  • 1. Data: 2012-02-13 06:33:39
    Temat: jaki telefon (smartfon)
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Poszukuję telefonu o następujących funkcjach:
    - w miarę odporny na upadki (nie na celowe rzucanie), na ekran to i tak
    folię nakleję bo u mnie się strasznie rysuje
    - synchronizacja kalendarza z googlem więc pewnie android... ale:
    - mile widzianą funkcją byłoby wybieranie głosowe przez słuchawkę BT -
    czyli chyba jeszcze android odpada, bardzo fajnie to działało na symbianie
    - wyświetlanie zadań kalendarza na ekranie głównym
    - ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura
    - NIE Samsung
    - mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-02-13 07:22:53
    Temat: Re: jaki telefon (smartfon)
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-13 07:33, Lukasz pisze:
> [...]
    > - ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura
    > - NIE Samsung
    > - mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

    dodam jeszcze że telefonu nie muszę zmieniać teraz, mogę zaczekać -
    jeśli miałby wyjść jakiś lepszy model

    Lukasz

  • 3. Data: 2012-02-13 07:44:40
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Lukasz nabazgrał(a):

    > Witam,
    > Poszukuję telefonu o następujących funkcjach:
    > - w miarę odporny na upadki (nie na celowe rzucanie), na ekran to i tak

    HTC ma metalową konstrukcję w środku więc powinien być wytrzymały, nie
    rzucam nim o podłogę więc nie potwierdzę:)

    > folię nakleję bo u mnie się strasznie rysuje

    Polecam, ja nie założyłem i żałuję bo telefon mam wszędzie i dwie małe ryski
    się pojawiły.

    > - synchronizacja kalendarza z googlem więc pewnie android... ale

    Aplikacja z marketu
    :
    > - mile widzianą funkcją byłoby wybieranie głosowe przez słuchawkę BT -
    > czyli chyba jeszcze android odpada, bardzo fajnie to działało na symbianie

    Aplikacja z marketu, nie wiem jak inne ale ja to w HTC mam firmowo.
    Działąnie zależne od wytłumienia auta :)

    > - wyświetlanie zadań kalendarza na ekranie głównym

    Aplikacja z marketu

    > - ekran może być dotykowy ale MUSI być fizyczna klawiatura

    Wygodnie się pisze na ekranie o ile ekran ma min 4" też się tego obawiałem i
    kupiłem HTC Desire HD, pożądny kawałek telefonu.

    > - NIE Samsung

    HTC ??

    > - mile widziany wbudowany GPS, ale niekoniecznie

    Obecnie ma chyba każdy telefon.

  • 4. Data: 2012-02-13 08:01:07
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-13 08:44, Chris pisze:

    > Polecam, ja nie założyłem i żałuję bo telefon mam wszędzie i dwie małe
    > ryski się pojawiły.

    na moim samsungu solidzie! prawie nic się nie da odczytać, porysował się
    w kieszeni z kluczami...

    > :
    >
    > Aplikacja z marketu, nie wiem jak inne ale ja to w HTC mam firmowo.
    > Działąnie zależne od wytłumienia auta :)

    za 'moich czasów' w androidzie nie było wybierania głosowego, skoro już
    jest - spokojnie z poziomu słuchawki da się je uruchomić (w nokiach bez
    problemu, ale znając androida to może takie piękne nie być)
    zgaduję że nazwy rozmówcy nie potrafi przeczytać w słuchawce bt (w nokii
    była taka funkcja- fajnie bo żeby się dowiedzieć kto dzwoni nie trzeba
    wyciągać telefonu.

    > Wygodnie się pisze na ekranie o ile ekran ma min 4" też się tego
    > obawiałem i kupiłem HTC Desire HD, pożądny kawałek telefonu.

    miałem dotykowca, w rękawicach nie dało się używać...

    > HTC ??

    może być, odrzucam tylko samsunga (czyli jakieś 50% rynku smartfonów ;P)

    > Obecnie ma chyba każdy telefon.

    tak sądziłem

    aha! jak android to i WiFi musi mieć
    To co jakiś konkretny model polecicie?

    Lukasz

  • 5. Data: 2012-02-13 08:40:06
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Lukasz nabazgrał(a):

    > na moim samsungu solidzie! prawie nic się nie da odczytać, porysował się w
    > kieszeni z kluczami...

    Mi też przez klucze, mam ryski po 1-2 mm więc tragedi nie ma ale i tak
    założyłem folię, szkoda że pół roku nosiłem bez :)

> [...]
    > zgaduję że nazwy rozmówcy nie potrafi przeczytać w słuchawce bt (w nokii
    > była taka funkcja- fajnie bo żeby się dowiedzieć kto dzwoni nie trzeba

    Miałem Nokię N95 (leży gdzieś jeszcze w szufladzie) i nie wiedzę różnicy w
    działaniu :) za to wygodniej mi się obsługuje tel. w aucie właśnie dzięki
    dużemu dotykowemu ekranowu, tel jest przyczepiony na holderku do szyby.

    > miałem dotykowca, w rękawicach nie dało się używać...

    żaden dotykowiec nie działa w rękawiczkach.

    > może być, odrzucam tylko samsunga (czyli jakieś 50% rynku smartfonów ;P)

    hehe ja też chcialem być orginalny :)

    > tak sądziłem
    > aha! jak android to i WiFi musi mieć
    > To co jakiś konkretny model polecicie?

