  • 1. Data: 2010-06-07 13:40:13
    Temat: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: wawior85 <w...@g...com>

    Witam.

    Wprawdzie był jakiś czas temu wątek z kontrolka ciśnienia oleju, ale u
    mnie sytuacja jest trochę inna:
    na zimnym silniku kontrolka gaśnie od razu po uruchomieniu, natomiast na
    ciepłym silniku, tzn jak sobie po jeździe postoi z godzinę, to kontrolka
    dłużej się świeci, znika jak dodam gazu bądź ruszę. Gdy wyłączę auto po
    dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
    gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
    Dodam, że olej niedawno wymieniany.

    Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
    ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.

    Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
    Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
    upuścić oleju?

    W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
    wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?

    i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
    korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)

    auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

    Dzięki pomoc.

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl

  • 2. Data: 2010-06-07 13:43:03
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: DoQ <p...@g...com>

    wawior85 pisze:

    > gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
    > Dodam, że olej niedawno wymieniany.

    Jaki filtr zalozyles?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-06-07 13:54:48
    Od: wawior85 <w...@g...com>

    DoQ pisze:

    > Jaki filtr zalozyles?

    kurcze, nie wiem na 100% ;/ mechanik zakładał...
    ale dodam, że poprzednio inny mechanik wsadził filtr, który był jakimś
    trefnym zamiennikiem, bo praktycznie cały był w strzępach przy wymianie;/
    Mechanik odradził kupowania zamienników i polecił teraz wsadzić coś
    lepszego/droższego - a że człowiek prosty jestem to nie protestowałem i
    wydałem więcej (chyba na Bosch'a).

    a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a
    filtrem?

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl

  • 4. Data: 2010-06-07 14:04:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a
    > filtrem?

    Badziewny filtr zapcha się i będzie blokował przepływ oleju co spowoduje
    dłuższe świecenie sie lampki. A zaphać się może i lepszy jak strzępy z
    poprzedniego krążą w silniku.

  • 5. Data: 2010-06-07 14:10:45
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > wydałem więcej (chyba na Bosch'a).
    >
    > a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a

    Przy bocznikowych, teraz chyba już nie stosowanych jest zależność między
    uszkodzonym filtrem a ciśnieniem oleju. Przy filtrach pełnego przepływu nie ma
    zależności. Traktuje się go jako dodatkową przestrzeń wypełniona nieściśliwą
    cieczą. Obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia oleju. Jak będzie chociażby trochę
    usmarkany olejem to go wymień. On jest najczęściej przyczyną usterki o jakiej
    piszesz.

  • 6. Data: 2010-06-07 14:11:56
    Od: wawior85 <w...@g...com>

    Agent pisze:

    > Badziewny filtr zapcha się i będzie blokował przepływ oleju co spowoduje
    > dłuższe świecenie sie lampki. A zaphać się może i lepszy jak strzępy z
    > poprzedniego krążą w silniku.

    ok, jest to jakiś trop, ale... jak powiązać to z ciepłym/zimnym silnikiem?

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl

  • 7. Data: 2010-06-07 14:20:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > ok, jest to jakiś trop, ale... jak powiązać to z ciepłym/zimnym silnikiem?

    wylatanymi panewkami:/

    doraznie: zageszczacz oleju

    ale narazie wymien ow filtr i olej (tak dla totalnego swietego spokoju -
    przy panewkach to i tak ulamek). Potem pojedz na sprawdzenie cisnienia
    manometrem (czyli wykrecasz czujnik i wkrecasz tam manometr i sprawdzasz
    cisnienie na zimnym i cieplym). Moze byc tak ze czujnik glupieje pod wplywem
    temperatury (te elementy zawsze plywaja pod wplywem temperatury nawet jak
    nie powinny - stosuje sie kompensacje temperaturowe by minimalizowac to
    zjawisko).

    106kkm to malutki przebieg - panewki nie powinny byc zakatowane - chyba ze
    latales bez oleju albo latales na papierze sciernym zamiast oleju;P

    powodzenia

  • 8. Data: 2010-06-07 14:46:39
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 07.06.2010 13:40, wawior85 wrote:
> [...]
    > dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
    > gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.

    Tak na logikę, silnik zimny, olej gęsty, pompa pompuje w czasie nominalnym.
    Silnik ciepły, olej rzadszy, opór przewodów olejowych mniejszy, pompa
    musi go tłoczyć więcej. Gdy wyłączysz silnik i zapalisz go od razu to
    olej nie ścieknie jeszcze z wszystkich zakamarków, więc kontrolka gaśnie
    w normalnym czasie. Lecz gdy auto chwilkę postoi ten ciepły rzadszy olej
    ścieknie do miski, pompa musi pod pompować go trochę więcej niż we
    wcześniejszych przypadkach.

    To że ta lampka świeci coraz dłużej może oznaczać zwiększone zużycie
    silnika, albo na przykład zalany zbyt rzadki olej.

    > Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
    > ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.
    Nie wiem.

    > Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
    > Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
    > upuścić oleju?
    Raczej związku może nie będzie, ale kto to tam wie. Nie zmienia to
    jednak sprawy że oleju więcej niż MAX ma nie być. I nie upuścić ale
    odessać. Za czapkę śliwek zrobią to w każdym lepszym warsztacie.

    > W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
    > wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?
    Jak już Ci pisali, może to być wina czujnika, a czy się da to
    wytłumaczyć to ja nie wiem.

    > i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
    > korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)
    Oczywiście że tak.
    Silnik nie jest hermetyczny(odma), a nawet jak by był, to podciśnienie
    by nie utrzymało oleju. Weź zakoś żonie olej z kuchni odkręć nakrętkę i
    odwróć do góry dnem:)

    > auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

    Jaki olej?

  • 9. Data: 2010-06-07 14:49:12
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nie powinny  - stosuje sie kompensacje temperaturowe by minimalizowac to
    A jak kompensują to zjawisko w czujnikach gdzie jest styk. Bo takie czujniki są
    używane do gaszenia lampki.

  • 10. Data: 2010-06-07 14:57:17
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    może być jeszcze przytkany smok , stąd kłopoty z zassaniem - ostanio w
    silniku TDI tak się zdażyło , przy przebiegu ok 200kkm
    na zimnym OK , potem coraz gorzej

    Andrzej