  • 1. Data: 2011-10-04 21:40:31
    Temat: koszt zarzadzania
    Od: " " <f...@g...pl>

    czy ktos wie ile mocy procesora w ulamkach procenta idzie
    na obsluge 'slicowania' watkow i innych aspektow 'obslugi i kontroli'
    procesow pod windows? (chodzi mi o cale koszty liczone mw jako
    roznica miedzy moca procesu w trybie 'wylacznosci' na komputer
    a normalnym trybem) Powszechnie chyba uwaza sie ze sa to b male koszty
    z drugiej strony kiedy czytale artykol w ktorym podobno spece z windowsa
    mowili ze gdyby nie straty na tej kontroli wlasnie (glownie chodzlio
    o kontrole uprawnien przy wywolaniach (nie pamietam dokladnie) to
    system dzialalby o 1/3 szybciej, 'slicing' watkow to jeszcze inna rzecz

  • 2. Data: 2011-10-05 19:28:08
    Temat: Re: koszt zarzadzania
    Od: "MM" <m...@t...pl>

> [...]
    > o kontrole uprawnien przy wywolaniach (nie pamietam dokladnie) to
    > system dzialalby o 1/3 szybciej, 'slicing' watkow to jeszcze inna rzecz

    Hmmmm...

    Napisz kilka różnych programów. Minimum 5 sztuk. Programy powinny się
    znaczne różnić:
    1) głównym typem na którym są prowadzone obliczenia (int,float,double,...),
    2) ilością pamięci RAM którą wykorzystują do obliczeń
    3) dostępem do pamięci (losowy, sekwencyjny, ...)
    4) algorytmem (numeryczny, kombinatoryczny,...)
    Następnie programy skompiluj wszystkimi dostępnymi kompilatorami na daną
    platformę, np. GCC, MSVC, Intel. Koniecznie włącz optymalizację, a może
    nawet profilowanie.

    Potem odpal programy po jednym i zmierz czas każdego z osobna. Następnie
    odpal np. 20 programów na raz i znowu zmierz czasy. Sprawdzisz czy czas
    wykonania wydłużył się 20 razy, czy może więcej i jak to zależy od typu
    obliczeń, kompilatora, a nawet procesora.

  • 3. Data: 2011-10-05 19:46:06
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-05 21:28, MM pisze:

    > Hmmmm...
    >
    > Napisz kilka różnych programów. Minimum 5 sztuk. Programy powinny się
    > znaczne różnić:
    > 1) głównym typem na którym są prowadzone obliczenia (int,float,double,...),
    Zauwazyles, ze nie napisałeś ani słowa na temat? Piszesz o programie
    'black box' który ma bardzo mało kontaktu z systemem, a o to głownie
    pyta kolega.

    Przed procesorami 'multi code' jak serwer mógł mieć np. 2 procesory,
    obiecywało się wzrost wydajności 30-50% w stosunku do pojedynczego
    (czyli 70-50% CPU para w gwizdek, czyli m.in. w/w synchronizacje itp) i
    +150% (do 250%) dla czterech. Potem nie spotkałem się jakimikolwiek
    podobnymi średnimi czy deklaracjami. Uzyskane w laboratorium na dobrze
    spreparowanej metodyce działań (pod planowany wynik) średnio mnie
    interesują.

    jest duży problem, zarówno w narzędziach, ale i w wiedzy i kulturze
    programistów, aby wydajnie projektować i pisać na "wielokrotne
    architektury", straty są i będę duże.

  • 4. Data: 2011-10-05 19:59:25
    Od: m...@t...pl

    > Zauwazyles, ze nie napisałeś ani słowa na temat?

    Kolega pytał o narzut na przełączanie wątków i na zarządzanie wątkami.
    Jeśli ilość wątków wzrośnie o X a wydajność spadnie o Y, to chyba można
    już coś wartościowego wywnioskować? Z pewnością z takiego testu nie
    wywnioskuje się wszystkiego, ale chyba jakiś pogląd można uzyskać?

  • 5. Data: 2011-10-05 20:06:58
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-10-05 21:46, Jacek Czerwinski pisze:

    > Zauwazyles, ze nie napisałeś ani słowa na temat? Piszesz o programie
    > 'black box' który ma bardzo mało kontaktu z systemem, a o to głownie
    > pyta kolega.

    Wiesz, mariotti rzadko pisze na temat, wiec to, ze i tym razem napisal
    nie na temat, ze tak powiem, nie dziwi ;)

  • 6. Data: 2011-10-05 20:17:03
    Od: m...@t...pl

    > W dniu 2011-10-05 21:46, Jacek Czerwinski pisze:

    > Wiesz, mariotti rzadko pisze na temat, wiec to, ze i tym razem napisal
    > nie na temat, ze tak powiem, nie dziwi ;)
    Zauważył idiota.

  • 7. Data: 2011-10-05 21:46:25
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-10-05 22:17, m...@t...pl pisze:

    > Zauważył idiota.

    Hehe, dobry txt. Idz sobie z A.L. pogadaj. Pasujecie do siebie poziomem :)

  • 8. Data: 2011-10-06 06:07:36
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...pl> napisał(a):

    > Hehe, dobry txt. Idz sobie z A.L. pogadaj. Pasujecie do siebie poziomem :)

    w tv mowia ze steve jobs nie zyje, :/

    co do teamtu to nikt z przedpiscow mz nie odpowiedzial
    za bardzo na temat, choc pytanie jest troche specjalistyczne
    i dotyczy internalsow windowsa, no trudno, przyczytam moze
    w swoim czasie (ostatnio mysle o mt i chodzi o to ze
    to mt robi sie po dwu stronech, programisty (sam flow programu)
    i systemu, i o tym jak to robi system dobrzebybylo wiedziec

  • 9. Data: 2011-10-06 07:32:20
    Od: m...@t...pl

> [...]
    > to mt robi sie po dwu stronech, programisty (sam flow programu)
    > i systemu, i o tym jak to robi system dobrzebybylo wiedziec
    Dlaczego dobrze to wiedzieć? Do czego ta wiedza jest przydatna?

  • 10. Data: 2011-10-06 08:14:06
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    m...@t...pl napisał(a):

    > Dlaczego dobrze to wiedzieć? Do czego ta wiedza jest przydatna?
    > Pozdrawiam

    wiedza na ten temat moze rozjasnic w glowie i tez
    wyjasnic pare rzeczy - zwlaszcza temu kto jest bardziej wnikliwy
    chce wiedziec co sie dzieje w jego progsie (i nawet np analizuje
    swoje appsy (ramki swoich apsow) na poziomie milisekund) np dla
    mnie jest ciagle tajemnica czemu raz na iles tam kilku
    milisekundowych ramek powiedzmy raz na 100 ramek mam wyskakuja
    mi z tla cyklicznie mw 30 milisekundowe opoznienia. itd
    (byc mozeto sie wiaze )
    ale nie tylko o to chodzi, znalazlyby sie inne
    powody ale nie bardzo potrafie je tak bez zastanowienia
    wymienic zwlaszcza ze nie mam specjalnego doswiadczenia
    w tej dziedzinie