  • 11. Data: 2011-05-24 21:45:19
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WOJO,

    Tuesday, May 24, 2011, 9:41:27 PM, you wrote:

    > To nie zmienia faktu, że skręcający w lewo ma BEZWZGLĘDNY obowiązek upewnić
    > się, że nie spowoduje zagrożenia w ruchu.

    Nie wolno wyprzedzać sygnalizującego zamiar skrętu w lewo z lewej
    strony!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-05-24 21:48:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-24 21:26, Qlfon pisze:
    > W dniu 2011-05-24 21:21, Artur Maśląg pisze:
    > Jechaliśmy grupką kilku motocykli
    > Jako bardziej doświadczony motorman powinieneś wiedzieć ze zielonych w
    > grupie nie daje się na koniec.

    A gdzie napisałem, że kazaliśmy mu na końcu jechać? To była spokojna,
    rekreacyjna jazda. Lipiec, środek lata, każdy niby wyluzowany.
    Do tego było to przynajmniej 20 lat temu. Nie będę teraz powoływał
    komisji śledczej, kto wtedy jechał i jaka była kolejność.
    Były spokojne zmiany kolejności, wyprzedzania itd. Raz jechał z przodu,
    później z tyłu itd. To chyba oczywiste - sznurem wiązać człowieka
    20 letniego nie będę.

    > Dla Was może tempo jest normalne, dla
    > zielonego - niekoniecznie - ambicja będzie mu kazać gonić a stąd do
    > problemu niedaleko.

    Ambicja? Gonić? Motocykle jadące 50km/h i wolniej? Przejedź się
    kiedyś przez Konstancin-Jeziornę. Takie uzdrowisko podwarszawskie.

    > jak juz jesteście tak mili, że bierzecie do grupy
    > niedoświadczonego to trzymajcie go raczej blisko czoła grupy - tempo
    > podróży raczej spadnie ale obserwując jego poczynania na drodze z tyłu
    > możecie mu sporo pomóc. Sorki za OT.

    Czy Tobie się wydaje, że jazda motocyklem to tylko tempo, prędkość
    itd.? Z natury rzeczy stawkę prowadzi osoba doświadczona, dopiero
    za nią jedzie "młodzież", której poczynania obserwują ludzie
    doświadczeni z tyłu.

  • 13. Data: 2011-05-24 21:49:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 21:48:04 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

> [...]
    > Z natury rzeczy stawkę prowadzi osoba doświadczona, dopiero za nią
    > jedzie "młodzież", której poczynania obserwują ludzie doświadczeni z

    skoro doswiadczony nie zamykał to daliście ciała

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2011-05-24 21:50:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 21:45:19 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

    > Nie wolno wyprzedzać sygnalizującego zamiar skrętu w lewo z lewej
    > strony!

    nie wolno skręcać w lewo gdy jest się wyprzedzanym!

  • 15. Data: 2011-05-24 21:54:12
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie wolno wyprzedzać sygnalizującego zamiar skrętu w lewo z lewej
    > strony!
    Nie wiem jak było w opisywanym przypadku. W moim delikwent zwyczajnie
    "odbił" na stacje bez sygnalizowania zmiany kierunku ruchu.
    I jeszcze raz się powtórzę - kierunkowskaz nie upoważnia do zmiany kierunku
    ruchu !
    Jeżeli nawet sygnalizujesz chęć skrętu w lewo, to najpierw masz obowiązek
    upewnić się, że nie masz nikogo wyprzedzającego Cię.
    A osobiście ZAWSZE "zakołyszę" się na fotelu w celu wyeliminowania martwego
    pola.
    Tak mnie uczyli na kursach i jak dotychczas się sprawdza.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 16. Data: 2011-05-24 21:54:24
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    głupa bo co? bo wbil sie w golfa?
    nie przekroczyles predkosci nigdy? nie wymusiles swiadomie lub nie
    pierwszenstwa?
    chciales zaistniec na pms?

    czlowiek zginal bo popelnil blad. swiadomie lub nie zlamal zasady
    bezpieczenstwa i nie dopilnowal by z manewru wyjsc calo.

  • 17. Data: 2011-05-24 21:57:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-24 21:50, masti pisze:

    > nie wolno skręcać w lewo gdy jest się wyprzedzanym!

    A możesz to poprzeć odpowiednim paragrafem?

  • 18. Data: 2011-05-24 21:58:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-24 21:49, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 21:48:04 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > skoro doswiadczony nie zamykał to daliście ciała

    Tak, jasne. Zawsze młodzi byli 'zamykani' przez bardziej
    doświadczonych. Zresztą czego się czepiasz? Nie da się za wszystkich
    odpowiadać.

  • 19. Data: 2011-05-24 21:59:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to wolno wyprzedzać na skrzyżowaniu?

    A wolno skręcać będąc wyprzedzanym?
    Dla ułatwienia: nie da się skręcić w lewo bez zmiany pasa.

  • 20. Data: 2011-05-24 22:02:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-24 21:54, WOJO pisze:
    > Jeżeli nawet sygnalizujesz chęć skrętu w lewo, to najpierw masz obowiązek
    > upewnić się, że nie masz nikogo wyprzedzającego Cię.

    Chciałbym abyś przytoczył odpowiedni zapis prawny, którym podeprzesz
    swoją wypowiedź. Czy jest to możliwe?