  • 11. Data: 2019-11-17 10:19:32
    Temat: Re: guziki
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 15.11.2019 o 23:35, Zbych pisze:

    > To może być przyczyna problemów. Dodaj rezystory podciągające takie,
    > żeby prąd był >1mA.

    Dziękuję, wygląda że guzik znów działa. Jakie procesy fizyczne/chemiczne
    powodują to oczyszczanie styków?

    --
    Michał

  • 12. Data: 2019-11-17 21:24:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-11-15 20:41, Michal M. Lechanski wrote:
    > takie do naciskania. Potrzebne od zaraz.
    >
    > A poważnie - czy podpowiecie jakie kupić włączniki żeby po
    > kilkudziesięciu naciśnięciach się nie przestawały działać?

    A może by:
    https://wooting.io/lekker

    Włodek

  • 13. Data: 2019-11-18 09:59:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 20:05, Cezary Grądys pisze:

    > W życiu bym nie przypuszczał, że styki mogą nie być złocone.
    > No ale to życie.

    W przekaźnikach nie złocone styki wymagają do samooczyszczania często
    coś rzędu 100mA a złocone 1mA.
    Dlaczego złocone nie 0 nie wiem.
    P.G.

  • 14. Data: 2019-11-18 10:28:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > W przekaźnikach nie złocone styki wymagają do samooczyszczania
    > często coś rzędu 100mA a złocone 1mA.
    > Dlaczego złocone nie 0 nie wiem.

    Nie wszystko złoto cosię świeci.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2019-11-18 16:10:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-15 o 20:41, Michal M. Lechanski pisze:
> [...]
    > są takie chwilowe i takie co mają dwa stany stabilne. NIe muszą być
    > przystosowane do wlutowania w płytkę, choć jeśli będą to super. Powinny
    > być raczej niewielkie. Fajnie by było, żeby na oba dało się nałożyć
    > takie same "czapeczki" o średnicy ok 10-12mm.
    > Kupiłem jakiś rok temu 20 takich chwilowych 12x12 i obecnie działa 5, 3
    > nieużywane są jeszcze w pudełku. Resztę szlag trafił - objaw zawsze ten
    > sam - zanim połączą styki trzeba nacisnąć kilka/kilkanaście razy, często
    > pod różnymi kątami.
    >
    > Polecicie jakieś konkretne modele? Z góry dziękuję.

    Nie jest to chyba to o co ci chodzi, ale ;

    https://www.tme.eu/pl/details/tact-24n-f/mikroprzela
    czniki-tact/ninigi/

    używam tego od lat w urządzeniach pracujących w warunkach "polowych".
    W sumie to będzie kilka tys. przełączników ( robię z nich klawiaturki 9
    przyciskowe ). Na tą liczbę i 5 lat miałem 2-3 awarie może.

    Pracują jak u ciebie - podłączone do atmegi.
    Może coś innego tej firmy ? Bo wygląda na to, że jakość jest bez zarzutu.

  • 16. Data: 2019-11-18 21:50:44
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2019 09:59, Piotr Gałka wrote:

    > W przekaźnikach nie złocone styki wymagają do samooczyszczania często
    > coś rzędu 100mA a złocone 1mA.

    A napięcie nie ma znaczenia?

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2019-11-18 21:54:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-11-18 o 21:50, Mirek pisze:

    > A napięcie nie ma znaczenia?

    Nie jestem ekspertem od zjawisk zachodzących na stykach.
    Pamiętam tylko wymaganie na minimalny prąd.
    P.G.