  • 1. Data: 2012-05-12 14:53:03
    Temat: Re: jak zamocować koło zębate na osi wirnika
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-05-12 14:53, ToMasz pisze:
> [...]
    > się silniczek - trochę grubszy od kciuka. Mam nowy, ale wystaje z niego
    > oś ok, 1mm, na którą muszę zamontować koło zębate. wymiary pasują.
    > Jednak po zamontowaniu i kapnięciu "kropelką" układ działał 2 tygodnie.
    > Koło zębate opuściło ośkę.
    >
    > Próbowałem ośkę silniczka zgnieść tak kleszczami, aby powstały "prążki"
    > Na kleszczach został ślad a nie na osi. Probowałem ją klepnąć młotkiem -
    > brak porządanych efektów. tzn coś się tam na końcu spłaszczyło, ale
    > prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Zeszlifuj trochę ośkę z boku. Przyklej kółko na klej epoksydowy do
    dużych obciążeń.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2012-05-12 14:53:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz ma pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie:

    A to koło z czego?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-05-12 15:24:39
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Pan ToMasz ma pewien zamek - podobny do zamka centralnego w samochodzie:

    > A to koło z czego?

    mosiądz? metal kolorowy, nie łapie się do niego magnes, kolorem bardziej
    podobny do złota niż do miedzi.
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-05-12 16:10:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    [...]
    > mosiądz? metal kolorowy, nie łapie się do niego magnes, kolorem bardziej
    > podobny do złota niż do miedzi.

    To znaczy, że wymiary nie pasują -- takie rzeczy łączy się na wcisk,
    bez miejsca na klej, wtedy dobrze trzymają. Nie wiem jaki teraz jest
    luz, ale można spróbować kombinacji z jakąś folią metalową. A jeśli
    na klej, to tak jak radzono -- szlifować. Jeszcze można powierzchnię
    wałka spróbować zmatowić (elektro)chemicznie. Może kwachem azotowym,
    albo trawiąc prądem w dowolnym elektrolicie. To nawet kiedyś robiłem
    makgajwerycznie w roztworze soli, szło dobrze.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-05-12 22:06:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    locktite czerwony bodajże
    http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl
    /produkty-wedlug-zastosowania-6442.htm

    żadne kropelki czy inne kleje.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2012-05-12 22:24:32
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    A jak duzy jest luz?
    Bo jesli w miare duzy, to przewlec 3 druciki przez "oczko" kolka
    zebatego, tak aby byly co 120 o i nabic na oske. Z folia raczej trudno
    be bylo takiego MacGyvera odstawic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2012-05-13 11:51:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Maj, 14:53, ToMasz <t...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Sprawdz czy da sie te oske pobielic cyna.
    Jesli tak to ja zlutuj. Powinno trzymac.
    Tylko zagrzej calosc tak aby lut trzymal w calym otworze kola
    zebatego.

  • 9. Data: 2012-05-14 09:48:34
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Nigdy nic takiego nie montowałem ale może da się sklepać kółko aby nie
    wchodziło na ośkę, potem je rozgrzać i nałożyć ?
    P.G.

  • 10. Data: 2012-05-14 18:38:27
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

> [...]
    > pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Jeżeli w obydwu częściach da się wiercić to:
    Można po założeniu kółka zębatego na ośkę
    wywiercić otworek równolegle do osi ,na styku obu części.
    W otworek wbić metlaowy kołeczek i gotowe.

    Równie dobrze można spiłować na płasko fragment osi silniczka .
    Wewnątrz kółka zębatego wyszlifować kwadratowym pilnikiem iglakiem
    bruzdę i spoasować do tego klin.