  • 1. Data: 2010-06-29 20:31:49
    Temat: jak slizga sie sprzeglo
    Od: "freedoman" <n...@s...pl>

    Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i
    stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi
    sie delikatnie slizgac sprzeglo. Wydaje mi sie ze obroty silnika rosna
    niewspolmiernie ze wzrostem predkosci.
    Przy nizszych predkosciach jest to w ogole niewyczuwalne. Moge zbijac biegi
    do przyblokowania tylnego kola, moge tez bezproblemowo przelaczajac I -> II
    spowodowac jego uslizg. (oczywiscie nie o to chodzi i tak nie jezdze, ale
    dla testu zrobilem takie proby). Ruszanie z "impetem" tez nie sprawia
    zadnych problemow i w tym czasie nie zauwazylem zeby sprzeglo sie slizgalo -
    chodzi ostro.
    Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach
    niz np przy ruszaniu?

    Nigdy nie mialem problemow ze sprzeglem w 2oo wiec nie mam doswiadczenia.
    Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz".
    Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero
    12kkm.

    freedoman

  • 2. Data: 2010-06-29 22:08:22
    Temat: Re: jak slizga sie sprzeglo
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    "freedoman" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > Sprzeglo jest hydrauliczne i nie ma regulacji "od zewnatrz".
    > Zastanawia mnie to tym bardziej ze moto ma przejechane od nowosci dopiero

    Jesli masz takie wrazenie to moze tak byc. Nie wiem czym jezdzisz ale w
    singlu masz wlasnie takie samo odczucie, szczegolnie na wysokim biegu przy
    malej predkosci - odkrecasz, obroty rosna a kopa ni ma..

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 3. Data: 2010-06-30 07:55:55
    Od: juhass <j...@p...fm>

    freedoman pisze:
    > Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach
    > niz np przy ruszaniu?

    W sumie chyba niema reguły. Np u mnie jest dokładnie odwrotnie niż u
    Ciebie- przy wysokich prędkościach wszystko jest w porządku, natomiast
    często zdarza się uślizg, gdy moto wchodzi na "górkę" momentu
    obrotowego- występuje wtedy wyraźne "zerwanie" sprzęgła, szczególnie gdy
    olej jest zimny.
    Pozostaje raczej rozebrać toto i pomierzyć, pooglądać. Roboty niema za
    dużo ale wiem doskonale jak się chce- szczególnie przy okazyjnie
    występującym problemie i w środku sezonu. ;)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 4. Data: 2010-06-30 08:31:31
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Czy slizaganie sprzegla jest bardziej odczuwalne przy wysokich predkosciach
    > niz np przy ruszaniu?

    Moje suche sprzęgło zaczęło się ślizgać właśnie przy większych
    prędkościach i w okolicy max momentu obrotowego, czyli 130-140 i rura na
    4-ce. Na początku wydawało mi się, że kapeć się ślizga, ale mam na to za
    mało koników. Przy ruszaniu sprzęgło trzymało na mur.

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 5. Data: 2010-06-30 11:37:52
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    "Vir" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > 4-ce. Na początku wydawało mi się, że kapeć się ślizga, ale mam na to za
    > mało koników. Przy ruszaniu sprzęgło trzymało na mur.

    W duzym, mocnym singlu moc oddawana jest inaczej niz w cywilizowanych
    maszynach - albo jedziesz za wolno i musisz zredukowac albo masz pelen ciag.
    Dlatego mowie, ze w singlu najbardziej czuc slizgajace sie sprzeglo jadac
    wolno na wysokim biegu, w takim silniku i w takiej sytuacji zawsze masz
    80-90% max momentu. Ale zasada ze moment zrywa sprzeglo jest taka sama:)

  • 6. Data: 2010-07-01 17:25:15
    Od: Szwed <w...@n...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:31:49 +0200, freedoman napisał(a):

    > Dzisiaj wracajac do domu bujnalem sie na autostrade (mam ok. 4 km) i
    > stwierdzilem dziwna rzecz: mam wrazenie ze powyzej 150-160 kmh zaczyna mi
    > sie delikatnie slizgac sprzeglo.

    Też tak miałem. Najpierw przy wysokich predkościach, a potem przy coraz
    niższych. Trzeba było wymienic tarcze, przekładki, sprężyny.
    A przekładki do Aprilii zdobic to miesiąc czekania ;)

    pozdr
    Szwed