  • 1. Data: 2004-05-06 07:41:56
    Temat: jaki VAT dla stowarzyszenia ?
    Od: "Piotr" <m...@w...pl>

    spotkal sie juz ktos z kwestia VAT na dostep do internetu dla Stowarzyszenia
    (uzytkownikow indywidulanych) ?
    Z ustawy jasno nie wynika...

    pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-06 08:44:42
    Temat: Re: jaki VAT dla stowarzyszenia ?
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    Piotr wrote:

    > Z ustawy jasno nie wynika...

    a jak w ustawie stoi ? "dla osob prawnych" czy "dla podmiotow prowadzaych
    dzialalnosc gospodarcza" ?

  • 3. Data: 2004-05-06 09:43:34
    Od: "Piotr" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam Jankowski" <a...@u...o2.pl.to> napisal w wiadomosci
    > a jak w ustawie stoi ? "dla osob prawnych" czy "dla podmiotow prowadzaych
    > dzialalnosc gospodarcza" ?

    w ustawie jest:
    Art. 15. 1. Podatnikami sa osoby prawne, jednostki organizacyjne niemajace
    osobowosci prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujace samodzielnie dzialalnosc
    gospodarcza, o której mowa w ust. 2, bez wzgledu na cel lub rezultat takiej
    dzialalnosci.

    WYKAZ USLUG ZWOLNIONYCH OD PODATKU:
    "Uslugi na dostep wdzwaniany i szerokopasmowy do Internetu dla uzytkowników
    indywidualnych nieprowadzacych dzialalnosci gospodarczej na dostep
    szerokopasmowy".

    Problem w tym, ze nie ma definicji uzytkownika indywidualnego.
    Mozna to interpretowac tak:
    gdyby ustawodawcy chodzilo tylko o osoby fizyczne nieprowadzace dzialalnosci
    gospodarczej to uzylby dokladnie takiego okreslenia i sprawa bylaby
    jasniejsza, bo stowarzyszenie osoba fizyczna nie jest.
    Ale moze wlasnie chodzilo o rozszerzenie grupy zwolnionej z VAT o np.
    stowarzyszenia takich "uzytkownikow indywidualnych"....

    Piotr

  • 4. Data: 2004-05-06 09:49:41
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    Piotr <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Ale moze wlasnie chodzilo o rozszerzenie grupy zwolnionej z VAT o np.
    > stowarzyszenia takich "uzytkownikow indywidualnych"....

    Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowosci prawnej. Moim zdaniem takie
    stowarzyszenie o ile podpisana ma umowe na siebie placi VAT w wysokosci 22%.
    Prosilbym bardzo, niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle.

    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 5. Data: 2004-05-06 09:57:45
    Od: greg <l...@N...v-lo.krakow.pl>

    Piotr wrote:
    > Uzytkownik "Adam Jankowski" <a...@u...o2.pl.to> napisal w wiadomosci

    tia.. zajebiscie.. - polecam watek VAT na internet
    20.04.2004 tam wypowiadalem sie na temat rozmow z TPSA o tym
    calym Vacie..

    No i zadzwonilem tez dzisiaj.. I co sie ciekawego
    doweidzialem, mianowicie ze oni do wszystkich przesalli pod
    koniec kwietnia pisma o nowym VAT z prosba, ze jezeli
    jestesmy zwolnieni z placenia VATu to powinnismy im przeslac
    na to jakies papiery faxem.. No szkoda tylko ze nic akiego
    do mnie nie doszlo.. ciekawe czy do was?

    No to mowie jej zeby mi sprawe wyjasnila, bo nie jest wcale
    jasna.. po dluuuuugich konsultacjach z gora, stwierdzila co
    nastepuje:
    Iz Stowarzyszenia nie prowadzace dzialalnosci gospodarczej
    beda placic pelna stawke VAT, z prostego powodu ze nie sa
    klientami indywidualnymi tylko osobami prawnymi... :-/
    Jesli udowodni im sie dzialalnosc "oswiatowo-kulturalna" to
    nas zwolnia z VATu.. no to pytam co to dla nich znaczy to
    nie umiala mi powiedziec :-D

    No to zapytalem jaka ma na to podstawe? i podala :-P
    Ustawa z 11.03 zal 4 poz 13 i 14

    i powiedziala, ze wszystkie Stowarzyszenia beda tak taktowac..

    A ja mysle, ze to znowu jest jakis burdel i trzeba sie jakos
    za nich wziac

    co wy na to?

    greg

    biezanow.NET

  • 6. Data: 2004-05-06 10:00:43
    Od: p...@p...pl (parys)

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > Ale moze wlasnie chodzilo o rozszerzenie grupy zwolnionej z VAT o np.
    > stowarzyszenia takich "uzytkownikow indywidualnych"....

    problem w tym, ze prawo nie tworzy sie po to by bylo dla kazdego jasne i
    klarowne, ale po to by ktos mogl zarobic na interpretacji, a ktos inny
    (urzednik) aby mogl sobie dowolnie zinterpretowac (raczej zawsze na
    niekorzysc petenta)... itd... itp...

    parys
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 7. Data: 2004-05-06 11:45:43
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    Bartłomiej Duda wrote:

    > Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowosci prawnej. Moim zdaniem takie
    > stowarzyszenie o ile podpisana ma umowe na siebie placi VAT w wysokosci
    > 22%. Prosilbym bardzo, niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle.

    Stowarzyszenie zwykle jest jednostka organizacyjna bez osobowosci. Podpada
    pod w/w Art. 15. 1. A wiec 22%.
    Bawiac sie w to dalej, mozna w statut wpisac dzialalnosc oswiatowa
    ("przygotowanie czlonkow do zycia w warunkach globalnego spoleczenstwa
    informacyjnego" :)) i udowadniac do operatorowi/urzedom.

  • 8. Data: 2004-05-06 21:57:44
    Od: Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net>

    Hello greg,

    Thursday, May 6, 2004, 11:57:45 AM, you wrote:

    g> doweidzialem, mianowicie ze oni do wszystkich przesalli pod
    g> koniec kwietnia pisma o nowym VAT z prosba, ze jezeli
    g> jestesmy zwolnieni z placenia VATu to powinnismy im przeslac
    g> na to jakies papiery faxem.. No szkoda tylko ze nic akiego
    g> do mnie nie doszlo.. ciekawe czy do was?

    Nie pamietam czy byla taka treść dokładnie ale wśród papierów, znaczy
    faktur i załączników do nich był tez list z info o zmianach
    podatkowych etc.

    *** Media-IT Michał Kożusznik ***
    *** sieci inf - bazy danych - multimedia ***
    *** m...@m...nospam.net ***
    *** http://maxym.media-it.net ***

  • 9. Data: 2004-05-07 09:55:37
    Od: RusH <l...@p...pl>

    greg <l...@N...v-lo.krakow.pl> wrote :

    > co wy na to?

    Mysle ze czas dopisac do statutu "kursy komputerowe w ramach prowadzenia
    dzialalnosci oswiatowej".

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 10. Data: 2004-05-07 11:08:11
    Od: greg <l...@N...v-lo.krakow.pl>

    RusH wrote:

    > Mysle ze czas dopisac do statutu "kursy komputerowe w ramach prowadzenia
    > dzialalnosci oswiatowej".

    no wlasnie.. ale niestety bez Walnego Zebrania sie nie
    obejdzie..

    Co ciekawe firma TKtelekom moze zwolnic Stowarzyszenie,
    jesli tylko ono ma w statucie "dzialalnosc charytatywna"
    oprucz tych edukacyjnych i oswiatowych (co oczywiscie wg
    nich znacznie ulatwilo by sprawe)..

    greg