  • 481. Data: 2011-05-27 11:26:37
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:irmkkv$1fc$3@news.net.icm.edu.pl...
    > Jak widać z powyższego przykładu, trzeba być bezmózgiem żeby w to
    > uwierzyć. Jednak wielu wypowiadających się w tym wątku twierdzi, że wina
    > jest skręcającego, zatem naprawiajcie swoje przody samochodów z czyjegoś
    > oc, haha!

    No to wyobraźmy sobie sytuacje, że ktoś na skrzyżowaniu próbuje skręcić w
    lewo, ale widzi w lusterku, że samochód za nim go wyprzedza, więc zatrzymuje
    się i puszcza, po czym następny jeszcze go wyprzedza i tak z 10 samochodów
    wyprzedza a on stoi i czeka. Rewelacja. :-)

  • 482. Data: 2011-05-27 11:54:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatrzymuje się i puszcza, po czym następny jeszcze go wyprzedza i tak z 10
    > samochodów wyprzedza a on stoi i czeka. Rewelacja. :-)

    Nie, no pewnie, lepiej kogoś zabić, to zdecydowanie bardziej zgodne z
    przepisami i zdrowym rozsądkiem rozwiązanie.

  • 483. Data: 2011-05-27 12:02:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 27 May 2011 11:26:37 +0200 osobnik zwany nom wystukał:

> [...]
    > zatrzymuje się i puszcza, po czym następny jeszcze go wyprzedza i tak z
    > 10 samochodów wyprzedza a on stoi i czeka. Rewelacja. :-)

    sprowadzenie do absurdu nie zmieni faktu, że skręcając bez spojrzenia w
    lusterka możesz kogoś zabić.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 484. Data: 2011-05-27 12:08:34
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-26 09:14, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2011-05-25 16:36, *The_EaGle* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geo
    code=&q=Wuppertal,+Niemcy&aq=0&sll=37.0625,-95.67706
    8&sspn=49.757664,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Wuppert
    al,+Nadrenia+P%C3%B3%C5%82nocna-Westfalia,+Niemcy&ll
    =51.256189,7.150816&spn=0.000605,0.001206&t=h&z=20

    > http://tiny.pl/hf91n
    >
    > Wiem, że w nie u nas, ale to takie skrzyżowanie, które dobrze znam -
    > popatrz sobie na nie, a potem usuń linie na jego środku :)

    Rozumiesz co znaczy :
    cyt "Jezdnia dwukierunkowa składa się z "dwóch pasów ruchu" " specjalnie
    to wyciąłeś?

  • 485. Data: 2011-05-27 12:08:58
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 17:30, r...@k...pl pisze:

    > Naprawdę taki z ciebie niedzielny kierowca, że nie widziałeś takiego
    > skrzyżowania?

    No pokaż pokaż...

  • 486. Data: 2011-05-27 12:11:59
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 23:24, cbnet pisze:
    > Skurwysyn z ciebie.
    > Wiesz?
    > Beznadziejny Skurwysyn.
    >
    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd, Skurwysynie.
    > To wszystko.

    No coż, teraz wszyscy wiemy jakie poziom merytoryczny prezentujesz.

    Jak idziesz spać zdejmujesz chociaż dresy na chwilę czy te 3 paski masz
    wytatuowane na czole...

  • 487. Data: 2011-05-27 12:14:09
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-26 22:12, mk4 pisze:

    > I jeszcze raz sobie napisze - nie widzial nie mogl wyprzedzac.
    >
    > Proste, prawda?

    Zaraz zaraz - nikt nie twierdzi że motocyklista mógł wyprzedzać. Nie
    mógł bo tam jest skrzyżowanie. Natomiast ja pisze o sygnalizowaniu
    skrętu w lewo - tego mógł nie zauważyć, dlatego rozpoczął ten manewr...

  • 488. Data: 2011-05-27 12:19:55
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 17:41, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > uznany wyprzedzający z tyłu:
    > <cite>
    > Wcześniej, tj. w dniu 21 maja 2008 r., Sąd Rejonowy w K. wyrokiem w
    > innej sprawie (...) uznał Ireneusza P. za winnego umyślnego naruszenia za-
    > sad bezpieczeństwa w ruchu lądowym, polegającego na prowadzeniu pojaz-
    > du z niedozwoloną prędkością oraz wyprzedzaniu w miejscu, gdzie było to
    > zabronione, czym spowodował on opisany wyżej wypadek, i skazał go za to
    > za przestępstwo z art. 177 § 1 k.k.
    > </cite>
    >
    > Zresztą i tak okoliczności wyglądały zgoła inaczej niż w wypadku

    No tak - wyrok SN z omawianego (naszego) przypadku będzie dopiero za 2
    lata... Jak chociaż pora dnia się nie będzie zgadzać to zawsze będzie że
    to inna sytuacja.

    Mowa jest w sentencji sądu - jednoznaczna. Masz obowiązek patrzeć w
    lusterko. Jak tego nie robisz to naruszasz zasady bezpieczeństwa. To że
    kierowca został uznany winnym wynikało z 30 innych przewinień jakich się
    dopuścił. Artur wiesz dobrze o co chodzi... Nikt nie mówi że
    motocyklista miał prawo wyprzedać - cały czas mowa - czy też kłótnia
    jest o to że patrzenie w lewe lusterko przed skrętem jest obowiązkowe i
    za nie patrzenie można zostać uznanym winnym zajechania - co
    przytoczyłem w dwóch różnych wyrokach...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 489. Data: 2011-05-27 12:26:22
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Szajba Nr 1 na PSM.
    > Bezapelacyjnie.

    Nie to zebym się czepiał ale żarówki to ty nie odkryłeś :-)

  • 490. Data: 2011-05-27 12:30:11
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Motocykl poruszający się 70 km/h mknie ok. 20 m/sek., zaś
    90 km/h oznacza 25 m/sek.
    Manewr skrętu przygotowuje się ok. 3-4 sekundy, samo wykonanie
    to ok. 2-3 sekundy.

    Nawet widząc w lusterku motocykl 100-150 m za sobą, który
    powinien ustąpić pierwszeństwa skręcającemu w lewo, trudno
    zakładać, że jedzie nim samobójca i obserwować go w lusterku
    bocznym non stop poruszając się jednoczesnie do przodu.

    Tak samo jak trudno zakładać że przejeżdżając skrzyżowanie na
    zielonym należy się zatrzymać na widok motoru, ponieważ może
    on wjechać w auto na skrzyżowaniu pomimo, że ma na swoim
    kierunku czerwone światło.

    Reasumując: jeśli ktoś nie dba o to czy się zabije lub okaleczy,
    to nie sposób uniknąć sytuacji gdy tego dokona łamiąc podstawowe
    zasady i przepisy obowiązujące go na drodze + zdrowy rozsądek.

    --
    CB