  • 11. Data: 2012-08-01 17:31:59
    Temat: Re: jaką zwykłą badziewną drukarkę do BW z tanimi tuszami
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr Molski" <p...@a...pl> wrote:

    >A co sadzicie o tanich kolorowych drukarkach laserowych - +-350 zl?
    > Samsung CLP 325 i tej klasy zabawki.
    > Na allegro jest toner do dosypywania i chipy do oglupiania drukarki (w
    > sensownych cenach).
    > Raz na dwa miesiace potrzebuje wydrukowac +-200 stron b/w i od czasu
    > do czasu kolorowy projekt.

    Mam podobne potrzeby - machnąłem ręką na koszty eksploatacyjne (może
    niesłusznie?) - porównywałem jakość druku oraz wygodę sterownika
    (specjalnie je instalowałem "na sucho" :) - wygrał Canon LBP m.in. za
    największą wolność dawaną przez sterownik, ale wstrzymałem się z zakupem
    na wieści od grupowiczów o padających atramentówkach Canona dokładnie
    2 lata + po zakupie (czas życia obcięty do trzech? To ja piep... taką firemkę).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 12. Data: 2012-08-01 17:32:06
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Roger from Cracow" <r...@s...pl> wrote:

    > I to jest cenna uwaga mam win 7 i to jeszcze 64bit :)
    > Więc musze się mieć na baczności :)

    Jeżeli tego drukowania nie ma dużo, to można zachować stary PC (np.
    jako media center) np. pod XP i przenosić robotę na pendrivie. Niewygoda
    okropna, ale jest jeden plus - toner jest toksyczny, a drukarka rozsiewa
    go w czasie pracy po swoim otoczeniu - przynajmniej nie w miejscu pracy.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2012-08-01 18:17:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-01 17:32, Mariusz [mr.] pisze:

    > Jeżeli tego drukowania nie ma dużo, to można zachować stary PC (np.
    > jako media center) np. pod XP i przenosić robotę na pendrivie. Niewygoda
    > okropna...

    To prościej postawić wirtualny system na tym samym kompie (może być xp,
    może być jakiś linux pod którego będą stery) niż latać z pendrivem na
    inny komputer. A z tą toksycznością drukarek bym nie przesadzał.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2012-08-01 18:28:37
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Jak liczyles koszty tonerow? Na allegro znalazlem zestawy do Samsunga
    toner + chip za 30 zl (50g) i 40 zl (100g). Ten pierwszy starcza
    podobno na 1000-1500 stron kolorowych. Chyba taniej od Canona.
    Z drugiej strony drukarka przychodzi z tonerem na +- 700 stron
    kolorowych, zanim tyle wydrukuje mina pewnie lata. No chyba, ze robi
    ladne wydruki foto/ilustracji i sobie jakies grafiki bede drukowal na
    sciane (watpie).

    Co do zlego wplywu tonera na zdrowie. Pamietam jakas dyskusje sprzed
    paru lat o czarnym tonerze do laserow. Wyszlo ze taki niezdrowy i
    wpedzajacy do grobu nie jest. Nawet jakies certyfikaty/badania byly do
    wygrzebania w sieci.

    pozdr
    Piotr

  • 15. Data: 2012-08-01 18:35:01
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jvb1ju$7vs$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000vbt.googlegroups.com...

    > dzięki wszystkim :) I to jest cenna uwaga mam win 7 i to jeszcze 64bit :)
    > Więc musze się mieć na baczności :)
    >
    > Roger

    Drukarka sieciowa (lub LPT i dodatkowo JetDirect) oraz HP universal printer
    Driver for Windows (dostępny również fla Win 7 64) i nawet nasjtasze HP
    powinny ruszyć.

    --
    Lol

  • 16. Data: 2012-08-01 18:45:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr Molski" <p...@a...pl> wrote:

    > Jak liczyles koszty tonerow?

