  • 1. Data: 2013-04-29 19:30:01
    Temat: jaki telewizor?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Jako nieco kumaty w temacie dostałem od rodziny pilne zamówienie. Mam
    wybrać OTV o takich parametrach:
    1.HD
    2.DVB-T
    3.LCD podświetlany LED
    4.32" a wysokość góra 52 cm
    Do tego wszystkiego mam się wypowiedzieć do dziś 22 :)
    Poratujcie i doradźcie co polecić? Właściwie może chodzić jedynie o
    nieawaryjność i rozumna obsługę. Jaka firma? A może nawet jaki typ?
    Sam nie mam doświadczenia, używam jeszcze CRT :)

    Ustaliłem że odpowiadają tym założeniom nast. typy:
    LG 32LN5400 1350 zł
    Thomson 32FU5253 1250
    LG 32LS5600 1400
    Samsung UE32EH5020 1200
    Panasonic TX-L32EM5B 1400
    Sharp LC-32LE244E 1500
    Toshiba 32RL933 1600
    Sony KDL-32W655A 2100
    Thomson 32FU5253W 1350
    Samsung UE32F5000 1500

    I co brać?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-04-29 19:54:45
    Temat: Re: jaki telewizor?
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Jako nieco kumaty w temacie dostałem od rodziny pilne zamówienie. Mam
    > wybrać OTV o takich parametrach:

    obsługa chyba już intuicyjna nie jest w żadnym sprzęcie, zresztą
    normalny użytkownik w 99% ogranicza się do pstrykania P+ i P-
    Czasem mam wrażenie że producenci robią wyścig o najbardziej
    skomplikowane menu :)

    A jeśli chodzi o kryteria wyboru to są dwa :
    1 rzut monetą, w tym przypadku dopuszczam kostkę do gry ;)
    2 cena - odrzuć skrajne i dalej punkt wyżej ;)
    awaryjność w każdym jest zbliżona: gwarancja + kilka dni

    A tak na poważnie to w tym budżecie każdy będzie podobny, awaryjność też
    podobna. Głównym argumentem może być jedynie sentyment lub niechęć do
    jakiejkolwiek marki.
    Gdy ktoś się mnie zapyta w podobnej kwestii to staram się nie
    odpowiadać, wiedz, że zawsze będziesz to Ty winny gdy coś się skopci na
    zasadzie "poleciłeś tv firmy X i się zepsuł a szwagier kuzyna kupił tv z
    Y i gra mu do dziś" a jak koniecznie chce nadal uzyskać odpowiedź to
    mówię " kup najdroższy na jaki cię stać"

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-04-29 19:57:55
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > Sam nie mam doświadczenia, używam jeszcze CRT :)
    >
    > Ustaliłem że odpowiadają tym założeniom nast. typy:

    Samsungi (jestem posiadaczem) mają skłonność
    do "ulepszania" obrazu nawet wbrew woli
    użytkownika.
    Poza tym niespecjalnie mogę się przyczepić.

    JK

  • 4. Data: 2013-04-29 20:01:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-04-29 19:54, pilocik wrote:

> [...]
    > normalny użytkownik w 99% ogranicza się do pstrykania P+ i P-
    > Czasem mam wrażenie że producenci robią wyścig o najbardziej

    O to to, Thomson juz w tym wyscigu objął prowadzenie 20 lat temu i tym
    mnie trwale zraził do marki (z 2 powodu).

    Sprawdziłbym mozliwość ustawiania/zapamietywania poziomu glosnosci na
    kazdym kanale (kiedyś takie cuda bywały).

    Włodek

  • 5. Data: 2013-04-29 20:10:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Jako nieco kumaty w temacie dostałem od rodziny pilne zamówienie. Mam
    > wybrać OTV o takich parametrach:
    > 1.HD
    > 2.DVB-T
    Niestety DVB-T (oraz często DVB-C) mają teraz chyba wszystkie tv.
    Niestety, bo brak tego rozwiązania powoduje, że posiadany "telewizor"
    nie jest telewizorem w rozumieniu ustawy (nie umożliwia natychmiastowej
    gotowości do odbioru sygnału telewizyjnego), jest co najwyżej monitorem,
    więc odpada płacenie abonamentu radiowo-telewizyjnego (jak był płacony
    wcześniej - trzeba się wyrejestrować!). I zawsze można zanabyć
    zewnętrzny tuner (w tym przypadku dvb-t) i podłączyć po hdmi...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-04-29 20:59:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 20:01:47 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Sprawdziłbym mozliwość ustawiania/zapamietywania poziomu glosnosci na
    > kazdym kanale (kiedyś takie cuda bywały).

    ha, JTZ? tego nie podają w wykazie danych.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2013-04-29 21:29:33
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 19:30:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > Sam nie mam doświadczenia, używam jeszcze CRT :)
    > Ustaliłem że odpowiadają tym założeniom nast. typy:

    Zobacz czy ta Toshiba nie jest u Ciebie w pobliskim Auchan na promocji -
    u mnie po 1099 stoi do 18. maja więc cena całkiem atrakcyjna i właśnie z
    tego powodu się na ten model zdecyduję, choć pierwotnie myślałem nad
    26".
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2013-04-29 21:45:14
    Od: a...@g...pl

    BartekK wrote:

> [...]
    > wcześniej - trzeba się wyrejestrować!). I zawsze można zanabyć
    > zewnętrzny tuner (w tym przypadku dvb-t) i podłączyć po hdmi...

    I otrzymujesz telewizor przystosowany (sam go przystosowałeś podłączając
    tuner) ... więc musisz płacić.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 9. Data: 2013-04-29 22:03:51
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sam nie mam doświadczenia, używam jeszcze CRT :)
    >
    > Ustaliłem że odpowiadają tym założeniom nast. typy:

    Nie polecam Samsungów
    Ostanio kupowałem TV i jak zrozumiałem matryce mają chyba ze śmietnika.
    nik nie chciał powiedzieć wprost czy matryca odpowiada normie (nie pamiętam
    jakiej - temat już przeszły i wyrzuciłem linki)
    W skrócie: nie dowiesz się przed zakupem ile bad pikseli daje Ci możliwość
    naprawy na gwarancji. Po gwarancji pewnie się dowiesz że jak pół ekranu....

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2013-04-29 22:04:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 19:30:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > I co brać?

    Dzięki wszystkim za rady. Wybrałem Toshibę :), temat zamknięty.
    --
    Jacek