  • 1. Data: 2007-05-23 10:22:21
    Temat: home.pl ...
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    właśnie zaczęli mi zgłaszać moi Klienci, że nie dochodzą maile do kont
    na home.pl i co się okazało ? że home dodał mnie do swojej czarnej listy
    ... bo jedne z moich Klientów wysłał spam.

    Nic, ani słowa o tym do mnie (mój adres mieli na stronie www - taka jak
    nazwa hosta, ja nazwa revdns itd), w RIPE przy klasie adresowej ....

    Klient został właśnie postawiony pod ścianą i już więcej nigdy żadnego
    spamu nie wyśle, ale zachowanie home.pl jest jak dla mnie totalnie
    niepoważne. Po prostu sobie dodają do czarnej listy i mają głęboko w
    poważaniu innych.

    Dobrze, że chociaż po telefonie zdjęli blokadę ... Czy najwięksi mogą
    ignorować cały świat ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-05-23 10:39:54
    Temat: Re: home.pl ...
    Od: Piotrek Roczniak <p...@r...net>

    Dnia 23.05.2007 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał/a:
> [...]
    > poważaniu innych.
    >
    > Dobrze, że chociaż po telefonie zdjęli blokadę ... Czy najwięksi mogą

    Przestań się mazać. Sprawę załatwiłeś, z tego co piszesz, sprawnie i szybko.
    Gdy powalczysz trochę ze spamerską plagą - zrozumiesz podejście "najpierw
    strzelać potem negocjować".

    --
    [...] Vicariously I
    Live while the whole world dies

  • 3. Data: 2007-05-23 11:42:12
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    crazy bejbi wrote on 2007-05-23 12:22:

    > Czy najwięksi mogą ignorować cały świat ?

    Każdy może.

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE *

  • 4. Data: 2007-05-23 14:20:54
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Piotrek Roczniak pisze:

    > Przestań się mazać. Sprawę załatwiłeś, z tego co piszesz, sprawnie i szybko.
    > Gdy powalczysz trochę ze spamerską plagą - zrozumiesz podejście "najpierw
    > strzelać potem negocjować".

    jakbym nie walczył, to może bym zrozumiał. każdemu się może zdażyć mieć
    takiego klienta. Kurde - chociaż jakieś info, że dodali (nawet PO
    fakcie). bo się mam kurde domyślać ?

    Wojtek

  • 5. Data: 2007-05-23 15:09:56
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    > jakbym nie walczył, to może bym zrozumiał. każdemu się może zdażyć mieć
    > takiego klienta. Kurde - chociaż jakieś info, że dodali (nawet PO
    > fakcie). bo się mam kurde domyślać ?

    Hmmm, a w mailq nie dostałeś info o powodzie odrzucenia poczty? :P
    AFAIR Home.pl grzecznie zwraca 554 (o ile coś się ostatnio
    nie zmieniło).

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 6. Data: 2007-05-23 19:30:17
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 23 May 2007, Mr.FX wrote:

    > Hmmm, a w mailq nie dostałeś info o powodzie odrzucenia poczty? :P
    > AFAIR Home.pl grzecznie zwraca 554 (o ile coś się ostatnio
    > nie zmieniło).

    ta...
    Nawet na abuse czy i inny support.
    Też to kiedyś przerabiałem. Zadziałał dopiero kontakt z
    formularza na www...
    Natomiast do dzisiaj nie wiem za co mój adres tam trafił. Fakt, że zdjęli
    blokadę, ale nie dostałem ani jakiegokolwiek wyjaśnienia, ani 'pocałuj
    mnie w d....'.

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 7. Data: 2007-05-23 19:52:58
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piachu>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości

    > jakbym nie walczył, to może bym zrozumiał. każdemu się może zdażyć mieć
    > takiego klienta. Kurde - chociaż jakieś info, że dodali (nawet PO fakcie). bo
    > się mam kurde domyślać ?

    Troche chyba za bardzo sie przejales ;)

    Powiadomienie to uprzejmosc, a nie obowiazek. A na to nie zawsze jest czas.

    Jak masz duzy system sprobuj powiadamiac kilkadziesiac/kilkaset
    zrodel spamu dziennie. Gwarantuje ci ze szybko by ci zapal w zbawianiu
    swiata minal...... Admin ma inne rzeczy do roboty.

    Blokuje sie zrodlo i to Twoj biznes zeby Cie odblokowac - niestety.

    --
    s.

  • 8. Data: 2007-05-23 23:14:35
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sławomir Bem <s...@d...piachu> wrote:
> [...]
    > swiata minal...... Admin ma inne rzeczy do roboty.
    > Blokuje sie zrodlo i to Twoj biznes zeby Cie odblokowac - niestety.

    Ogólnie prawda... ale w home blokują na podstawie zgłoszeń swoich
    klientów, bez zbytniej weryfikacji. (Już chyba opisywałem, jak pocztę
    ode mnie zaczęli odrzucać, bo mój użytkownik sobie zrobił forward na
    home, tam odebrał spama i im go zgłosił? :>)

    p.

  • 9. Data: 2007-05-24 09:57:07
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Marek Wodzinski wrote on 2007-05-23 21:30:

    > Nawet na abuse czy i inny support.

    Na postmastera też? To do rfc-ignorant ich.

  • 10. Data: 2007-05-24 12:38:42
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 24 May 2007, Maciej Wierzbicki wrote:

    > Na postmastera też? To do rfc-ignorant ich.

    1. To było z 5 lat temu
    2. W swoim archiwum mam zwrotkę z info@, wysyłałem też na abuse, ale albo
    też mi odbiło i skasowałem ją, albo 'kamień w wodę'. Pamiętam, że dopiero
    kontakt z formularza lub telefon pomógł.

    Jak to teraz działa, to ktoś musiałby sprawdzić, bo przez ten czas mogło
    się coś zmienić.