    No właśnie nie liczyłem. :) Darowałem sobie cały temat
    zastępników, kasowania chipów, itd. a może jednak to był błąd i potem
    bym żałował. :)

> [...]
    > paru lat o czarnym tonerze do laserow. Wyszlo ze taki niezdrowy i
    > wpedzajacy do grobu nie jest. Nawet jakies certyfikaty/badania byly do

    Chodzi o to, że mieszkanie już jest jednym z najbardziej toksycznych
    środowisk na ziemi i lepiej nie dokładać kolejnego "wzbogacacza" do już
    obecnych: mebli, wykładzin, plastików, farb itd.

    Dziś potrafimy już mierzyć ilości śladowe (analiza spektralna czy
    coś podobnego) i niedawno temat się przypomniał - podawano konkretne
    wartości emitowane przez konkretne drukarki, każda siała tonerem, czyli
    wdychanie + osiadanie na przedmiotach, z kurzem, itd. Jeśli można tego
    uniknąć, to dlaczego by nie?

    [mr.]

  • 17. Data: 2012-08-01 18:56:56
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Drukarka sieciowa (lub LPT i dodatkowo JetDirect) oraz HP universal
    > printer Driver for Windows (dostępny również fla Win 7 64) i nawet
> [...]

    To może dla przykładu HP LJ 2200D - na stronie HP komplet sterowników do
    wszystkiego. Jeśli klikniesz (win7 64 bit) odeśle do Universal Print Driver
    (do wyboru PCL 5 i 6 oraz PostScript.

    Korzystałem z wielu starych drukarek na Win 64 bit z tym, że w moim wypadku
    zawsze były to modele "zasieciowane" (albo miały wbudowany port, albo kartę
    z portem, alebo zewnętrzny JetDirect). Bezpośrednio przez LPT lub USB nie
    podpinałem dawno, ale wydaje się, że przynajmniej przez LPT powinno działać
    bez problemów (prędzej spodziewałbym się problemów po USB). Tyle, że chyba
    LPT jest teraz w niewielu nowych komputerach ;)
    Trzeba uważać aby kupować modele z natywnym PCL i/lub postscriptem, a nie
    jakieś drukarki GDI (HP miał sporo windrukarek serii LJ 1000) - o dziwo
    niektóre były sieciowe - np. 1020n. Z tą ostatnią miałem problem pod win 7 -
    niby sterowniki były, ale nie działała. Trzeba było uruchomić XP mode,
    skonfigurować ją w programie dla XP i wtedy ruszyła na sofcie dla Win 7 -
    przez USB natomiast pod Win 7 nie udało mi się jej uruchomić.
    Po prostu należy unikać drukarek GDI i nie powinno być większych problemów z
    nowymi systemami. I raczej wybierać drukarki z dupleksem.

    --
    Lol

  • 18. Data: 2012-08-01 19:03:41
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    I jeszcze koszty tonerów. Allegro - toner dla HP 2100 2200 - poniżej 25 zł -
    teoretycznie 5400 stron przy 5% krycia). Oryginały poniżej 100 zł. Jeśli
    ktoś chce zaszaleć i zależy mu mocno na jakości można ostatecznie kupić
    oryginał i używać w warunkach domowych do śmierci ;).

    --
    Lol

  • 19. Data: 2012-08-01 19:09:22
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >Jeśli ktoś chce zaszaleć i zależy mu mocno na jakości można ostatecznie
    >kupić oryginał i używać w warunkach domowych do śmierci ;).

    Przepraszam - zapędzilem się - oryginał około 500 zł. Pomyliłem się, bo nie
    pamiętam kiedy używałem oryginalnego tonera w starej drukarce...

    --
    Lol

  • 20. Data: 2012-08-01 19:12:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-01 17:03:41 +0000, "Lol" <l...@l...pl> said:

> [...]
    > ktoś chce zaszaleć i zależy mu mocno na jakości można ostatecznie kupić
    > oryginał i używać w warunkach domowych do śmierci ;).

    Właśnie dla tego napisałem, że w domu tylko laser.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam