  • 1. Data: 2011-04-28 20:13:36
    Temat: lampa do makrofotografii
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam

    Na allegro sa lampy diodowe i błyskowe do makro. Ma ktos doswiadczenia z
    tym? Ceny roznie, ok. 200-400 zł srednio. Są jakies Delty, Tumaxy itp.

    Potrzebuje to do zdjec wystawianych na allegro, jakosc nie musi powalac, ale
    efekt jaki uzyskuje poprzez swiecenie lampą biurkową na fotografowany obiekt
    jest średni, z kolei lampa w aparacie daje za duzo cieni, przepala itp.
    Postanowilem wiec, ze kupie jakąś lampę makro. Mam nikona D40

    Poradzcie co kupic albo kto z Was co ma i jest w miare zadowolony ? :-)

  • 2. Data: 2011-04-28 20:31:22
    Temat: Re: lampa do makrofotografii
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:13:36 +0200, LUKAS napisał(a):

> [...]
    > Postanowilem wiec, ze kupie jakąś lampę makro. Mam nikona D40
    >
    > Poradzcie co kupic albo kto z Was co ma i jest w miare zadowolony ? :-)

    Może takie coś?
    http://www.steves-digicams.com/news/diy_pringles_can
    s_make_for_excellent_macro_lighting.html

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-04-28 21:44:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-04-28 22:31, Waldek Godel pisze:

    > Może takie coś?
    > http://www.steves-digicams.com/news/diy_pringles_can
    s_make_for_excellent_macro_lighting.html

    Wbrew pozorom wcale niegłupi pomysł. Wbudowana lampa błyskowa z
    odpowiednim rozpraszaczem (a ten z linku mimo śmiesznego wyglądu może
    być całkiem dobry) daje przy zdjęciach z małej odległości bardzo
    przyjemne, miękkie światło. Ja pzry makrofotografii używam często
    prostych rozpraszaczy wycinanych z polipropylenowych kanistrów na wodę
    destylowaną - np. http://www.toya.net.pl/~wyszomir/rozne/K10D.jpg

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2011-04-28 21:54:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 23:44:08 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > przyjemne, miękkie światło. Ja pzry makrofotografii używam często
    > prostych rozpraszaczy wycinanych z polipropylenowych kanistrów na wodę

    w necie są fotki człowieka które to wymyślił, bardzo ładne zresztą.
    Wystarczy poklikać za linkami pod tekstem, OIDP to na flickerze

  • 5. Data: 2011-04-28 22:16:31
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Postanowilem wiec, ze kupie jakąś lampę makro. Mam nikona D40
    >
    > Poradzcie co kupic albo kto z Was co ma i jest w miare zadowolony ? :-)

    A nie lepiej pomyslec o namiocie bezcieniowym?

    Natomiast co do tych tanich lamp pierscieniowych, ktore sa po 200-400 zl na Allegro,
    mozna je kupic w sklepach internetowych z Hong Kongu za rownowartosc 100zl. Czeka sie
    co prawda ze 3 tygodnie na przesylke ale warto. Daja rade i do makro i do packshotow
    .

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 6. Data: 2011-04-29 12:33:11
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:13:36 +0200, LUKAS napisał(a):

    > Poradzcie co kupic albo kto z Was co ma i jest w miare zadowolony ? :-)

    A jak małe rzeczy chcesz fotografować (co dokładnie) i w jakiej skali? Bo
    moim zdaniem zamiast takiej lampy lepiej pomyśleć o dyfuzorze własnej
    roboty.

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2011-04-29 23:49:41
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    Pelny manual, papier i tasma twoimi przyjaciolmi ;)

    Najpierw pobaw sie z wbudowana. Ustaw wszystko na manual. Wylacz TTL
    lampy. Eksperymentalnie dobierz przyslone. Zobacz czy mozna regulowac
    moc lampy wbudowanej. Wez bialy karton, zegnij go na pol i ustaw tak,
    zeby odbijal swiatlo z gory/boku.

    Docelowo sprobuj postawic po bokach dwa zgiete na pol kartony tak zeby
    odbijaly swiatlo z lampy.

    Zrob dyfuzor. Mozesz wziasc kartke ksero lub kalke technicza, polozyc
    na obiektywie (ponizej lampy) a koniec lagodnym lukiem zawinac do
    gory. Sporo swiatla pojdzie w gore ale kartka i tak mocno zaswieci do
    przodu/w dol od blysku.

    Tu masz inne mozliwosci:
    http://i5.photobucket.com/albums/y191/BowerR64/Camer
    a/edit/Cardboarddiffuser001.jpg
    http://www.instructables.com/id/DIY-built-in-pop-up-
    flash-diffuser-soft-screen/
    http://www.instructables.com/id/DIY-Digital-SLR-buil
    t-in-flash-diffuser/
    http://shootmykids.blogspot.com/2010/01/diffuser.htm
    http://www.google.com/search?q=diy+built-in+flash+di
    ffuser&tbm=isch

    Itp. itd. ... kombinuj.
    Pelny manual, papier i tasma twoimi przyjaciolmi ;)

    Jezeli bedzie za malo swiatla to ~200PLN kosztuje lampa Sunpak PF
    20XD. Ma ona wbudowany czujnik, ktory wyzwala blysk przy pomocy blysku
    lampy wbudowanej w aparat oraz ma tryb reczny z regulacja mocy blysku
    do 1/32.

    Kup jedna lub nawet dwie takie lampy, zamontuj je na mikro statywach
    (~10PLN) i postaw z 10-20cm przed nimi kalke techniczna.

    http://www.glaringnotebook.com/zimages/filterflash14
    .jpg
    http://www.glaringnotebook.com/zimages/filterflash13
    .jpg
    http://www.sunpak.jp/english/support/download/pdf/pf
    20_eng.pdf

    Nie kupuj lamp ktore nie maja pelnego trybu manualnego lub nie maja
    regulacji mocy blysku.

    Pelny manual, papier i tasma twoimi przyjaciolmi ;)

  • 8. Data: 2011-04-29 23:54:01
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    Mozesz kupic lampe z redukcja blsyku, ktora nie posiada czujnika do
    wyzwalania blyskiem. W takim przypadku fotocele dokupujesz oddzielnie.
    http://tnij.com/fotocela

  • 9. Data: 2011-05-02 18:30:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 23:44, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > być całkiem dobry) daje przy zdjęciach z małej odległości bardzo
    > przyjemne, miękkie światło. Ja pzry makrofotografii używam często

    Jest takie powiedzenie: jeśli coś jest głupie i działa, to nie jest
    głupie ;)

  • 10. Data: 2011-05-02 18:31:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 00:16, VomitroN pisze:

    > A nie lepiej pomyslec o namiocie bezcieniowym?

    Przy np. łowach na pszczółki i kwiatki w terenie?