  • 51. Data: 2011-09-28 15:49:03
    Temat: Re: idzie nowe z UE :-(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5...@p...pl...
    >Rower nie ma w wyposażeniu prędkościomierza a ocena prędkości na oko
    >nie jest wystarczająco dokładna. Nie jestem w stanie ocenić na
    >rowerze
    >czy przekraczam ograniczenie 30 czy 40km/h i o ile je przekraczam.
    >Chciałbym również zobaczyć homologację radaru, którym zmierzono
    >predkość roweru przy takim ograniczeniu. Szczególnie interesują mnie
    >minimalne rozmiary/masa obiektu, którego prędkość da się poprawnie
    >określić.

    Pilki tenisowe mierzy, najwyzej beda atestowac rowniez na rowery.

    Bardziej bym sie zainteresowal na ile poprawnie mierzy obiekt ze
    szprychami.

    Ale i na to jest rada, wprowadzi sie dwa obowiazkowe reflektory
    radarowe i miejmy nadzieje ze beda je dokladniej sprawdzac niz
    obowiazkowe swiatla.

    A jak pieszego akurat nie ma ?
    Albo jest jeden, ale daleko ?

    J.

  • 52. Data: 2011-09-28 15:54:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał w wiadomości grup
    >O to sobie uderzaj do jakiegoś czeskiego odpowiednika GDDKiA, ja
    >tylko
    >mówię, że radar pokazał, że jadę ~30km/h rowerem.

    http://forums.mtbr.com/california-norcal/ranger-spee
    d-trap-stevens-canyon-trail-188471.html

    J.

  • 53. Data: 2011-09-28 16:27:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > POI moga sobie zostac, ale za probe dystrybucji info o radarach 5 lat
    > :-)
    > A w samym programie do nawigacji mozna wprowadzic obowiazkowe
    > wykrywanie slowa "radar" w POI.
    > I obowiazkowe nawigowanie do najbliszego komisariatu po wykryciu :-)

    Nazwę kategorię "Niebieskie huje" (specjalnie przez "h", żby
    czepialscy mieli co robić) i dam ikonkę niebieskiego huja. Czy będa
    podstawy do sądzenia? ;)

    Tylko dlaczego te ciule z UE zapomnieli o CB? Kretyni...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-09-28 16:37:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Pilki tenisowe mierzy,

    Ale co mierzy piłki tenisowe? Fotoradar? Suszarka? Czy też specjalnie
    do tego celu zaprojektowany "radar" ultradźwiękowy?

    > najwyzej beda atestowac rowniez na rowery.

    Najpierw niech atestują a dopiero potem można o mandatach mówić.

    > Bardziej bym sie zainteresowal na ile poprawnie mierzy obiekt ze
    > szprychami.

    Też dobry argument. Do mnie jednak bardziej przemawia sprawa echa od
    większych obiektów w okolicy - echo dalszego samochodu może
    "zagłuszyć" echo roweru i sfałszowac wynik.

    > Ale i na to jest rada, wprowadzi sie dwa obowiazkowe reflektory
    > radarowe i miejmy nadzieje ze beda je dokladniej sprawdzac niz
    > obowiazkowe swiatla.

    :)

    > A jak pieszego akurat nie ma ?
    > Albo jest jeden, ale daleko ?

    Ale prędkość pieszego od prędkości typowego roweru jednak odróżnisz,
    nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2011-09-28 16:41:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nazwę kategorię "Niebieskie huje" (specjalnie przez "h", żby
    >czepialscy mieli co robić) i dam ikonkę niebieskiego huja. Czy będa
    >podstawy do sądzenia? ;)

    Jesli zawieraja miejsca kontroli, to oczywiscie tak ("kto
    dystrybuuje").
    I jeszcze bedziesz musial przepraszac publicznie, albo "kto lzy
    funkcjonariusza .."

    >Tylko dlaczego te ciule z UE zapomnieli o CB? Kretyni...

    CB sie zlikwiduje ustawowo. Budzetowi sie nie oplaca, nie da sie
    opodatkowac.

    A w samochodach zamontuje GPS raportujace przekroczenie predkosci
    automatycznie :-)

    J.

