  • 1. Data: 2010-12-10 09:04:36
    Temat: karta w renówce
    Od: "mm" <m...@W...gazeta.pl>

    mam pytanie odnośnie karty hands free w megance 2004.
    Karta jest zbliżeniowa i nie trzeba wkładać do szufladki aby uruchomić silnik

    mechanik mówił coś o umieszczaniu jej tam aby doładować.
    nie wiem o co mu chodziło, karta nie ma metalowych elementów, styków itp
    więc jak niby miałaby się ładować? indukcyjnie?

    Mnie się wydaje, że tylko bateria ją zasila, co sądzicie?

  • 2. Data: 2010-12-10 09:18:45
    Temat: Re: karta w renówce
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.12.2010 09:04, mm pisze:
> [...]
    > więc jak niby miałaby się ładować? indukcyjnie?
    >
    > Mnie się wydaje, że tylko bateria ją zasila, co sądzicie?

    W Lagunie II jest nieco inaczej, ale opisze bo może być analogicznie.
    Mam dwie karty, jedna zwykła, dwu przyciskowa, jest w niej zwykła
    bateria, można normalnie otwierać i zamykać samochód.
    Druga karta ma trzy przyciski i za jej pomocą samochód się może
    "samoczynnie" otwierać jeżeli wykryje kartę w pobliżu.
    Ta druga karta ma dwie baterie, albo raczej jedną baterie wymienialną i
    akumulatorek(niewymienialny teoretycznie), który to się ładuje
    indukcyjnie, właśnie po włożeniu karty do czytnika.
    Przy czym w Lagunie II ph I żeby uruchomić silnik, kartę i tak trzeba
    włożyć do czytnika.

  • 3. Data: 2010-12-10 11:36:41
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-10 09:04, mm pisze:
    > indukcyjnie?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 4. Data: 2010-12-10 11:38:22
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    mm wrote:
> [...]
    uruchomić silnik

    > mechanik mówił coś o umieszczaniu jej tam aby doładować.

    To trzeba było go zapytać, skoro z nim rozmawiałeś.

    >, karta nie ma metalowych elementów, styków itp
    > więc jak niby miałaby się ładować? indukcyjnie?

    Tak, ładowanie indukcyjne to norma wśród producentów samochodów - np.
    kluczyki z pilotami tak są ładowane.
    Podczas pracy w stacyjce...

    --
    Bydlę