  • 41. Data: 2014-07-28 13:34:57
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 13:29, R.e.m.e.K pisze:

    > Widze, ze jestes z tych ciezej myslacych.
    > W tym bzdurnym i oszukanczym przykladzie nie chodzilo o roznice 19 minut.
    > Wysil sie i pomysl dlaczego napisalem o taksowkarzu i rozwozicielu pizzy?
    > No, dasz rade, wierze w to :-)

    To dla nich nie produkują komputerów z uśpieniem?
    Akwizytorom których znam sugeruje prace tylko w takim trybie.
    Laptop ze sprawnymi bateriami spokojne wytrzymuje w uśpieniu tydzień.
    (Na marginesie posiadaczom wypasów z SSD z kolei zwracam uwagę żeby nie
    pracowali z hibernacją bo tylko dysk zaje... .)

    miab

  • 42. Data: 2014-07-28 13:45:14
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 13:34:57 +0200, miab napisał(a):

> [...]
    > (Na marginesie posiadaczom wypasów z SSD z kolei zwracam uwagę żeby nie
    > pracowali z hibernacją bo tylko dysk zaje... .)

    Nie chce za bardzo nikogo obrazac, ale moze z goraca, moze z innego powodu,
    myslenie Wam dzis nie idzie. Nie chodzi o zadne pieprzone uruchamianie
    systemu, ono jest tylko "wizytowka" calego wrazenia przy korzystaniu z SDD.

    Moja analogia ma takie klucze:
    auto = dysk SSD
    dojazd do pracy = start systemu
    praca taksowkarza (jezdzenie) = uzywanie dysku SSD

    Czy musze dalej tlumaczyc?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 43. Data: 2014-07-28 13:53:32
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@najurze>

    W dniu 28.07.2014 10:37, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > czeka na komputer.
    >
    > Może czekam 30-60 sekund na uruchomienie systemu, ale potem
    > przez 6 godzin stukam tekst w edytorze tekstu i żaden SSD tego
    > nie przyspieszy. A dysk wtedy ledwo co mruga, więc nie jest w
    > ogóle używany.
    >
    > SSD jest dobre dla ludzi traktujących komputer jako zabawkę.
    > Dla osób zawodowo wykorzystujących komputery SSD *może* być
    > przydatne, ale dużo, dużo rzadziej i głównie w wybranych,
    > specyficznych zastosowaniach. Bo w edycji WWW, pisaniu tek-
    > stów oraz programowaniu (a tym głównie się zajmuje) nie są

    Ostatnio zdarzyło mi się kilkukrotnie jechać autobusem po polskich
    drogach. Tylko grałem w jakieś puzle i przeglądałem neta oraz słuchałem
    muzy. Ku mojemu zdziwieniu, lapek po każdym wertepie (a drgania naprawdę
    były minimalne i wręcz nieodczuwalne) zawieszał się na kilkanaście sek.
    Po prostu kontroler wyłączał dysk - był włączony jakiś "ochraniacz
    upadkowy". Było to strasznie irytujące. Postanowiłem wymienić mechanikę
    na SSD, by chociażby tego upierdliwego problemu na przyszłość uniknąć.

    A na biurku? Wówczas nie będę musiał czekać kilkanaście sek na
    uruchomienie jakiegoś wielkiego softu, tylko uruchomi się w czasie
    rzeczywistym. Podobnie z operacjami dyskowymi. Wystarczy zapuścić
    kopiowanie plików w tle i cokolwiek uruchomić na HDD.

    A i samo uruchomienie systemu jest ważne, bo czasami gdzieś na
    konferencji chcielibyśmy komuś obok pokazać jakiś swój projekt i...
    czekamy... czekamy... czekamy na samo załadowanie Windows, o reszcie nie
    wspominając.
    Podobnie sprawdzenie czegoś gdzieś w trasie jest o wiele szybsze.
    Owszem, można hibernować i usypiać, ale akurat mieliśmy kaprys, by
    zamknąć system...

    Owszem, dyski SSD wciąż są jeszcze drogie, ale czasami wartop wydać te
    kilkaset zł i mniej się irytować. Wszakże zdrowie bezcenne ;)

  • 44. Data: 2014-07-28 14:10:53
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 28-07-2014 o 13:45:14 R.e.m.e.K

    > Moja analogia ma takie klucze:
    > auto = dysk SSD
    > dojazd do pracy = start systemu
    > praca taksowkarza (jezdzenie) = uzywanie dysku SSD
    >
    > Czy musze dalej tlumaczyc?

    Dawaj ;-)

    "Panie, taki dzisiaj zapieprz, że nie ma czasu taczek załadować!"

    --
    Brak sygnaturki.

