  • 1. Data: 2012-04-12 19:46:42
    Temat: kryzys jezyków kompilowanych do kodu 'natywnego'
    Od: " " <f...@g...pl>

    tytul jest skrotem bo wiadomo ze to nie jezyki sa
    kompilowane (podobnie wyrazenie kod natywny jest
    pewnym zastepnikiem na kod maszynowy)

    faktycznie jest cos takiego (wsrod powiedzmy siodemki
    najbardziej popularnych jezykow rozlegly obszar obszaru
    pokrywaja jezyki jak java c# php javascript python etc
    choc jak sie zastanowic to jednak nie az tak, bo jest tez
    sporo jezykow tradycyjnie kompilowanych do kodu maszynowego -
    ale zasadniczo jakie? ktos moglby wymienic konkurencję *
    wśrod tych własnie języków ? (w czym mozna wybierac
    przede wszystkim itp)

    * ogolnie ja jestem zwolennikiem tego typu jezykow, i uwazam
    ze mogalaby tu byc konkurencja, moze nie tyle wydajnosciowa
    w stosunku do c (oby!) ale chocby stylistyczna i dotyczaca
    tez pewnie sporego obszaru innych roznic

  • 2. Data: 2012-04-13 09:36:58
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > tytul jest skrotem bo wiadomo ze to nie jezyki sa
    > kompilowane (podobnie wyrazenie kod natywny jest
    > pewnym zastepnikiem na kod maszynowy)

    Nie kryzys, tylko naturalna ewolucja. Języki zarządzane mają kilka bardzo
    istotnych cech, którymi biją na głowę C++ czy Delphi.
    yamma

  • 3. Data: 2012-04-13 09:50:21
    Od: " " <f...@g...pl>

    yamma <y...@w...pl> napisał(a):

    > Nie kryzys, tylko naturalna ewolucja. Języki zarządzane mają kilka bardzo
    > istotnych cech, którymi biją na głowę C++ czy Delphi.

    niby jakie? - nie kojarze za specjalnie tych cech

  • 4. Data: 2012-04-13 11:05:00
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "yamma" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kryzys, tylko naturalna ewolucja. Języki zarządzane mają kilka bardzo
    > istotnych cech, którymi biją na głowę C++ czy Delphi.
    > yamma

    pitu pitu...

    Nie wszystko nadaje się do wszystkiego.
    Poza tym te stwierdzenia ograniczają się do Windows, a linux i inne Unixy.

  • 5. Data: 2012-04-13 11:38:17
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Friday, April 13, 2012 8:36:58 AM UTC+1, yamma wrote:

    > Nie kryzys, tylko naturalna ewolucja. Języki zarządzane mają kilka bardzo
    > istotnych cech, którymi biją na głowę C++ czy Delphi.

    Podzial na jezyki "zarzadzane" (rozumiem, ze chodzi o garbage collection?) i nie to
    inny podzial niz na jezyki kompilowane do kodu natywnego i nie.

    RW

  • 6. Data: 2012-04-13 11:38:43
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Friday, April 13, 2012 10:05:00 AM UTC+1, k...@w...pl wrote:

    > Nie wszystko nadaje się do wszystkiego.
    > Poza tym te stwierdzenia ograniczają się do Windows, a linux i inne Unixy.

    Na Linuxa nie ma jezykow "zarzadzanych"? Jave wylaczyli?

    RW

  • 7. Data: 2012-04-13 13:00:35
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    <f...@g...pl> wrote:

    > niby jakie? - nie kojarze za specjalnie tych cech
    ... kompilacja nastepuje na maszynie docelowej a nie jakiejs
    hipotetycznej, mozna lepiej dostosowac parametry do danego
    stanu systemu, danego, konkretnego systemu. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 8. Data: 2012-04-13 13:37:49
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 13 April 2012 13:00:35 UTC+2, Adam Przybyla wrote:

    > ... kompilacja nastepuje na maszynie docelowej a nie jakiejs
    > hipotetycznej, mozna lepiej dostosowac parametry do danego
    > stanu systemu, danego, konkretnego systemu. Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Do tego kompilacja, w językach "zarządzanych" kompilacja może być procesem
    inkrementacyjnym. Klasyczny kompilator ma tylko jedną szanse na skompilowanie kodu,
    przez co jest to powolny i skomplikowany proces, a sam wynik nie do końca idealny. W
    językach zarządzalnych, kompilator może skupic sie na optymalizacji "gorących
    ścieżek", robią tak na przykład nowoczense enginy JS.

    AdamK

  • 9. Data: 2012-04-13 14:01:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Friday, April 13, 2012 12:00:35 PM UTC+1, Adam Przybyla wrote:

    > ... kompilacja nastepuje na maszynie docelowej a nie jakiejs
    > hipotetycznej, mozna lepiej dostosowac parametry do danego
    > stanu systemu, danego, konkretnego systemu. Z powazaniem

    W wielu wypadkach (i na ogol w tych, w ktorych najbardziej zalezy Ci na wydajnosci
    kodu) kompilowac do natywnego tez mozesz pod konkretna maszyne.

    RW

  • 10. Data: 2012-04-13 14:03:27
    Od: " " <f...@g...pl>

    Adam Przybyla <a...@r...pl> napisał(a):

    > ... kompilacja nastepuje na maszynie docelowej a nie jakiejs
    > hipotetycznej, mozna lepiej dostosowac parametry do danego
    > stanu systemu, danego, konkretnego systemu. Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    takie kompilowanie specjalnie pod procka
    jest to ciekawa rzecz ale z tego co wiem ona raczej nie
    stosuje sie na dzisiejszych sprzetach tak ze nie wiem na
    ile to jest praktyczne, choc gdyby przyspieszalo od tego
    ze dwa razy to warto by pomyslec, z tym ze koszty odpalania
    kompilatora są duże - wydajniejsza wersja by bylo pewnie
    przyoptymalizowanie pętli i przygotowanie w asmie kilku
    wersji tej petli pod najwazniejsze procki a na nieznanym
    ew wybranie jednej po benchmarku

    pozatym nie calkiem cos takiego mam na mysli jak zapytuje
    o 'jezyki nie kompilowane do kodu natywnego' - taki rodzaj
    kompilowania mozna tez rozpatrywac i w aspekcie jezykow
    kompilowanych do kodu natywnego np c - jako dodatkowa technike --
    np sam jak juz wspominalem chce sobie napisac maly wbudowany
    asemblerek w postaci "assemble(char*text)", mozna tez by
    uzywac funkcji systemu kompilujProcedure(char*text)

    spodziewam sie ze chodzi moze raczej o inne roznice i ew zalety
    typu refleksja (czy tam reflekcja) sandboksowatosc czy moze cos
    takiego - ale te zalety nie sa dla mnie jasne