  • 1. Data: 2011-04-04 22:29:50
    Temat: klima
    Od: SiaQ <d...@g...pl>

    Witam Panów oraz w zdecydowanej mniejszości Panie...
    Na początek się przedstawię. Na imię mam Michał i jestem z Wałbrzycha.
    Grupę czytuję od dobrego roku, chociaż nigdy nie miałem potrzeby
    aktywnie się udzielać - aż do dziś.
    Otóż posiadam Citroena C4 z 2006r. Ma on klimę dwustrefową, z którą od
    niedawna mam problemy. W zasadzie od wczoraj.
    Strona kierowcy grzeje na potęgę pomimo ustawionego pokrętłem LO
    natomiast strona pasażera działa prawidłowo. Macie jakieś pomysły co to
    może być ? Czy da się to naprawić za w miarę przyzwoite pieniądze ? Czy
    lepiej sprzedać auto zanim się ciepło zrobi ;) ?

  • 2. Data: 2011-04-04 22:58:42
    Temat: Re: klima
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Czy da się to naprawić za w miarę przyzwoite pieniądze ? Czy lepiej
    > sprzedać auto zanim się ciepło zrobi ;) ?

    pewnie pomocne będzie jakieś forum cytrynki,
    być może? - nie wiem - będzie to samo co niegdyś działo się np. w Peugeocie
    307 czyli wyłamywały się zębatki regulacyjne silniczków, być może wiesza się
    jakiś sterownik i trzeba zrobić reset?

    brat

  • 3. Data: 2011-04-05 00:28:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2011 22:29:50 +0200, SiaQ napisał(a):

> [...]
    > może być ? Czy da się to naprawić za w miarę przyzwoite pieniądze ? Czy
    > lepiej sprzedać auto zanim się ciepło zrobi ;) ?

    Jak to co? Zacięła się.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2011-04-05 01:59:55
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Hmm...

    O c4 nie slyszalem ale za to dokladnie te same objawy powodowalo
    wylamanie mocowania klapki od sterowania nawiewem w Peugeocie 407. Z
    tego co czytalem koszty naprawy byly spore, gdyz dostep tam byl taki, ze
    wiazalo sie to ze zdejmowaniem deski rozdzielczej.

  • 5. Data: 2011-04-05 07:19:18
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > Czy da się to naprawić za w miarę przyzwoite pieniądze ? Czy lepiej
    > sprzedać auto zanim się ciepło zrobi ;) ?

    Witam.
    Uszkodzone są zęby w kole z tworzywa sztucznego, które zazębia się z kolkiem
    silniczka motoreduktora sterującego klapami. W ten sposób sam motoreduktor
    może być sprawny (slychac cicho jego prace przy zmiane temperatury pokretlem
    od regulacji), ale klapa pozostaje w tym samym polozeniu. W ASO dostepny
    jest zestaw naprawczy (ok 50 zl), skladajacy sie z dodatkowego kolka i
    podstawki. Dodatkowe kolko naklada sie na kolko klapy sterujacej, ale zeby
    zazebilo sie ono z kolkiem motoreduktora, potrzebna jest wlasnie ta
    podstawka. Dostep kiepski ale calosc do zrobienia samemu bez zdejmowania
    calej deski.

    --
    Mac

  • 6. Data: 2011-04-05 11:32:08
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Mac"

> [...]
    > zazebilo sie ono z kolkiem motoreduktora, potrzebna jest wlasnie ta
    > podstawka. Dostep kiepski ale calosc do zrobienia samemu bez

    aż miło poczytać...

    Pozdrówki

  • 7. Data: 2011-04-05 16:02:57
    Od: SiaQ <d...@g...pl>

    W dniu 2011-04-05 07:19, Mac pisze:
    > Dostep kiepski ale calosc do zrobienia samemu bez zdejmowania calej deski.

    To auto jest tak naszpikowane elektroniką wszelkiego typu, że strach
    samemu cokolwiek tam grzebać.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jak znajdę więcej czasu i podjadę do
    mechanika to dam znać co to było i ile kosztowało. Mam tylko nadzieję,
    że wraz z odgrzybianiem zamknę się w 1000 zł

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-04-05 20:44:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Mac" <3...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zazebilo sie ono z kolkiem motoreduktora, potrzebna jest wlasnie ta
    > podstawka. Dostep kiepski ale calosc do zrobienia samemu bez zdejmowania

    czy w P307 po lifcie z dwustrefową klimą też jest taki zestaw naprawczy?
    Pytam, bo jak narazie udało mi sie ustalić, ze trzeba wymienić całą
    nagrzewnice...
    Nowa kosztuje sporo, a używek do dwustrefowej jak na lekarstwo...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-04-06 07:29:30
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > mechanika to dam znać co to było i ile kosztowało. Mam tylko nadzieję, że
    > wraz z odgrzybianiem zamknę się w 1000 zł

    Jeżeli motoreduktor jest sprawny, to sama naprawa polegająca na modyfikacji
    tych kolek dla kogoś znającego temat to godzina pracy. Nie daj sobie wcisnąć
    wymiany obudowy nagrzewnicy czy demontaż całej deski. Jeżeli sam Citroen ma
    taki zestaw, tzn że warto spróbować naprawić za jego pomocą.

    --
    Mac

  • 10. Data: 2011-04-06 07:30:31
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

> [...]
    > nagrzewnice...
    > Nowa kosztuje sporo, a używek do dwustrefowej jak na lekarstwo...

    A to zdaje się można sprawdzić po VINie.

    --
    Mac