  • 45. Data: 2014-07-28 16:02:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-28 14:10, Użytkownik Sławek Maculewicz napisał:

    > Dawaj ;-)
    >
    > "Panie, taki dzisiaj zapieprz, że nie ma czasu taczek załadować!"

    A 2,5 sekundy w realu = 19 minut w przykładowej opowieści.
    I jak ktoś mu to wytyka to z braku prawdziwych argumentów
    jak szczeniak wyskakuje z obraźliwymi insynuacjami.

    I może by się zastanowił dlaczego dostawcy pizzy jak i taksiarze
    jednak nie używają szybkich i drogich pojazdów.
    Tylko nie rozśmiesz wszystkich teorią że są wrogami SSD. :-)

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2014-07-28 17:59:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-27 21:55, Przemysław Ryk pisze:
    > I jak często dziennie ten system restartujesz, że to takie cudowne
    > jest? Nie, żebym tego nie doceniał, ale jak za każdym razem przy SSD
    > widzę zachwyty, jak to szybko isę komp uruchamia, to mam wrażenie, że
    > ich użytkownicy niczego innego nie robią, tylko co 10 minut restartują
    > kompa. :D

    Raczej chodzi o to, że akurat start systemu jest pierwszą najbardziej
    widoczną czynnością na plus po wymianie na SSD.
    Wcześniej z dysku HDD system wstawał mi 1,5 minuty. Oczywiście im dalej
    tym więcej jest tych plusów.
    Jeżeli ktoś tylko czyta oneta i pisze na pl.comp.pecet to faktycznie, po
    diabła mu SSD.
    Ale jak ja mam parę innych "kobyłek" do CAD na ten przykład to tutaj
    także odczuwam bardzo duże przyspieszenie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 47. Data: 2014-07-28 18:10:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jaskiniowiec pisze tak:

    > Owszem, dyski SSD wciąż są jeszcze drogie

    No ale nie można tego tak porównywać że drogie. 1TB - 200zł a 128GB za
    300zł. Ja bym się bardziej obawiał, że są jeszcze awaryjne i
    niedopracowane.

    Dlatego jeśli ssd jest mały to nie robi mi różnicy bo nic na nim nie
    trzymam i nie zapełniam go.

    100zł różnicy jest niczym w porównaniu do np mandatu, nowej opony
    270zł, nowego sprzęgła 700zł, lusterko rozbite 500zł, borowanie zęba
    170zł, wyjścia na piwo 200zł, wyjazd nad morze 4000zł.

    Największą zaletą ssd dla mnie jest niewrażliwość na upadek. Wydłużenie
    czasu pracy na baterii, czas dostępu, cisza też są fajne.

    O ile dobrze wyczytałem ssd jest też w stanie czytać dwa pliki na raz
    bez efektu paniki głowicy tzn (chyba) nie może robić tego jednocześnie
    ale jedynym efektem jest spadek prędkości o połowę.

    --
    Piter

  • 48. Data: 2014-07-28 18:17:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    miab pisze tak:

    > Na marginesie. U mnie start systemu z HDD na starym rzęchu T60 z
    > prawidłowo ZAMKNIĘTEGO Windows 8.1 trwa ~10 sec. A ile u ciebie na
    > wypasionej furce z SSD?

    Zawsze chciałem (10 lat temu też) zobaczyć takie wstawanie te
    legendarne 15 sekund. Poszukam na yt bo nie wierzę.

    --
    Piter

  • 49. Data: 2014-07-28 18:18:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > diabła mu SSD.
    > Ale jak ja mam parę innych "kobyłek" do CAD na ten przykład to tutaj także

    Mam system (W8.1) na małym mSata (64GB) i w sumie nie odczułem drastycznej
    zmiany po jego zastosowaniu - zasadniczo restartuję system po
    aktualizacjach.
    Jednak jeżeli zdarzy mi się usiąść przy cudzym komuterze wyposazonym tylko w
    HDD to mam wrażenie, że jest on zepsuty :)

    Chwalę SSD od chwili gdy maszyny wirtualne przeniosłem z HDD na Samsunga
    830 - zmiana była kolosalna - zwłaszcza gdy działają 3 lub więcej VM.

    --
    marfi

  • 50. Data: 2014-07-28 18:39:52
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-28 18:17, PiteR pisze:

    > Zawsze chciałem (10 lat temu też) zobaczyć takie wstawanie te
    > legendarne 15 sekund. Poszukam na yt bo nie wierzę.

    Tu np. masz:
    https://www.youtube.com/watch?v=nLzX4fWgBAQ
    Mój podobnie startuje 5sec. w BIOS-ie 10sec. Windows 8.1.

    miab