  • 11. Data: 2008-02-07 07:01:13
    Temat: Re: włamanie na skrzynke emailowa - prawo
    Od: "Grzech" <zulus250[wytnijzero]@wp.pl>

    > Jak można ukraść coś, co nie ma materialnej postaci?

    Normalnie. Włamanie, wydrukowanie i użycie w sądzie jako zalączniki w innej
    sprawie.
    Idę więc do sądu, biorę nr sprawy i ksero owych emaili i z tym na policję.
    A co tu niematerialnego?

    pzdr

  • 12. Data: 2008-02-07 08:05:50
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Grzech" <zulus250[wytnijzero]@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Normalnie. Włamanie, wydrukowanie i użycie w sądzie jako zalączniki w
    > innej sprawie.
    > Idę więc do sądu, biorę nr sprawy i ksero owych emaili i z tym na policję.

    A gdzie dowód na włamanie do skrzynki mailowej?
    Może dostał je od drugiej strony - zwykle mailują ze sobą 2 osoby.

    EWa

  • 13. Data: 2008-02-07 08:08:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 08:01:13 +0100, Grzech napisał(a):

    > Normalnie. Włamanie, wydrukowanie i użycie w sądzie jako zalączniki w
    > innej sprawie.
    > Idę więc do sądu, biorę nr sprawy i ksero owych emaili i z tym na
    > policję. A co tu niematerialnego?

    Wydruk listela nie jest listelem. Ba, ksero wydruku nie jest listelem
    jako żywo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 14. Data: 2008-02-07 08:33:28
    Od: "Grzech" <zulus250[wytnijzero]@wp.pl>

    > A gdzie dowód na włamanie do skrzynki mailowej?
    > Może dostał je od drugiej strony - zwykle mailują ze sobą 2 osoby.

    Paragraf mówi: "Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo"
    Druga strona nie przekazala anie nie miala pojecia o czytaniu tej poczty.
    To nie moze byc dowod?
    Jak to wytlumaczyc? EWo - wyobraz sobie, ze ktos 3-ci czyta sobie twoja
    poczte (bez twojej wiedzy), potem jeszcze wybiera niektore emaile, zaklada
    sprawe innej osobie i uzywa ich jako zalacznikow, bo dajmy na to tez znalas
    tego kogos i tez pisalas na temat tej osoby.
    Nie wiem czy klarownie?

    pzdr.

  • 15. Data: 2008-02-07 10:24:42
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Feb 7, 9:05 am, "Ero Walensdorf"
    <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote:

    > A gdzie dowód na włamanie do skrzynki mailowej?
    > Może dostał je od drugiej strony - zwykle mailują ze sobą 2 osoby.
    >
    > EWa

    Bo wydrukowal z katalogu wyslane nie odebrane i na odwrot? i zaklada
    sprawe osobie do ktorej ty wyslales/odebrales od niej mejle.

  • 16. Data: 2008-02-07 13:14:15
    Od: Jakub Mendys <k...@j...com>

    > A przykłady *skazania* istnieją? :-)
    > Jaka była maksymalna kara *rzeczywiście* wymierzona?

    Z mojego doświadczenia: pewna osoba niszczyła moją korespondencję
    (listy zwykłe), inne odsyłała do nadawcy z adnotacją (adresat nie
    znany). Udałem się na prokuraturę gdzie złożyłem stosowne
    zawiadomienie. Przy okazji złożyłem zawiadomienie o przywłaszczeniu
    mojego mienia przez tą samą osobę na kwotę 2500zł. W toku postępowania
    Policja przesłuchała osobę w charakterze świadka. Na przesłuchaniu
    osoba potwierdziła, że niszczyła moją korespondencję oraz że pozbawiła
    mnie wymienionego mienia (wszystko zapisane w protokole). Akta wróciły
    do prokuratora który... odmówił wszczęcia postępowania z powodu(!)...
    braku możliwości ustalenia stanu faktycznego(!).
    Odwołanie od decyzji prokuratora nic do sprawy nie wniosło. Sąd
    podtrzymał decyzję prokuratora.

    Ot życie.

    k.

  • 17. Data: 2008-02-08 08:00:40
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Jakub Mendys" <k...@j...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    braku możliwości ustalenia stanu faktycznego(!).
    Odwołanie od decyzji prokuratora nic do sprawy nie wniosło. Sąd

    nie wyczerpales wszystkich mozliwosci