  • 1. Data: 2009-11-08 19:35:14
    Temat: gsm - połącznie typu dane
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    Witam!
    Załóżmy, że mam dwa telefony gsm podłączone poprzez porty szeregowe do
    dwóch komputerów. Jeżeli na jednym wydam polecenie ATD, a na drugim je
    odbiorę za pomocą terminala - to czy wysyłając zwykły tekst na port
    telefonu, pojawi się on na terminalu drugiego komputera? Czy obecnie
    operatorzy pozwalają na takie połączenia?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-11-08 21:13:54
    Temat: Re: gsm - połącznie typu dane
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ColdFire <r...@n...gov> writes:

> [...]
    > odbiorę za pomocą terminala - to czy wysyłając zwykły tekst na port
    > telefonu, pojawi się on na terminalu drugiego komputera?

    Jasne, +- ustawienia terminali itd.

    > Czy obecnie
    > operatorzy pozwalają na takie połączenia?

    W ogole, tak. Czy to zadziala automatycznie, to juz trzeba sprawdzic.
    Moze byc potrzebne wykupienie "numeru do polaczen DATA", albo np.
    ustawienie trybu odbierania w telefonie na "DATA" (ale to raczej dla
    polaczen "analogowych" z PSTNu). Trzeba tez pamietac ze polaczenia
    "DATA" niekoniecznie sa objete ryczaltem itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2009-11-08 21:44:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > W ogole, tak.

    Za wyjątkiem Play, któremu technologia CSD jest ideologicznie obca.

> [...]
    > Moze byc potrzebne wykupienie "numeru do polaczen DATA", albo np.
    > ustawienie trybu odbierania w telefonie na "DATA" (ale to raczej dla

    Wewnątrz własnej sieci zadziała, jest też duża szansa, że zadziała
    międzysieciowo (z wyjątkiem podanym wyżej).

    > Trzeba tez pamietac ze polaczenia
    > "DATA" niekoniecznie sa objete ryczaltem itd.

    A tu są śmieszne rzeczy na billingach. Odnoszę wrażenie, że współczesna
    młodzież inzyniersko-marketingowa wie, co jest GPRS, a nie wie, co to
    jest CSD. Nie wszędzie, nie w każdej taryfie, itp.

    M.

  • 4. Data: 2009-11-08 22:51:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 Nov 2009 22:44:24 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Za wyjątkiem Play, któremu technologia CSD jest ideologicznie obca.

    I nie zadziala ?
    Bo wydaje mi sie to jedna z podstawowych cech GSM, trzeba by blokowac
    ..

    J.

  • 5. Data: 2009-11-08 23:01:38
    Temat: Re: gsm - połšcznie typu dane
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    J.F. wrote:

    > I nie zadziala ?
    > Bo wydaje mi sie to jedna z podstawowych cech GSM, trzeba by blokowac
    > ..

    Nie, trzeba
    a. udostępnić
    b. wyposażyć centrale i inne stojaki

    M.

  • 6. Data: 2009-11-08 23:57:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 09 Nov 2009 00:01:38 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Nie, trzeba
    >a. udostępnić
    >b. wyposażyć centrale i inne stojaki

    Ale mowie o polaczeniu gsm-gsm. Cos trzeba, czy wlaczone domyslnie ?

    J.

  • 7. Data: 2009-11-09 00:18:41
    Temat: Re: gsm - poł?cznie typu dane
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    J.F. wrote:

    > Ale mowie o polaczeniu gsm-gsm. Cos trzeba, czy wlaczone domyslnie ?

    Trzeba chociażby licencje na oprogramowanie. Licencje w tej branży
    sprzedawane są na użytkownika. Podobny casus - Era i połączenia
    konferencyjne.

    M.

  • 8. Data: 2009-11-09 10:45:58
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Za wyjątkiem Play, któremu technologia CSD jest ideologicznie obca.

    Tylko ideologicznie? Na UMTS istnieje coś takiego jak CSD?

    > Wewnątrz własnej sieci zadziała, jest też duża szansa, że zadziała
    > międzysieciowo (z wyjątkiem podanym wyżej).

    Nawet bez dodatkowego numeru "data" po stronie odbierającej?

    > A tu są śmieszne rzeczy na billingach. Odnoszę wrażenie, że współczesna
    > młodzież inzyniersko-marketingowa wie, co jest GPRS, a nie wie, co to
    > jest CSD. Nie wszędzie, nie w każdej taryfie, itp.

    No właśnie. Piszesz "za wyjątkiem Play" czyli powinno zadziałać też u
    wirtualnej drobnicy. Tymczasem, AFAIR, wg cenników CSD to mają tylko
    prawdziwi faceci (po 39 gr/min). W szczególności chyba u Solorza nie ma
    na co liczyć bo on ma niby wszystko swoje poza BTSami ;-)?

    Przemek

  • 9. Data: 2009-11-09 11:48:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:hd7n52$4ck$1@news.onet.pl...
    > Trzeba chociażby licencje na oprogramowanie. Licencje w tej
    > branży sprzedawane są na użytkownika. Podobny casus - Era i
    > połączenia konferencyjne.

    Ale to jakas opcja dodatkowa. Tymczasem lacznosc danych gsm-gsm
    jest od samego poczatku.
    Wystarczy jej tylko nie blokowac.

    Miedzy Orange a Era dziala bez zadnych opcji na transmisje danych u
    operatorow.

    J.

  • 10. Data: 2009-11-09 20:00:55
    Od: ColdFire <r...@n...gov>