  • 1. Data: 2011-08-12 11:51:50
    Temat: jak wygląda przepracowany olej?
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Witam

    Powiedzcie mi proszę jak wygląda przepracowany olej w silniku benzynowym.
    Ostatnie autko benzynowe miałem jakies 8 lat temu a w dieslu olej po wymianie
    i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

    Kupiłem w końcu nissana micre o którą kiedyś tu pytałem.
    rok 2007, silnik 1,2 z LPG, przebieg 94 tys.
    Poprzedni właściciel podobno jeździł na lotosie 10W40.

    Patrzyłem na bagnet i olej jest jasny, ale nie wiem kiedy był wymieniany.
    Chciałbym poczekać ze 2-3 miesiące bo staram się olej wymieniać zawsze przed
    zimą. A w tym czasie i tak nie przejedzie wiecej niż 2 tys.
    Chyba nic się nie stanie?

    Zalać do Mobilem 10W40 czy może Lotosem (nie mam pewności na 100%, że
    taki jest w środku)

    Ryba

  • 2. Data: 2011-08-12 12:13:35
    Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-12 11:51, Ryba pisze:
> [...]
    > wymianie
    > i pierwszym uruchomieniu wygląda jakby był nie wymieniany :)

    Szczerze mówiąc chyba trudno odpowiedzieć na to pytanie. W Scorpio 2.5TD
    mineralny Mobil 15W40 po 10 tys. km wyglądał prawie jak z bańki. W
    Peugeocie 1.9D Lotos 15W40 po tygodniu od wymiany wyglądał jakby
    przejechał 10 tys. (czarny). W Focusie 1.6 16V po 20 tys. Mobil1 był
    jakby wczoraj zalany, w Corolli 1.6 VVTi po 8 tys. CASTROL TWS było
    ciemny, ale zdecydowanie nie czarny. Teraz jeździ na Mobil1 LifePeak
    5W50 i po 3 tys. olej jest nadal "jak z bańki". Chyba sporo zależy od
    oleju i od silnika. Mineralny szybciej traci przezroczystość niż
    syntetyk, ale może to subiektywne odczucie. Po zakupie dla świętego
    spokoju lepiej wymienić (łącznie z filtrami itd) na taki sam jak był
    zalany, ew. według instrukcji. W każdym razie 2000km extra nie powinny
    aż tak wpłynąć na silnik, chyba że żyłujesz to auto kręcąc do czerwonego
    pola co dzień.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-08-12 12:26:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-12, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > ciemny, ale zdecydowanie nie czarny. Teraz jeździ na Mobil1 LifePeak
    > 5W50 i po 3 tys. olej jest nadal "jak z bańki".

    To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
    dobre wlasnosci myjace.

    --
    Artur

  • 4. Data: 2011-08-12 12:28:55
    Temat: Odp: jak wygląda przepracowany olej?
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zalany, ew. według instrukcji. W każdym razie 2000km extra nie powinny
    > aż tak wpłynąć na silnik, chyba że żyłujesz to auto kręcąc do czerwonego

    W sumie żadna różnica czy wymienię teraz czy za 2 miesiące.
    Filtry mam już kupione. Wczoraj byłem wymienić filtry LPG. Zbadałem szczelność.
    Miałem filtr powietrza wymieniać ale po otwarciu okazało się, że jest jak nowy.
    Widocznie poprzedni właściciel wymienił niedługo przed sprzedażą.
    Zostanie na przyszły rok.

    Juro wymienię filtr kabinowy i będzie mam nadzieję chwila spokoju :)

    Ryba

  • 5. Data: 2011-08-12 12:49:11
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-12 12:26, AZ pisze:

    > To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
    > dobre wlasnosci myjace.

    Zgadzam się, ja wcale nie pisałem że to minus, tylko że ciężko na
    podstawie koloru oleju określić czy jest już spracowany czy nie i ile
    jeździł. Prędzej chyba po konsystencji, ale tu fachowca potrzeba, magika
    co rozetrze na palcach i powie :)

    --
    MZ

  • 6. Data: 2011-08-12 13:16:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 12:26, AZ pisze:

    > To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
    > dobre wlasnosci myjace.

    A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-08-12 13:25:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-12, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?

    A czemu ma niemiec czego myc? W kazdym silniku jest co myc bo spala
    paliwo i to jest naturalne.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2011-08-12 13:59:58
    Od: k...@o...pl

    Olej w aucie jezdzonym na gazie nie czarnieje tak szybko. Nie wiem czemu tak
    sie dzieje ale jest to sprawdzone.
    kapec

  • 9. Data: 2011-08-12 14:00:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 13:25, AZ pisze:

    > A czemu ma niemiec czego myc? W kazdym silniku jest co myc bo spala
    > paliwo i to jest naturalne.

    Chwilka. Z jednego silnika benz. po 10kkm zlewam czarny olej, z drugiego
    taki sam olej spływa jeszcze złocisty. To znaczy, że taki sam olej raz
    myje, a raz nie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-08-12 14:01:00
    Temat: Re: jak wygl?da przepracowany olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-12, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:
    > Olej w aucie jezdzonym na gazie nie czarnieje tak szybko. Nie wiem czemu tak
    > sie dzieje ale jest to sprawdzone.

    Gaz jest bardziej czysty od benzyny wiec nie ma po spaleniu tyle syfu.

    --
    Artur