  • 1. Data: 2011-09-27 17:04:11
    Temat: pytanie techniczne - prad
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    hej
    mam takie pytanko
    chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
    robi sie to na plusie czy na minusie?
    i dlaczego?

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 2. Data: 2011-09-27 17:06:00
    Temat: Re: pytanie techniczne - prad
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, p0li <p...@a...WYTNIJ.pl> wrote:

    > mam takie pytanko
    > chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
    > robi sie to na plusie czy na minusie?
    > i dlaczego?

    Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy
    akumulator?

    --
    Artur

  • 3. Data: 2011-09-27 17:10:10
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

    > hej
    > mam takie pytanko
    > chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
    > robi sie to na plusie czy na minusie?
    > i dlaczego?

    Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z
    instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-09-27 17:11:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

    > hej
    > mam takie pytanko
    > chce w aucie zrobic odciecie akumulatora

    Jakie auto? Znaczy odcięcie całego zasilania? IMHO kiepski pomysł,
    odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset
    komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym
    skutki gorsze.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-09-27 17:15:02
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:

    > Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z
    > instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

    Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza
    to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
    wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko
    kwestia czasu.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2011-09-27 17:24:06
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-09-27 17:06:00 niejaki AZ napisał:

    > Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy
    > akumulator?

    nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
    dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 7. Data: 2011-09-27 17:25:58
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-09-27 17:11:24 niejaki MZ napisał:

> [...]
    > odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset
    > komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym

    auto stare (17lat)
    kalkulator jakis tam prosty ma (monowtrysk)
    radio - nie problem dla mnie zeby te 3 stacje nastawic ponownie

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 8. Data: 2011-09-27 17:27:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, p0li <p...@a...WYTNIJ.pl> wrote:

    > nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
    > dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

    Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
    dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

    --
    Artur

  • 9. Data: 2011-09-27 17:31:43
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-09-27 17:15:02 niejaki MZ napisał:

> [...]
    > to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
    > wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko

    cala jego ukrytosc polegac bedzie na tym ze bedzie pod maska

    o cos takiego:
    http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-ch
    orzow-hit-i1829657291.html

    wiec chyba pozaru nie bedzie - w sumie po to go chce montowac - zeby
    uniknac rozladowania aku lub ewentualnego pozaru przy dlugim postoju (cala
    zima)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 10. Data: 2011-09-27 17:36:45
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "p0li" <p...@a...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
    > robi sie to na plusie czy na minusie?

    ja bym zrobił na minusie, bo odcinać będzie równie skutecznie, a w przypadku
    przerwania izolacji, czy zwarcia do masy nie spali się samochód