  • 1. Data: 2012-05-05 20:31:07
    Temat: kondensatory
    Od: "t" <w...@w...pl>

    wtam

    potrzebuje kondensatoe około 200uF na 12V o jak najmniejszych stratach
    (najmniejszy ulot) czy możecie coś podpowiedzeć?
    elektrolit czy może jakiś inny - jak tego szukać - czy dać sobie spokój i
    kupić jaki kolwiek

    t.

  • 2. Data: 2012-05-05 21:40:23
    Temat: Re: kondensatory
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 05/05/2012 19:31, t wrote:
> [...]
    > (najmniejszy ulot) czy możecie coś podpowiedzeć?
    > elektrolit czy może jakiś inny - jak tego szukać - czy dać sobie spokój i

    Do czego? Musisz bardziej precyzyjnie okreslic zastosowanie.

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2012-05-05 21:54:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    t wrote:
    > wtam
    >
    > potrzebuje kondensatoe około 200uF na 12V o jak najmniejszych stratach
    > (najmniejszy ulot)
    Ulot to przy 12 kV

    (ciap)
    czy dać sobie
    > spokój

    O to to!

    Jeszcze trwa długi łykęd.

    --
    Włodek

  • 4. Data: 2012-05-06 13:47:23
    Od: "t" <w...@w...pl>

    Robie coś w rodzaju pilota podczerwieni i ponieważ ma to pracować na baterii
    niechce żeby straty były zbyt duże
    zaslanie będze 5V lub 3.3V - przy dużych stratach będe musiał zbyt często
    wymieniać baterie (2xAA).

    Moje pytanie pownno być raczej czy są kondensatory około 200uF które mają
    mniejsze straty
    (porównując np elektrolity ceramuczne czy mikowe - o ile są w takich
    wielkościach)

    A może po prostu straty w porównaniu z baterami które chcę zastosować są
    pomijalna?

    t.

  • 5. Data: 2012-05-06 13:57:28
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 13:47, t pisze:
> [...]
    > wielkościach)
    >
    > A może po prostu straty w porównaniu z baterami które chcę zastosować są

    Tantalowe, prądy upływu na poziomie pojedynczych uA przy tym napięciu i
    pojemności.
    K.

  • 6. Data: 2012-05-06 17:07:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t,

    Sunday, May 6, 2012, 1:47:23 PM, you wrote:

> [...]

    > wielkościach)

    > A może po prostu straty w porównaniu z baterami które chcę zastosować są

    Rzucałes kamieniami w szkole, jak uczyli o energii? policz, ile
    energii zgromadzisz w kondensatorze 200uF naładowanym do 12V.

    A teraz porównaj z akumulatorkiem NiMH o pojemności 2000mAh.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-05-06 19:36:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tantalowe, prądy upływu na poziomie pojedynczych uA przy tym napięciu i
    > pojemności.

    Mniejsze upływności mają elektrolity ceramiczne, oczywiście nic nie przebije
    elektrolitów powietrznych, szczególnie tych dostrojczych.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2012-05-06 20:19:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    [...]
    > Rzucałes kamieniami w szkole, jak uczyli o energii? policz, ile
    > energii zgromadzisz w kondensatorze 200uF naładowanym do 12V.
    >
    > A teraz porównaj z akumulatorkiem NiMH o pojemności 2000mAh.

    Ale on chyba chce ten kondensatorek podłączyć na stałe do bateryjki.
    Zakładając prąd upływu na poziomie pojedynczych mikroamperów dla
    kondensatora aluminiowego i tak wychodzi kilkaset tysięcy godzin przy
    zaproponowanym przez Ciebie akumulatorku.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 9. Data: 2012-05-06 20:44:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Mniejsze upływności mają elektrolity ceramiczne, oczywiście nic nie
    > przebije elektrolitów powietrznych, szczególnie tych dostrojczych.

    Przebije, przebije. Wystarczy odpowiednio wysokie napięcie.

    --
    Jarek (elektrolit powietrzny? ja już się gubię w tych nowościach)

  • 10. Data: 2012-05-06 21:36:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 19:36, Desoft pisze:

    > Mniejsze upływności mają elektrolity ceramiczne, oczywiście nic nie
    > przebije elektrolitów powietrznych, szczególnie tych dostrojczych.

    Przy 200uF będą miały swoje wymiary oraz cenę. Ceramiczne o tej
    pojemności da się wsadzić do pilota, ale powietrzne to już nie bardzo.
    K.