  • 1. Data: 2013-07-12 17:33:12
    Temat: jaka słuchawka bluetooth do OS Bada
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Witam,

    Mam Samsunga Wave Y z OS bada. Przydałaby mi się możliwość prowadzenia
    rozmowy bez konieczności trzymania słuchawki. Chciałbym z tego skorzystać:
    - podczas jazdy samochodem
    - podczas długich rozmów przy komputerze.

    To co dla mnie ważne to:
    -wygodne (nie uwierające w uchu)
    -prosty sposób ładowania (np. micro USB albo indukcyjne)

    Widziałem że są też zestawy stereo do odtwarzania muzyki ale chyba jest
    to rozwiązanie gorsze od klasycznego podłączenia mini jacka.

    Jeśli chodzi o wygodę to pewnie jest jak z butami, każdy ma inny
    rozmiar, ale jeśli moglibyście coś polecić byłoby fajnie.

    Pamiętam, że w jakimś opowiadaniu SF były zestawy o wielkości ziarnka
    ryżu, ale nie wiem czy coś takiego się już produkuje i sprzedaje w
    dostępnej dla mnie cenie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-07-12 20:01:51
    Temat: Re: jaka słuchawka bluetooth do OS Bada
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-12 17:33, Piotr Rezmer pisze:

    > Pamiętam, że w jakimś opowiadaniu SF były zestawy o wielkości ziarnka
    > ryżu, ale nie wiem czy coś takiego się już produkuje i sprzedaje w
    > dostępnej dla mnie cenie.

    A jak to potem wyjmiesz?
    (Chyba, że będzie miało sznureczek, jak tampax ;) )

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-07-12 23:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2013 17:33:12 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):
    > Pamiętam, że w jakimś opowiadaniu SF były zestawy o wielkości ziarnka
    > ryżu, ale nie wiem czy coś takiego się już produkuje i sprzedaje w
    > dostępnej dla mnie cenie.

    http://www.youtube.com/watch?v=IWlxNg8doF8

    Nie, cena nie jest przystepna, ale czego sie nie robi dla matury :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-07-13 02:36:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 16olhr0iwb5f6$.oiqqkio1obof$....@4...net

    > http://www.youtube.com/watch?v=IWlxNg8doF8

    > Nie, cena nie jest przystepna, ale czego sie nie robi dla matury :-)

    Gdzie rośnie tak duży ryż?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-07-15 08:58:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    J.F. pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=IWlxNg8doF8
    >

    > Nie, cena nie jest przystepna, ale czego sie nie robi dla matury :-)

    To za drogie.

    A jak sprawują się w rzeczywistości. Plantronics'y i Jabry?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2013-07-19 06:12:32
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > rozmowy bez konieczności trzymania słuchawki. Chciałbym z tego skorzystać:
    > - podczas jazdy samochodem
    > - podczas długich rozmów przy komputerze.

    Stanęło na Plantronics M165. Sparowałem go z Samsungiem Wave Y i
    notebookiem. Przy czym, na notebooku musiałem upgradeować Bluetooth
    stack for Toshiba z v.7 na v.8. Wtedy dopiero działa w pełni prawidłowo
    rozpoznawanie urządzenia PLT_165 w trybie HFP (Hands Free Profile).
    Inaczej urządzenie działało tylko w trybie słuchawek, czyli nie dało się
    używać mikrofonu np. w Skype.

    Wadą HFP jest to że w tym trybie sztucznie ograniczane jest pasmo audio.
    Przez co automatycznie jakość dźwięku w Skype staje się telefoniczna
    (jak w GSM) a nie dopasowywana jak w VoIP do możliwości kanału.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2013-07-19 11:21:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości
> [...]
    >audio. Przez co automatycznie jakość dźwięku w Skype staje się
    >telefoniczna (jak w GSM) a nie dopasowywana jak w VoIP do możliwości

    Sztucznie jak sztucznie - "jakosc CD" wymaga ok 1.5Mb/s, a BT w
    specyfikacji 1.2 mial
    720kb/s. Jest do tego kompresor SBC, ktory schodzi ponizej, ale to w
    profilu A2DP - do sluchawek "stereo".

    A do telefonow jest HFP, ma inna specyfikacje, inny procesor, mniej
    obciaza pasmo, i kompatybilnosc nie pozwala zmieniac.

    J.

  • 8. Data: 2013-07-19 11:49:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    J.F pisze:

    > Sztucznie jak sztucznie - "jakosc CD" wymaga ok 1.5Mb/s, a BT w

    Fakt, użyłem nienajlepszego słowa.

    > A do telefonow jest HFP, ma inna specyfikacje, inny procesor, mniej
    > obciaza pasmo, i kompatybilnosc nie pozwala zmieniac.

    Szkoda jednak, że nie wykorzystuje się w pełni możliwości sprzętu. IMO
    rozsądnie byłoby, gdyby możliwe było sparowanie M165 z komputerem w
    trybie zapewniającym lepszą jakość dźwięku na potrzeby komunikatorów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr