  • 11. Data: 2009-01-06 11:59:09
    Temat: Re: jaki algorytm?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "123" <1...@c...com> napisał w wiadomości
    news:gjttae$2r6$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > i znalezienie najblizszych mu wektorow w przestrzeni cech. Ale to raczej
    > nie bedzie dzialac dobrze bo taki 'wektor preferencji' powie nam tyle, ze
    > 'uzytkownik troche lubi ogladac zdjecia z drzewami, zwierzetami, morzem i
    > statkiem [0.5 0.5 0.5 0.5...]'. Prawdopodobnie nalezaloby jakos zachowac
    > nie tylko informacje co user lubi ale tez w jakich polaczeniach.
    >
    > Macie jakies pomysly? W rozwiazaniu zalezy mi bardziej na predkosci niz na
    > dokladnosci ze wzgledu na bardzo duzy zbior zdjec.
    >
    > Pewnie sa jakies algorytmy do tego, ale najwyrazniej nie potrafie zadac

    Zainteresuj się metodatmi UTA i ELECTRE 1S. Robiłem dokładnie to co Ty
    próbujesz zrobić na zajęciach.
    linki:
    http://www.cs.put.poznan.pl/iszczech/students.html - tu masz materiały na
    zajęcia
    http://sciaga.nauka.pl/index.php/id=index/dept=54/ca
    th=221/sc_id=13062/title=Electre_Is -
    tu masz coś podobnego do raportu z tych zajęc jaki też musiałem zrobić.

    Nie jest to kompletne rozwiązanie Twojego problemu, ale moze pomoże. Zawsze
    możesz z Panią Izą pomailować - bordzo miła kobita :)

    Pozdrawiam.

    M.

  • 12. Data: 2009-01-06 22:17:59
    Od: 123 <1...@c...com>

    Czesc,

    Jakub Debski pisze:
    > Ale właśnie o tym pisałem odnośnie korelacji obrazków.
    > Szansa występowania zwierzęcia na statku jest mała, ponieważ cechy
    > występujące na obrazkach są zwykle silnie skorelowane.

    Niestety nie moge z gory zalozyc, ze mamy pare grup cech ktore sie
    wzajemnie wykluczaja dla jednego obrazka lub niektore cechy sa silnie
    skorelowane z innymi (co oczywiscie nie oznacza, ze nie sa).

    > Według mnie właśnie ten proces autor wątku chce zautomatyzować.

    dokladnie tak.

    Po porzadnym przeszukaniu googla okazalo sie, ze rozwiazanie bardzo
    podobnego problemu jest wykorzystywane w genetyce przy porownywaniu
    genow (ktore to koduje sie wlasnie jako wektory w n-wymiarowej przestrzeni).

    Jesli ktos bylby zainteresowany poczytaniem sobie w ciemne zimowe
    wieczory to polecam: http://www.cs.princeton.edu/~jbg/documents/compbio.p
    df

    > To też dobry pomysł - można oceniać X ostatnio oglądanych obrazków i
    > szukać im podobnych. Uwzględni to zmianę preferencji użytkownika w czasie.

    I tak prawodpodobnie zrobie, przy czym dodatkowo zrobie wykrywanie
    'zmiany preferencji' (wektor poszukiwan bardzo odlegly od poprzedniego).
    Bede trzymal sobie kilka ostatnich wektorow i do proponowanych rzeczy
    bede wybieral bliskie jednemu z nich.

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam,
    123

  • 13. Data: 2009-01-07 16:19:05
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > Pewnie sa jakies algorytmy do tego, ale najwyrazniej nie potrafie zadac
    > odpowiedniego pytania guglowi.

    Klasteryzacja i klasyfikacja za pomoca SVM.
    Dobrze dziala libsvm (dla jezykow C-like) [1].

    [1] http://www.csie.ntu.edu.tw/~cjlin/libsvm/

    Pozdrawiam,
    Seweryn Habdank-Wojewodzki.

  • 14. Data: 2009-01-07 18:51:37
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    > I teraz problem: w jaki sposob teraz znalezc w duzym zbiorze zdjecia,
    > ktore prawdopodobnie spodobaja sie uzytkownikowi?

    zbuduj siec neuronowa i naucz odpowiednio neurony

  • 15. Data: 2009-01-07 20:39:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Radoslaw Jocz rzecze:

    > zbuduj siec neuronowa i naucz odpowiednio neurony

    To jest miś na miarę naszych możliwości!

  • 16. Data: 2009-01-07 23:45:39
    Od: 123 <1...@c...com>

    Radoslaw Jocz pisze:

    > zbuduj siec neuronowa i naucz odpowiednio neurony

    ;) mogles wlasciwie juz napisac: 'stworz odpowiedni program'

    pozdro,
    123

  • 17. Data: 2009-01-08 11:23:05
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    W ciemno załóż że użytkownik lubi na obrazku gołe baby.
    Potem możesz dorzucić statek albo drzewo, ale tak żeby nie zasłaniały.

  • 18. Data: 2009-01-08 22:10:22
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    123 wrote:

    > ;) mogles wlasciwie juz napisac: 'stworz odpowiedni program'
    >
    > pozdro,
    > 123

    stworz (odpowiedni) program ale wykorzystujacy sieci neuronowe

  • 19. Data: 2009-01-08 22:43:51
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    nie zaproponowalem ci jakiegokolwiek konkretnego rozwiazania zagadnienia
    tylko ogolne podjescie do problemu

    a podejsc moze byc wiele

    http://www.mini.pw.edu.pl/~mandziuk/2008-04-09.pdf
    http://www.cs.put.poznan.pl/jstefanowski/pub/okladka