    HTC Desire Z chyba tylko jeśli upierasz się na klawiaturę choć wolał bym coś
    z większym ekranem. Też chciałem brać z klawiaturą ze względu na
    przyzwyczajenie ale jak zacząłem używać dotykowca only to nie żałuję, wolę
    większy ekran niż mikro klawisze.

  • 6. Data: 2012-02-13 09:38:28
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-13 09:40, Chris pisze:
    > Lukasz nabazgrał(a):

    > Mi też przez klucze, mam ryski po 1-2 mm więc tragedi nie ma ale i tak
    > założyłem folię, szkoda że pół roku nosiłem bez :)

    market: VoiceCallerID
    razem z sentyzatorem mowy Ivona czyta ladnie po polsku wszystkie
    nazwiska (+ mozliwosc konfiguracji czestotliwosci, glosnosci (np.dost.do
    istniejacych profili) jak i wstawek dod. komunikatow poprzedzajacych)

    > żaden dotykowiec nie działa w rękawiczkach.

    jak ma ekran pojemnosciowy to tak.
    z ekranem oporowym (tanie modele tel.) - da sie :)

    Ewentualnie pozostaje sprawienie sobie specjalnych rekawiczek lub ....
    obsluga nosem ;)

> [...]
    > coś z większym ekranem. Też chciałem brać z klawiaturą ze względu na
    > przyzwyczajenie ale jak zacząłem używać dotykowca only to nie żałuję,

    mam - polecam - ale.... wydawalo mi sie, ze chciales raczej z normalna
    klawiatura. To moze HTC ChaCha ?
    DesireZ ma chowana klawiature qwerty i nie jest lekki (metalowa obudowa
    + dod.klawiatura).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2012-02-13 09:50:57
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

    > market: VoiceCallerID

    Pobrałem wersje free

    > razem z sentyzatorem mowy Ivona czyta ladnie po polsku wszystkie nazwiska
    > (+ mozliwosc konfiguracji czestotliwosci, glosnosci (np.dost.do
    > istniejacych profili) jak i wstawek dod. komunikatow poprzedzajacych)

    Jaka wersja bo są dwie :)

  • 8. Data: 2012-02-13 10:13:18
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-13 10:38, AL pisze:
    > mam - polecam - ale.... wydawalo mi sie, ze chciales raczej z normalna
    > klawiatura. To moze HTC ChaCha ?
    > DesireZ ma chowana klawiature qwerty i nie jest lekki (metalowa obudowa
    > + dod.klawiatura).

    a jak z pracą tych telefonów - szybko chodzą, nie wieszają się? bateria
    przy non stop włączonym 3G/gprs i kilkunastu (może troszkę więcej?)
    minutach rozmów dziennie wystarcza na cały dzień? :)

    Lukasz

  • 9. Data: 2012-02-13 10:27:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-13 11:13, Lukasz pisze:

    > a jak z pracą tych telefonów - szybko chodzą, nie wieszają się?

    same z siebie nie.
    ale jak jakiegos smiecia z marketu zainsalujesz - to moze byc.
    Najgorzej potem takiego smiecia znalezc, ktory te zawieszki powoduje
    (mialem aplikacje do monitorowania ilosci zuzytych danych via gprs - nie
    pamietam juz nazwy, ale pamietam, ze telefon potrafil zrobic restart, co
    jest wkurzajace. Zastapilem ja na aplikacje MyDataManager i od tego
    czasu jest spokoj)

    > bateria
    > przy non stop włączonym 3G/gprs i kilkunastu (może troszkę więcej?)
    > minutach rozmów dziennie wystarcza na cały dzień? :)

    przy uzywaniu glownie jako telefon (ok 1 godzina rozmow dziennie +
    okresowe sprawdzenie poczty, jakis informacji w sieci, etc - DesireZ
    potrafi dociagnac do 3 pelnych dni).
    Natomiast jesli masz ciagle wlaczony WiFi, dodatkowo jakies streamingi z
    ipli, tvnplayera czy youtuba, gps on - przygotuj sie, ze codziennie
    bedziesz ladowal (ale na caly dzien powinno wystarczyc, przy zalozeniu,
    ze nie puszczasz tych filmikow non stop i masz jeszcze jakies inne
    zajecie) :)
    Najczesciej laduje co drugi dzien (choc bywaja dni, ze i codziennie
    trzeba). W razie czego zawsze mam gdzies w torbie dod. battery packa na
    wszelka ewentualnosc (w ciagu roku moze z dwa razy zdazylo mi sie po
    niego siegnac - ale to glownie z mojej winy, gdyz zapomnialem wczesniej
    doladowac baterii).
    W kazdym razie tragedii nie ma - ale, jesli wczesniej ladowales telefon
    raz na tydzien - to mozesz byc na poczatku zdziwiony (niemile) - ale cos
    za cos. :/.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2012-02-13 10:29:35
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-13 10:50, Chris pisze:
    > AL nabazgrał(a):

    > Jaka wersja bo są dwie :)

    nawet nie wiedzialem, ze sa dwie - od roku jest chyba wersja beta Ivony
    (osobno syntezator, osobno glosy) i jak zauwazylem wciaz jest na tym
    etapie (producent wciaz przesuwa zakonczenie terminu fazy beta) - ale
    dziala poprawnie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)