  • 51. Data: 2012-08-04 11:46:49
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*

    > najwiekszy problem panoram robionych z reki jest wtedy, kiedy mamy jakis
    > obiekt
    > na pierwszym planie. jesli robie panoramy na nieskonczonosc (np. gory)

    była mowa o "wąskich uliczkach" - tam JEST problem z panoramami z ręki -
    właśnie ze względu na obiekty bliski i dalekie i zachowanie poziomów i
    pionów (a jest dużo linii równoległych) :-)

    */

    wyćwiczyłem doświadczalnie.

    jeśli robię coś wysokiego to żeby uniknąć 'duszków' robię tak żeby całą
    ruchoma ulicę złapać jednym ujęciem a jeśli się nie da to pod prąd ruchu
    ulicznego.

    jeśli się nie da to z tego samego miejsca robię 2-3 panoramy i wszystkie
    zdjęcia składam jednocześnie i usuwam ujęcia, które dają zły wkład.

    krzywy horyzont nie jest kłopotem byle był tak samo krzywy na każdym zdjęciu
    ;-)

    mam kłopot z perspektywą bo wysokie budynki z pionowymi ścianami na całej
    wysokości nie wyglądają dobrze ;-) ale ciągle próbuje.

    wszystkie robione 'z ręki' większość z kilkunastu zdjęć

    http://infobot.pl/r/26s0
    http://infobot.pl/r/26s1
    http://infobot.pl/r/26s2
    http://infobot.pl/r/26s3 to było dość trudne
    http://infobot.pl/r/26s4 a z tego nie jestem zadowolony

    pozdrawiam pozostając otwartym na krytykę

    robert

  • 52. Data: 2012-08-04 22:22:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-02 14:27, Olo pisze:
    > też dałem się naciągnąć na tego świetnego Tamrona i w ogóle mi się nie
    > podobał, nie umiem tego określić, ale zdjęcia były nienaturalnie
    > przeostrzone

    Zapisz się na weekendowy kurs obróbki fotografii, tylko nie do mnie.

    --
    pozdrawia Adam
    /oddychając uszlachetniam powietrze/

  • 53. Data: 2012-08-04 22:24:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-02 11:19, d...@g...com pisze:
    > Czy moglby mi ktos doradzic ktory z tych dwoch obiektywow wybrac.
    > Canon 10-22mm f/3.5-4.5 i Canon 17-40mm f/4

    17-40 to stare, bardzo przeciętne pod względem ostrości szkło. Nie
    pstrykałem tym szerszym Canonem (raczej jest niezły), ale Sigma 10-20
    jest wyjątkowo udana i względnie szybka.
    Tamron 17-50 jest dość dobry (choć nie tak rewelacyjny jak węższy
    28-70), jednakże należałoby sprawdzić współpracę z konkretnym body.
    Samyang 8mm jest bardzo dobrym łagodnym rybim okiem. Nawet po korekcie
    jest nieźle.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 54. Data: 2012-08-12 18:51:41
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > 28-70), jednakże należałoby sprawdzić współpracę z konkretnym body.
    > Samyang 8mm jest bardzo dobrym łagodnym rybim okiem. Nawet po korekcie

    Polecam Sigmę 10-20 - mam takową - gwarancja 3 lata, niezły kawał szkła. W porównaniu
    do 17-50 tamrona jest chyba ze 3 razy szybsza i niesamowicie CICHA. I w zasadzie przy
    takich ogniskowych to (tak używam) AF tylko manual!

    Pozdrawiam
    Les

  • 55. Data: 2012-09-17 03:38:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Olo wrote in <news:501bcc2d$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    > miałeś tego Samyanga czy sobie pogadamy przy ognisku?

    Jak juz mowilem, moj Samyang 8mm w porownaniu z 2x drozsza Sigma, z ktorej
    zdjecia widzialem to niebo a ziemia (na korzysc Samyanga). Znalazlem cus
    takiego:
    www.lensporn.net/2012/07/for-several-years-now-samya
    ng-have-been.html
    Choc przyznaje, ze egzemplarze szkiel tej firmy moga sie znacznie roznic
    miedzy soba jakoscia.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info