  • 1. Data: 2012-07-26 18:32:11
    Temat: iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile
    Od: ygreko <y...@g...com>

    Witajcie,

    Ostatni raz na tej grupie byłem chyba z 10 lat temu... Ciesze sie, ze wciaz widze
    jeszcze znane nicki :).
    Do rzeczy: mam 4S, ktorego uzywalem w Play Fresh Lubie to, bo tam najlepsza dla mnie
    oferta, ale najgorsze doswiadczenie z siecia, tj. zasieg, zrywanie rozmow i bateria,
    ktora od 100% do 0% potrafila zejsc w 6 godzin (wierze, ze to przez ciagle
    przelaczanie sie miedzy sieciami). Teraz przenioslem numer do taktaka, no i teraz, po
    11,5 godzinie wciaz mam 21% baterii, a sposob uzytkowania dokladnie taki sam.
    Ale widze wyraznie, ze albo T-Mobile albo 4S maja jakas specyficzna konfiguracje
    3G/2G. Otoz telefon lezy na biurku, widzi BTSa, pokazuje full zasieg 3G, dzwoni,
    odbieram, gadam, probuje sprawdzic poczte to mowi, ze polaczenie z danymi nie bangla
    podczas tego polaczenia - kapuje, ze rozmawiam w 2G. I faktycznie, od razu po
    rozmowie widze jak wskaznik zasiegu z maxa spada na 4/5 kresek (700 metrow od stacji
    to czasem troche mu opada) i pokazuje sie 3G, ktorego przed sekunda nie bylo, no i
    natychmiast splywaja maile.
    Czy mam rozumiec, ze na nasluchu tel widzi 3G, ale jak dzwoni to siec kaze mu odebrac
    to polaczenie w 2G, aby zwolnic 3G dla innych, ktorzy aktualnie chca ciagnac dane?
    Troche to bez sensu, ale dzieje sie tak zarowno pod Warszawa jak i w centrum
    Warszawy. Gdy w fonie byla karta Play, to jak bylo 3G to bylo 3G.

  • 2. Data: 2012-07-26 22:35:24
    Temat: Re: iPhone 4S i działanie w 3G T-Mobile
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ygreko wrote:
> [...]
    > aktualnie chca ciagnac dane? Troche to bez sensu, ale dzieje sie tak
    > zarowno pod Warszawa jak i w centrum Warszawy. Gdy w fonie byla karta

    imho jesteś w zasiegu dwóch stacji z kórych jedna nie obsługuje 3G...

    mam wrażenie że u mnie na wsi jest podobnie.

    telefon łapie zasięg tego BTSa z 3G ale podczas rozmowy okazuje się że
    sygnał z telefonu jest tam za słaby i przeżuca cię do drugiego BTSa ale już
    w 2G, w poprzednim telefonie efektem dodatkowym było zerwanie połaczenia.

  • 3. Data: 2012-07-26 22:53:27
    Od: ygreko <y...@g...com>

    On Thursday, July 26, 2012 10:35:24 PM UTC+2, Marek Dyjor wrote:

    > imho jeste� w zasiegu dw�ch stacji z k�rych jedna nie obs�uguje 3G...

    Hm, no nie wiem, bo faktycznie w okolicy sa dwie stacje, wg btsearch obie maja 3G -
    musialbym podjechac pod kazda z nich i na miejscu sprawdzic czym sieja, ale jestem
    raczej pewien, ze ta, co ja widze z okna ma 3G, a ta druga, jest zdecydowanie dalej i
    przez kilka scian, wiec mysle sobie, ze raczej powinienem miec kontakt wzrokowy caly
    czas ze stacja 3G. Dzieki za sugestie, sprawdze.

    > mam wra�enie �e u mnie na wsi jest podobnie.

    Moze ta sama wies...

  • 4. Data: 2012-07-27 09:49:29
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Witam,

    Sądzę że to wina operatora i jego infrastruktury.

    Na moim blackberry mam tak, że telefon (mam BES) trzyma stale 3G.
    Wystarczy wykonać rozmowę albo ją odebrać a natychmiast "spada" nawet do
    poziomu samego GSM. Po skończeniu rozmowy telefon loguje się GSM -> edge ->
    EDGE -> 3G.
    Sieć to Plus.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2012-07-27 10:57:43
    Od: ygreko <y...@g...com>

    On Friday, July 27, 2012 9:49:29 AM UTC+2, Franc wrote:

    > Sądzę że to wina operatora i jego infrastruktury.