  • 56. Data: 2011-09-28 16:46:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,

    >Ale co mierzy piłki tenisowe? Fotoradar? Suszarka? Czy też specjalnie
    >do tego celu zaprojektowany "radar" ultradźwiękowy?

    Radar radarowy.
    Nie wiem czy specjalnie zaprojektowany, czy to zwykla policyjna
    szuszarka tak naprawde.

    >Najpierw niech atestują a dopiero potem można o mandatach mówić.

    Przez rok beda watpliwosci, a potem w koncu atestuja.

    >Ale prędkość pieszego od prędkości typowego roweru jednak odróżnisz,
    >nieprawdaż?

    Nie jesli pieszy jest daleko. A jak jest blisko to moze byc za pozno
    na hamowanie :-)

    P.S. test maly - na pustej ulicy zwolnic, wrzucic jedynke i puscic
    gaz. Samochod jedzie szybciej czy wolniej od pieszego ?
    Zweryfikowac z prawdziwym pieszym lub gps :-)

  • 57. Data: 2011-09-28 16:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Rower nie ma w wyposażeniu prędkościomierza a ocena prędkości na oko
    > nie jest wystarczająco dokładna. Nie jestem w stanie ocenić na rowerze
    > czy przekraczam ograniczenie 30 czy 40km/h i o ile je przekraczam.

    Ale przecież to jest standardowy flejm.
    Nie jesteś w stanie (a przynajmniej przeciętny kierowca nie jest
    w stanie) ocenić czy odległość wynosi 97cm czy 103cm bądź też
    (wynosi) 48 m czy 52m, więc to jego broszka, żeby dobrał sobie tolerancję
    wystarczającą na jego tolerancję oceny czy to od wyprzedzanego
    jednośladu czy od poprzedzającego pojazdu w tunelu.
    To samo dotyczy miejsc (w .eu, nie pamiętam w którym kraju, na pewno
    nie w .pl :)) gdzie kierujący samochodem jest zobowiazany do jazdy
    "z prędkością pieszego", a prędkościomierze w samochodach raczej
    w tej skali się nie sprawdzają. Szczególnie taki z Syrenki, jak
    najbardziej legalnie "na wyposazeniu" pojazdu ;)

    > Chciałbym również zobaczyć homologację radaru, którym zmierzono
    > predkość roweru przy takim ograniczeniu.

    I tu masz 100% racji :)

    Ale poprzedni argument jest... no z kapelusza.

    > Nadal uważasz, że trolluję?

    Argumentem o braku licznika?
    Nie wiem jak poprzednik, ale ja i owszem ;)

    Żeby nie było - przyznaję się do przekraczania prędkości dopuszczalnej
    rowerem.
    Jednym z powodów jest bezpieczeństwo - utrzymanie się w kolumnie jest
    znacznie bezpieczniejsze od dopuszczenia do wyprzedzania na sławnych
    konstrukcjach "dwa pasy zero pobocza". Tak, "z górki" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2011-09-28 16:56:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 28 Sep 2011 16:46:49 +0200 osobnik zwany J.F wystukał:

    > Radar radarowy.
    > Nie wiem czy specjalnie zaprojektowany, czy to zwykla policyjna
    > szuszarka tak naprawde.

    na korcie nie ma zakłóceń, a skutek błędu jest żaden

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2011-09-28 18:22:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Radar radarowy.

    A co odbija fale? Szmata? Guma?

    > Nie wiem czy specjalnie zaprojektowany, czy to zwykla policyjna
    > szuszarka tak naprawde.

    Nie wierzę, żeby to była zwykła, policyjna suszarka.

    > Przez rok beda watpliwosci, a potem w koncu atestuja.

    Ale do tego czasu przyjmowanie mandatu jest absurdem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-09-28 18:24:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 13:08, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Przeczytaj - ni delegalizacja GPS-a, a tylko ostrzegania o miejscach
    > kontroli z suszarkami (oraz zapewne fotoradarach).

    Czyli jednak chodzi im o inkasowanie mandatów, a nie o zmniejszenie
    prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności.

    Pozdrawiam
    Paweł