  • 1. Data: 2014-09-05 18:56:52
    Temat: jakie letnie 225/50/17
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Pojechałem sobie dziś na opuszczone lotnisko z myślą że się odstresuję
    :). Dojechałem na miejsce, po minucie jazdy popatrzyłem na opony i
    stwierdziłem że najpierw kupię nowe :)
    stoję więc przed dylematem jakie opony kupić do BMW e61 535d -
    generalnie mają się dobrze trzymać na mokrym i w miarę długo zużywać.
    Auto na dzień dzisiejszy ma 315KM i 620Nm więc opony zużywają się dość
    szybko, teraz mam chyba jakieś michałki, minimalnie wyższe (225/55/17) -
    fabryka zaleca 225/50/17.
    Runflatów w zasadzie nie potrzebuję. Z tego co widzę Oponeo ma możliwość
    wykupienia ubezpieczenia - 20zł za oponę - które pokrywa jedną szkodę
    (naprawa/zwrot pieniędzy jeśli rozcięta) - jeszcze jakieś firmy to oferują?
    Na tą chwilę myślałem o Primacy 3, to dobry wybór?

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-09-05 19:10:37
    Temat: Re: jakie letnie 225/50/17
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-05 18:56, dddddddd pisze:

    > Na tą chwilę myślałem o Primacy 3, to dobry wybór?

    Ja bym pomyślał o tym, mimo że to "klasa średnia" :

    http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_samochod_
    pl_pl/themes/summertires_pl/rainexpert/rainexpert.ht
    ml

    Primacy - dla mnie bardziej przyczepne są już łyżwy ;)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 3. Data: 2014-09-05 21:36:00
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Ja jeżdżę na Nexenach N6000 225/50/17 - mają dobry stosunek ceny do
    jakości. Jeśli szybko je zużywasz, to tym bardziej wymiana kompletu nie
    będzie aż tak bolesna.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-09-05 21:36:48
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    hej

    Miałem Michelin Primacy 3 225/55/R16
    przejechałem na nich 40 000 km. - a jeżdzę raczej spokojnie

    Wcześniejszy model Michelin Primacy 2 był lepszy - 75 000 km
    auto te same styl jazdy ten sam

    jedyne co mogę pochwalić dobrze trzymają do samego końca .

    Teraz kupiłem Hankook Vantra 225/55/R16 C - wersja ciężarowa - auto mam
    załadowane

    Na dziś 40 000 km. i prawie nie widać zużycia

    Pozdrawiam
    Robert

    Opel Omega 2002 r, 2.2 benzyna + gaz , 612 000 km

  • 5. Data: 2014-09-05 21:46:38
    Od: tá´Ź

    Rafał \"SP\" Gil wrote:

    > http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_samochod_
    pl_pl/themes/
    summertires_pl/rainexpert/rainexpert.html

    Bądźmy poważni, nie do tego auta.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2014-09-05 21:47:22
    Od: tá´Ź

    RB wrote:

    > jedyne co mogę pochwalić dobrze trzymają do samego końca .

    Do tego służą opony.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2014-09-05 21:59:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-05 21:46, t? pisze:
    pl_pl/themes/
    > summertires_pl/rainexpert/rainexpert.html
    > Bądźmy poważni, nie do tego auta.

    Why ? Ja może źle interpretuję, ale koleś nie pyta o mokre opony
    na tor a do jazdy cywilnej.

    I powiem, że te laczki w mojej ocenie mają zajebiste "podejście"
    do akwaplanacji i wszelkiej formy odprowadzania nadmiaru wody.

    A chyba o to chodzi ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2014-09-05 22:58:31
    Od: tá´Ź

    Rafał \"SP\" Gil wrote:

    > Why ? Ja może źle interpretuję, ale koleś nie pyta o mokre opony na tor
    > a do jazdy cywilnej.

    Przecież on ma ciężkie, >300 konne auto. A RE to, jak sam napisałeś,
    średnia klasa, a ten model jest już stary. Popatrz poza tym na indeksy
    prędkości. To są dobre opony to codziennej jazdy 100-konnym kompaktem, a
    nie do 5er na tor.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2014-09-06 09:16:04
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-05 22:58, t? pisze:

> [...]
    > średnia klasa, a ten model jest już stary. Popatrz poza tym na indeksy
    > prędkości. To są dobre opony to codziennej jazdy 100-konnym kompaktem, a

    żeby nie było - nie szukam opon na tor, opony mają być do jazdy
    codziennej. RainExperty mam w 530d i jestem zadowolony, ale tamten
    samochód jakoś dużo spokojniej rusza i jednak ma kilkadziesiąt KM mniej
    Zadowolony byłem z Conti Sport Contact 2 (wtedy w rozmiarze chyba 16") -
    ale auto miało połowę mocy obecnego, dlatego też nie wiem czy by się
    sprawowały równie dobrze, z resztą teraz to chyba są numerkiem 5 - nie
    wiem czy równie dobre.
    A co do lotniska - lubię pojechać i odreagować, choć zwykle robię to w
    zimie lub po deszczu bo mi szkoda opon ;)

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-09-06 10:45:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-06 09:16, dddddddd pisze:

    > żeby nie było - nie szukam opon na tor, opony mają być do jazdy
    > codziennej. RainExperty mam w 530d i jestem zadowolony, ale
    > tamten samochód jakoś dużo spokojniej rusza i jednak ma
    > kilkadziesiąt KM mniej

    No to jak się tak napinamy, jaki to nie mamy zajebisty samochód
    to ... popularna wśród wyspiarzy opona, zachwalana za trzymanie
    na mokrym: T1R.

    "Marka" zapewnia, że obsłuży każde nadwyżkowe konie na drodze ;P

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90