    Opinie sa takie, ze w Erze tak wlasnie jest, ze rozmowy sa spychane do GSM (ja
    korzystam z taktaka). Moje domniemanie jest takie, ze pasmo 3G zostawiaja dla tych,
    rozmawiaja przez HD Voice i dla tych, co ciagna dane, a glos jest przesylany przez
    GSM. To moze jest i nawet logiczne, zapewnia plynnosc zaawansowanych uslug.
    Jesli chodzi o Plusa to mowiac szczerze niezwykle rzadko mialem takie objawy o
    ktorych piszesz, byc moze zalezne jest to od konfiguracji sieci w danym miejscu, np.
    jest duzo ciagnacych dane to rozmowy spadaja do GSM, a jak nie ma ciagnacych dane to
    mozna i rozmawiac w 3G. Pewnie rozwiazaniem bylyby wideorozmowy, nawet nie patrzac na
    rozmowce, ale w ten sposob zapewniloby sie rozmowe w 3G :).

  • 6. Data: 2012-07-28 16:20:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ygreko" <y...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > przez HD Voice i dla tych,
    > co ciagna dane, a glos jest przesylany przez GSM. To moze jest i nawet

    Logiczne jest to, żebyś mógł korzystać z internetu w czasie rozmowy
    telefonicznej!

    I ja nie mam takich problemów jak Ty - w czasie rozmowy bez żadnych
    problemów
    mogę zrzucić rozmowę na głośnomówiący i przełączyć się na przeglądarkę netu,
    sprawdzić coś co chcę ciągle rozmawiając z osobą po drugiej stronie. Często
    w ten
    sposób właśnie planujemy z kolegą wyjazdy nurkowe, sprawdzamy w czasie
    rozmowy
    adresy, godziny otwarcia baz nurkowych czy ceny jakiegoś sprzętu - brak
    problemów.
    Już tak się przyzwyczaiłem do tego że internet zawsze działa, nawet w czasie
    rozmowy
    że nie zdawałem sobie sprawy że ludzie mogą mieć z tym jeszcze problemy...

    Używam iPhone 4 w sieci AT&T i mieszkam na zachodnich przedmieściach
    Chicago.

  • 7. Data: 2012-07-28 20:29:22
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

> [...]
    > że nie zdawałem sobie sprawy że ludzie mogą mieć z tym jeszcze problemy...
    >
    > Używam iPhone 4 w sieci AT&T i mieszkam na zachodnich przedmieściach

    A co to za wies te twoje czikago, z ktorej strony Warszawy ???

    Ty Przemol zawsze musisz podkreslic, w jakiej to wspanialej hameryce zyjesz.
    Temat jest o T-mobile i problem krajowy, co nas interesuje twoja hameryka...
    Nic twoj post nie wniosl do dyskusji, wiec zachowaj to dla siebie...
    , pisz na temat

    RoB

  • 8. Data: 2012-07-28 23:17:35
    Od: ygreko <y...@g...com>

    On Saturday, July 28, 2012 4:20:54 PM UTC+2, Pszemol wrote:

    > Używam iPhone 4 w sieci AT&T i mieszkam na zachodnich przedmieściach
    > Chicago.

    No tak, niestety, w Polsce was gonimy, nawet nie jestem pewien czy nam sie to
    kiedykolwiek uda :(((.

  • 9. Data: 2012-07-29 09:32:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ygreko <y...@g...com> wrote:

    > No tak, niestety, w Polsce was gonimy, nawet nie jestem pewien czy nam
    > sie to kiedykolwiek uda :(((.

    Akurat w konkurencji działania i zasięgu sieci, to jednak oni gonią nas.
    Nadal.

  • 10. Data: 2012-07-29 11:28:25
    Od: ygreko <y...@g...com>

    On Sunday, July 29, 2012 9:32:07 AM UTC+2, Maciej Bebenek wrote:

    > Akurat w konkurencji działania i zasięgu sieci, to jednak oni gonią nas.
    > Nadal.

    Prosze, zrozum ironie ;))).
    Zawsze jak tam jestem to dziwię się, jak oni moga rozmawiac przez siec takiej
    jakosci...? Szumy, trzaski, ledwo slychac, chociaz rozmawiam z kolega, ktory jest
    kilometr dalej w tej samej sieci i obaj mamy wysokiej klasy smartfony i pelen zasieg
    3G... Chyba, ze dla klientow zewnetrznych udostepniaja tylko kawalek swoich
    mozliwosci.