  • 1. Data: 2015-09-30 18:17:02
    Temat: jaką kartę graficzną warto kupić?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    pytanie jaką kartę warto kupić na pozór jest śmieszne. Jednemu wystarczy
    karta do wyświetlania pulpitu innemu taka która teraz kosztuje co
    najmniej tysiaka. ja jednak, opierając się o dane z benchmarka gpu,
    poszukałem która karta ma najwięcej punktów w 3dmarku i kosztuje jak
    najmniej. Oczywiście punktów w granicach rozsądku i złotówek też. z
    tańszych modeli wyszło mi że najlepszy będzie radeon4850 (7tyś w
    3dmark11), kosztujący czasami tylko 65zł.
    Czy ktoś z Was nie przerabiał podobnego porównania ze znacznie droższymi
    używanymi kartami graficznymi? Takimi za 300-500zł?
    Od razu dopowiem że łączenie 2 razem, albo potwory pożerające 150wat -
    nie wchodzą w grę.
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2015-09-30 19:11:26
    Temat: Re: jaką kartę graficzną warto kupić?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > radeon4850 (7tyś w
    > 3dmark11),
    miało być 3dmark vantage

  • 3. Data: 2015-09-30 19:31:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Sep 2015 18:17:02 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > używanymi kartami graficznymi? Takimi za 300-500zł?
    > Od razu dopowiem że łączenie 2 razem, albo potwory pożerające 150wat -

    Tylko wiesz, że nowsze karty poza obsługą paru kolejnych technologii (i nie
    chodzi tylko o DirectX) najczęściej mają - przy takiej wydajności prądowej,
    jak staruszek 4850 - wyższą wydajność obliczeniową?

    [ Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza. ]
    [ (Georges Courteline) ]

  • 4. Data: 2015-09-30 23:41:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.09.2015 o 19:31, Przemysław Ryk pisze:

    > Tylko wiesz, że nowsze karty poza obsługą paru kolejnych technologii (i nie
    > chodzi tylko o DirectX) najczęściej mają - przy takiej wydajności prądowej,
    > jak staruszek 4850 - wyższą wydajność obliczeniową?

    tak. wiem. w zasadzie apetyt karty na energię elektryczną też jest
    dlamnie wazny, ale nie za cenę plus50%zł!
    http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html
    z jednej strony ati 4850 7tyś punktów (14klatek) - 65zł 110w
    z drugiej nvidia 550ti 9.5tyś punktów (16klatek) - 250zł 100W
    jasne że druga jest lepsza, proces technologiczny 40nm (zamiast 55)
    zużywa mniej energii, ale 4 razy droższa. To mnie dziwi.
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-10-01 03:16:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Sep 2015 23:41:18 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > jasne że druga jest lepsza, proces technologiczny 40nm (zamiast 55)
    > zużywa mniej energii, ale 4 razy droższa. To mnie dziwi.

    O'rly? Zdziwienie, że karta od lat nieprodukowana i dostępna w zasadzie
    chyba wyłącznie jako używane sztuki na Allegro jest znacznie tańsza? No bez
    jaj... O wspomagania kolejnych technologii dekodowania obrazu wideo czy
    dynamicznej regulacji poziomu pobieranej energii w zależności od obciążenia
    (czego 4850 z tego co kojarzę chyba jeszcze nie miał) nie wspominając.

    [ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 6. Data: 2015-10-01 08:28:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.10.2015 o 03:16, Przemysław Ryk pisze:

    > O'rly? Zdziwienie, że karta od lat nieprodukowana i dostępna w zasadzie
    > chyba wyłącznie jako używane sztuki na Allegro jest znacznie tańsza?
    to porównanie zrobiłem na podstawie allegro kup teraz. na tej karcie
    wiedzmin3 nie pójdzie tak i tak, a wiedzmin 1? Będzie śmigał wspaniale i
    napewno nie wywali komunikatu o braku sterowania poborem energii.

    to cenna informacja, wezmę ją pod uwagę
    ToMasz

  • 7. Data: 2015-10-01 10:21:51
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 18:17, ToMasz pisze:

> [...]
    > używanymi kartami graficznymi? Takimi za 300-500zł?
    > Od razu dopowiem że łączenie 2 razem, albo potwory pożerające 150wat -

    Wydajność i cena to nie jest problem arytmetycznie wyliczalny. 4850
    kosztuje mało, bo nie daje rady w nowszych grach a jest prądożerny,
    głośny i diablo ciepły. Moim zdaniem, jeśli ktoś chce pograć w nowsze
    tytuły (a w starszych mieć komfort)to w używkach nie powinien schodzić
    poniżej 6850 ale to wiedzą prawie wszyscy sprzedający i dlatego ta karta
    kosztuje od 150 wzwyż (a interesujące egz. powyżej 200).

    Potwory pożerające 150W? Prawie każda karta do grania ze średniej półki
    wykonana w technologii 55 i 40 nm (mówimy wciąż o radeonie) łykała tyle
    na drugie śniadanie, a dopiero 28 nm 7850 wyznaczył nowy standard w tej
    kwestii, ale te karty między innymi dlatego nie tanieją i trzeba na nie
    wydać owe 300 -500 pln.
    --
    LP PL

  • 8. Data: 2015-10-01 20:41:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 01 Oct 2015 08:28:39 +0200, ToMasz napisał(a):

    > to porównanie zrobiłem na podstawie allegro kup teraz. na tej karcie
    > wiedzmin3 nie pójdzie tak i tak, a wiedzmin 1? Będzie śmigał wspaniale i
    > napewno nie wywali komunikatu o braku sterowania poborem energii.

    Wiedźmin 1 śmigający wspaniale na Radeonie 4850? Odważna teza... Choć
    oczywiście wszystko zależy od rozdzielczości i ustawień jakości grafiki.

    > to cenna informacja, wezmę ją pod uwagę

    Na razie stosujesz co do kart porównania takie, jak by procesory porównywać
    zegar w zegar. Jednak Pentium 4 2,8GHz to nie ta klasa wydajności (również
    energetycznej), co Core i5 z zegarem 2,8GHz, nieprawdaż?

    [ Nie ma co płakać and rozlanym mlekiem; toż to nie piwo. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 9. Data: 2015-10-01 22:29:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Na razie stosujesz co do kart porównania takie, jak by procesory porównywać
    > zegar w zegar. Jednak Pentium 4 2,8GHz to nie ta klasa wydajności (również
    > energetycznej), co Core i5 z zegarem 2,8GHz, nieprawdaż?

    jeśli istotnie tak jest - przepraszam za brak obeznania. staram się
    porównywać wydajność. w kwestii procesorów - pass mark, w kartach
    graficznych 3dmark, cysis....

    ToMasz

  • 10. Data: 2015-10-02 01:31:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 01 Oct 2015 22:29:53 +0200, ToMasz napisał(a):

    > jeśli istotnie tak jest - przepraszam za brak obeznania. staram się
    > porównywać wydajność. w kwestii procesorów - pass mark, w kartach
    > graficznych 3dmark, cysis....

    To teraz wejdź przykładowo na PCLab. Odszukaj testy Radeona 4850. Odszukaj
    test np. HD6850. Porównaj konfiguracje, na których prowadzone były testy.
    Żeby Ci było łatwiej:
    http://pclab.pl/art32994-5.html
    http://pclab.pl/art43608-8.html

    Jak myślisz - dlaczego w tym drugim artykule brak na wykresie Radeona 4850?

    [ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]