  • 1. Data: 2010-03-31 20:24:26
    Temat: klawiatura USB - walneło korki poszły
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Zachciało mi się podłączyć klawiaturę na USB do komputera.

    Komputer "wyłączony" ale "pod prądem"

    Dupnęło, z zasilacza poszedł dym, korki poszły a ja o mało zawału nie
    dostałem.

    Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?
    Dla ustalenia uwagi:
    Podłączanie sprzętu na USB do komputera podłączonego do 230V ale
    "wyłączonego"

    pitpull

  • 2. Data: 2010-03-31 21:02:23
    Temat: Re: klawiatura USB - walneło korki poszły
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 31.03.2010 22:24, pitpull pisze:
    > Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?
    > Dla ustalenia uwagi:
    > Podłączanie sprzętu na USB do komputera podłączonego do 230V ale
    > "wyłączonego"

    no chyba jedynie jak masz te 230V podłączone prosto do płyty bez udziału
    zasilacza...

    przecież pendrive, dyski usb, aparaty fotograficzne podłączamy do usb
    bez konieczności wyłączenia kompa, odłączenia go od zasilania i
    wyłączenia głównego bezpiecznika w budynku. Niby dlaczego z klawiaturą
    miałoby na USB miałoby być inaczej?

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 3. Data: 2010-03-31 21:13:18
    Temat: Re: klawiatura USB - walne?o korki posz?y
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** pitpull <p...@p...com> wrote:

    > Dupn??o, z zasilacza poszed? dym, korki posz?y a ja o ma?o zawa?u nie
    > dosta?em.

    Tzn. co w momencie jak wepchnąłeś USB to poszły korki i zasilacz? Coś miałeś
    tam mocno nie tak - najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie jest, że
    mechaniczne wciskanie coś przesunęło i doszło do zwarcia np. przez wtyczkę USB
    płyta główna zwarła z obudową (i dodatkowo coś było nie tak z zasilaczem).

    > Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona? Dla ustalenia uwagi:
    > Pod??czanie sprz?tu na USB do komputera pod??czonego do 230V ale
    > "wy??czonego"

    Oczywiście, że jest. Cechą USB jest możliwość podpinania w locie (hotplug).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-03-31 21:14:07
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

> [...]
    > mechaniczne wciskanie coś przesunęło i doszło do zwarcia np. przez wtyczkę
    > USB płyta główna zwarła z obudową (i dodatkowo coś było nie tak z

    I teraz pozostaje kwestia motywu - naraziłeś się komuś ostatnio? ;-)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-03-31 21:16:42
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 22:24:26 +0200, pitpull napisał(a):

> [...]
    > dostałem.
    >
    > Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

    Jaki miałeś zasilacz? Bo to jego wina, a nie klawiatury.

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2010-03-31 21:36:31
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki miałeś zasilacz? Bo to jego wina, a nie klawiatury.

    IBOX 350W
    Obudowa IBOX
    Płyta MSI 945P Neo3

    Komputer nie mój. Włączał się za 5-tym resetem na zimno. Teraz Windowsy
    zwieszają się po załadawaniu GUI oraz konsoli tekstowej.
    Knoppix wstaje niby ładnie nawet compiz działa, ale w pewnym momencie ekrean
    zaczał gasnąć i wstawać - połaczenie przed DVI.
    Grafika jakaś ATI bez złącza dodatkowego zasilania

    pitpull

  • 7. Data: 2010-03-31 21:55:25
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.31 22:24, pitpull pisze:
    > Zachciało mi się podłączyć klawiaturę na USB do komputera.
    >
    > Komputer "wyłączony" ale "pod prądem"

    Czyli zasilacz pracował w standby i dawał prąd na USB.

    > Dupnęło, z zasilacza poszedł dym, korki poszły a ja o mało zawału nie
    > dostałem.

    Mogła być wina zasilacza, jeśli zawsze był pod prądem a nie całkowicie
    odcinany od sieci, to standby mógł się "zużyć". Im tańszy zasilacz tym
    większa na to szansa.
    Albo zwarcie przy wkładaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci
    można znaleźć wiele relacji o takich zdarzeniach.

    > Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

    Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

    --
    Mar

  • 8. Data: 2010-03-31 22:09:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "pitpull" napisał:

    > Zachciało mi się podłączyć klawiaturę na USB do komputera.

    Do któregoś z tych wbudowanych w płytę gniazd, czy któregoś na przednim
    panelu bądź śledziu?

    > Komputer "wyłączony" ale "pod prądem"
    >
    > Dupnęło, z zasilacza poszedł dym, korki poszły a ja o mało zawału nie
    > dostałem.

    A czy do tego gniazda coś już było podłączane wcześniej? Jakiś pendrive,
    telefon czy coś?

    > Czy taka operacja jest oficjalnie zabroniona?

    Nie, ale nie jest również oficjalnie zabronione odwrotne podłączanie
    zewnętrznych gniazd USB do płyty ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2010-03-31 22:36:15
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** MAR <m...@s...org> wrote:

    > Mogła być wina zasilacza, jeśli zawsze był pod prądem a nie całkowicie
    > odcinany od sieci, to standby mógł się "zużyć". Im tańszy zasilacz tym
    > większa na to szansa.

    Widziałem wuchtę tanich zasilaczy i nigdy czegoś takiego - najczęściej po
    prostu padłby bezpiecznik zasilacza, zaswądziłoby trochę i tyle.

    > Albo zwarcie przy wkładaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci można
    > znaleźć wiele relacji o takich zdarzeniach.

    Szczególnie uwzględniając czyjeś działanie celowe - może kolega przespał się z
    nie tą co trzeba? ;-)

    > Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

    Wszystko jest obarczone ryzykiem ale błagam nie wmawiaj ludziom, że trzeba
    urządzenia galwanicznie odłączyć od sieci elektrycznej, wyjąć baterie itd.
    tylko po to aby podłączyć klawiaturę USB. Codziennie miliardy ludzi podpinają
    rzeczy via USB do komputera (głownie pendrive) bo do tego jest to przeznaczone.
    Do podpinania w locie w przeciwieństwie do (teoretycznie) PS/2, które też
    podpinam z reguły do włączonego komputera i nigdy nic się nie stało (pomimo, że
    nie było do tego przeznaczone to widocznie tak projektuje się urządzenia aby
    jednak się dało).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2010-03-31 22:36:47
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JoteR <j...@p...pl> wrote:

    > Do któregoś z tych wbudowanych w płytę gniazd, czy któregoś na przednim
    > panelu bądź śledziu?

    Do wyjścia zasilania przeznaczonego np. dla monitora. ;-)))

    --
    + ' .-. .
    , * ) )