  • 1. Data: 2009-02-02 15:01:29
    Temat: jaki obiektyw
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Myślę nad dłuższym szkłem do D60, mam 18-55 z kita. Z kategorii
    budżetowej (do 1000 zł) i raczej szkło niezależnych producentów.
    Niestety szkła kitowe Nikona pod jednym względem są naprawdę kitowe,
    ręczne ustawianie ostrości, w zasadzie ustawienie precyzyjne ostrości
    jest cudem, raz, że pierścień tak mały, że trudno go chwycić,
    przesunięcie o milimetr to skok ostrości, pomijając to, że jest tak
    luźny, że kichnięcie spowoduje zmianę ostrości.

    Myślę o czymś w granicach 70 - 300, ale 80 - 200 też może być. Czy ktoś
    ma dobre lub złe doświadczenia z tymi szkłami?

    wer

  • 2. Data: 2009-02-03 00:57:46
    Temat: Re: jaki obiektyw
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Myślę o czymś w granicach 70 - 300, ale 80 - 200 też może być. Czy ktoś ma
    > dobre lub złe doświadczenia z tymi szkłami?

    mam 70-300VR Nikkora i absolutnie takich negatywnych wrazen. Ostrosc super -
    bije inne marki o tym zakresie - pozatym duzo tanszy - 1450zl juz kupisz
    nowke. Troche aberacja chromatyczna na krancach zakresu, ale mi to nie
    przeszkadza.

  • 3. Data: 2009-02-03 07:16:57
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 3 Lut, 01:57, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:

    > mam 70-300VR Nikkora i absolutnie takich negatywnych wrazen. Ostrosc super -
    > bije inne marki o tym zakresie

    Nie przesadzałbym. Z Canonem jest co najmniej porównywalny, a nawet
    zauważalnie słabszy na 300mm, Sony 70-300 też jest lepszy, ale dużo
    droższy.

    >- pozatym duzo tanszy - 1450zl juz kupisz nowke.

    Po pierwsze te 1450 to już coraz trudniejsze jest, po drugie to i tak
    o 450zł więcej niż przewidziany budżet.

    Do 1000zł ciężko będzie znaleźć coś innego niż Nikkor AF-S DX VR
    55-200 mm f/4-5.6G IF-ED, chyba że używany to jest szansa na
    upolowanie tego 70-300 VR, ewentualnie Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di
    LD Makro albo Tamron AF 55-200 mm f/4-5.6 Di II LD Macro.