    Newsgroups: pl.internet.polip
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: ipv6: tunnel sit do 192.88.99.1 i załatwianie PI
    Date: 26 Oct 2012 18:28:44 GMT

    Po mału przymierzam się do wdrożenia u siebie w serwerowni ipv6, nie chcę zostać w
    lesie jak się za raz
    pojawią klienci ipv6 only.
    Ponieważ nie znam jeszcze procedur i opłat zacząłem od klasy 2002:: aby posprawdzać
    sobie usługi,
    poprzerabiać aplikacje i bazy danych itd. i na tym na razie skupić.

    Postawiłem sobie na routerze (debian+quagga) tunnel z mojego IP do 192.88.99.1,
    podniosłem jedno IP6 no
    i zaczęło sobie to bzykać w 2 strony. Pytanie czy taki tunnel umie mi zapewnić z tego
    routera routing do
    całej sieci, czy muszę to zrobić z każdego serwera? (i co z windowsowymi w tym
    układzie?). Może jednak
    się da podnieść tunel na 1 hoście routerze tzn:

    - podnisę sobie na końcu tunelu i na bond0 2002:xx:xx::1,
    - route dla 2002:xx:xx:: skieruję na bond0,
    - defaulta ipv6 skieruję na tunel

    i wtedy na pozostałych hostach wprost podniosę na interfejsach ot 2002:xx:xx::2,
    2002:xx:xx::3 z gateway
    na 2002:xx:xx::1 pójdzie tak?
    Domyślam się że tak, bo po co dostawałbym całą wielką klasę na 1 połaczenie - ale
    zapytam zanim zacznę
    dłubać :) czy nie ma na 2 końcu tunelu jakiś blokad/ograniczeń.

    Jak w takim układzie tunelowania dobrać się do revdns? Szczególnie dla smtp to może
    być wymagane, aby spełnić
    rfc2851.

    Drugie pytanie jak PI ipv6 załatwiać oficjalnie. Rozumiem że obiekt przez sponsor
    LIR-a, routing od dostawców
    z tego co się chwalą to i multimedia i tktelekom pisze że ipv6 działa więc pewnie mi
    routing włączą, ale
    jak to wygląda w praktyce, ma ktoś od tych dostawców łącza?
    Jakie są ceny klasy ipv6? Styknie mi najmniejsza :) Na ip4 mam /24 z czego raptem
    używam 20, klasa mi potrzebna
    jest tylko dla bgp.
    Czy dla ipv6 jest jakaś specjalna quagga? czy ta co mam mi wystarczy? (debian stable)
    - czy tam się to robi w
    ogóle inaczej?