  • 1. Data: 2012-03-01 17:40:02
    Temat: jak TO się robi?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przygotowałem zagadnienie:
    w jaki sposób oprogramować system komentarzy, chodzi o to, żeby wyświetlało
    się na stronie 10 najnowszych i numerki do starszych... jak to się robi? jak
    wyświetla się 10 najnoszych, jak się je wybiera z bazy w których jest 1000
    komentarzy? myślę i myślę i nic nie wymyśliłem...

  • 2. Data: 2012-03-01 18:05:43
    Temat: Re: jak TO się robi?
    Od: szyk <s...@o...pl>

> [...]
    > to się robi? jak wyświetla się 10 najnoszych, jak się je wybiera z bazy
    > w których jest 1000 komentarzy? myślę i myślę i nic nie wymyśliłem...

    google -> mysql limit

  • 3. Data: 2012-03-01 18:25:23
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > google -> mysql limit

    no tak, 10 najnowszych to załatwia, ale jak dobrać się do np.100-110 przy
    1000 wpisów?

  • 4. Data: 2012-03-01 18:31:18
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > no tak, 10 najnowszych to załatwia, ale jak dobrać się do np.100-110
    > przy 1000 wpisów?

    100-110 to jedenaście pozycji;>

    Może:
    SELECT * FROM `tableka_komciow` LIMIT 100, 11

    W życiu nie dotknąłem się SQL, nei znam składni i nie chodziłem
    na 'Bazy Danych' na studiach. Napisanie tego kilkulinijkowego
    posta zajęło mi znacznie więcej czasu niż znalezienie odpowiedzi
    na Twoje pytanie. Dlaczego? Bo Szyk już na nie odpowiedział:)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2012-03-01 18:45:39
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dz.
    to do pełni szczęścia brakuje mi polecenia zliczającego wszystkie wpisy w
    bazie?

  • 6. Data: 2012-03-01 20:05:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.03.2012 19:45, identifikator: 20040501 pisze:
    > dz.
    > to do pełni szczęścia brakuje mi polecenia zliczającego wszystkie wpisy
    > w bazie?

    Do szczęścia Ci brakuje Wstępu Do Podstaw SQL. Weź dowolny kurs SQL dla
    żółtodziobów.

    SELECT count(*) FROM `tableka_komciow`

    --
    Przemysław Adam Śmiejek