te wszystkie elity, specjaliści wiedzą o przyszłości, gospodarki,
    kursów, krajów, klimatu...
    > Takie wróżki którym ciemny lud wierzy. :-)

    Ja uwierzyłem -- ale tym, którzy wiedzą, na której ośce kręci się świat. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 12. Data: 2016-06-26 15:24:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Katastrofą jest to, że teraz słychać głosy tych co głosowali za wyjściem, że nie za
    bardzo rozumieli co zrobili i teraz chcą
    > zagłosować jeszcze raz. Nawet jakąś petycję podpisali.

    Szkoci chcą zostać, więc chcą referendum w sprawie wyjścia z GB.

    Gdy Donbas i Krym chcą wyjść -- jest wojna światowa, choćby gospodarcza,
    ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

    Podobnie z wyborami w RP -- tu także wola narodu musi ulec woli sędziów
    czy innych dzieci Stalina.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 13. Data: 2016-06-26 16:21:25
    Temat: [OT]: liberalne pomysły
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-26 o 14:43, z pisze:
    > że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla państw na dorobku

    Na przykład jakie?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-06-26 16:25:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-26, z <...@...pl> wrote:

    > Bo te "elyty" które miały liberalne poglądy przez wiele lat pogardzały i
    > poniżały ludzi mających odmienne zdanie w kwestiach społecznych,
    > gospodarczych, finansowach, politycznych.

    Obecna władza robi dokładnie to samo.
    I nadal powtarzam, dyskutujemy o poglądach politycznych i gospodarczych.
    Nie dyskutujesz z "elytami", tylko z normalnymi ludźmi.
    Dlaczego wciąż się do owych "elyt" odwołujesz?

    > Teraz gdy dostały kopniaka nagle się okazało że nie wszystko co mówiły
    > było mądre, że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla państw na
    > dorobku, że nie miały pomysłu na przyszłość i alienowały się od życia
    > normalnych zjadaczy chleba.

    Nic się "nagle" nie okazuje, znowu wchodzisz w jakąś dziwną retorykę.
    Nikt nie dostał kopniaka "na górze", nadal dostają pensje, jak
    dostawali. Może w nieco innych proporcjach, ale no bicz plis,
    w tej materii to niewiele się zmieniło.

    Zmieni to się tym na dole, ale to stopniowo przecież.
    To nie "dzień niepodległości", gdzie obcy wpadają i robią jebudu.

    > Potrzeba takiej retoryki jest naturalna i ludzka.
    > Dziwię się że się dziwisz :-)

    Jakoś nie widzę różnicy między obecnymi elitami a poprzednimi w tym zakresie.
    Poza tym, ze nowa władza robi to bardziej bezczelnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2016-06-26 16:35:00
    Temat: Re: [OT]: liberalne pomysły
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 16:21, Liwiusz pisze:
    > Na przykład jakie?

    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberaliz
    m-jest-pass.html

  • 16. Data: 2016-06-26 16:40:35
    Od: z <...@...pl>

    > I nadal powtarzam, dyskutujemy o poglądach politycznych i gospodarczych.
    > Nie dyskutujesz z "elytami", tylko z normalnymi ludźmi.
    > Dlaczego wciąż się do owych "elyt" odwołujesz?

    Bo mi wolno :-)

    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberaliz
    m-jest-pass.html

    Przeczytaj pomyśl a wtedy może znajdziemy merytoryczny poziom dyskusji
    między normalnymi ludźmi :-)

    PS. Zapewne wiesz ale wielu normalnych ludzi ma mózgi wyprane przez
    wieloletnią liberalną propagandę :-)

> [...]
    > Nikt nie dostał kopniaka "na górze", nadal dostają pensje, jak
    > dostawali. Może w nieco innych proporcjach, ale no bicz plis,

    Ale przecież jest lament że się zmieni i trzeba wszelkimi sposobami
    włącznie z szantażem zapobiec kolei losu.

    To stało się czy się nie stało?

    Moje retoryka jest dziwna?

    > Jakoś nie widzę różnicy między obecnymi elitami a poprzednimi w tym zakresie.
    > Poza tym, ze nowa władza robi to bardziej bezczelnie.

    Bo te nowe dopiero mają nadejść. To będzie dopiero DOBRA zmiana.

  • 17. Data: 2016-06-26 17:19:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/26/2016 10:24 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

    Czekamy na Ślązaków... Nie będzie Polak pluł im w twarz...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2016-06-26 17:33:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-26 o 16:35, z pisze:

    > http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberaliz
    m-jest-pass.html

    Nie umiesz pisać, czy co? To co robisz na usenecie? ;) Napisz konkretnie
    jakie to liberalne zasady nie są dobre dla państwa na dorobku.

    Konkretnie, na przykład:

    "wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a
    dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

    itp.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-06-26 17:52:40
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > "z" 576f9d8c$0$15199$6...@n...neostrada.pl

    > Najpierw PiS obejmuje władzę po 8 latach Tuskowania, którego efektem
    > jest utytłanie polskiej gospodarki, makabryczne zwiększenie podatków
    > i zamordyzm połączony ze szczytnymi hasłami wolnościowymi. :) Można
    > by spokojnie rzec, że PiS odzyskuje władzę w ostatniej chwili, o ile
    > nie tuż po tej ostatniej -- jeszcze chwila, a nie byłoby co zbierać. :)

    Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za
    bardzo było co zbierać.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2016-06-26 18:00:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/27/2016 12:33 AM, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > "wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a
    > dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

    Liberalizm jest OK: gdziekolwiek na świecie on _faktycznie_ działa, jako
    społecznie akceptowany system, okazuje się, że poziom życia jest wysoki,
    a bezrobocie jest minimalne.

    Ale problem pojawia się, gdy jednostka uświadamia sobie, że nie każdy
    jest "młodym wilkiem", przez całe życie.

    A dla społeczeństwa, dla którego liberalizm jest stosunkowo młodym
    sposobem na życie - katastrofa następuje, gdy 20, 30, 40% ludzi dochodzi
    do podobnych wniosków.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravaler.com