  • 1. Data: 2009-03-03 13:38:36
    Temat: laptop i zlamanie biosu
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Dzis dostalem od szwagra bardzoo starego laptopa dela( beznapedowiec)
    jednakze,zabezpieczony jest on haslem zalozonym na bios i nic kompletnie nie
    mozna z komputerem zrobic..zatem..jak sie do tego zabrac ?..aaa bios jest
    phoenix-a ( sprawdzalem stadnardowe hasla na bios dell-a i phoenixa i nie
    dziala ) wyjecie baterii tez nic nie pomoglo..wiec koledzy,jakies pomysly ?

    pozdrawiam

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-03-03 13:47:02
    Temat: Re: laptop i zlamanie biosu
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bios jest phoenix-a ( sprawdzalem stadnardowe hasla na bios dell-a i
    > phoenixa i nie dziala ) wyjecie baterii tez nic nie pomoglo..wiec

    Poszukaj na płycie głównej baterii podtrzymującej albo zworki do resetowania
    CMOS.
    Jeśli nie ma lub nie pomoże to w praktyce masz szmelc. Wtedy wymiana płyty
    głównej.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2009-03-03 14:05:11
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 03-03-2009 o 14:47:02 Paweł <b...@m...com> napisał(a):

> [...]
    > resetowania CMOS.
    > Jeśli nie ma lub nie pomoże to w praktyce masz szmelc. Wtedy wymiana

    No nie przesadzajmy... W Dellu D400 mozna było sobie z tym poradzić
    zwierając spinaczem dwie nóżki EEPROMa na płycie głównej podczas
    bootowania. Fakt - wymaga to rozebrania na części (prawie) całego
    notebooka.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 4. Data: 2009-03-03 14:23:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Sławek Maculewicz pisze:

> [...]
    > zwierając spinaczem dwie nóżki EEPROMa na płycie głównej podczas
    > bootowania. Fakt - wymaga to rozebrania na części (prawie) całego

    Serwis Dela może wygenerować jeszcze hasełko po numerze seryjnym - podobno.

  • 5. Data: 2009-03-03 17:39:34
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    BQB wrote:

    > Serwis Dela może wygenerować jeszcze hasełko po numerze seryjnym -
    > podobno.

    Hasełko użytkownika czy masz na myśli jakieś nadrzędne hasełko
    fabryczne?
    Był u mnie dzisiaj technik z Getronics wymienić w moim Dellu dysk twardy
    i napęd DVD. W trakcie instalacji Visty pokazywał mi jakie jeszcze
    zlecenia ma na dzisiaj i jedno z nich dotyczyło usunięcia hasła w biosie
    Della Studio, które zapomniał niefortunny użytkownik. Określił tę
    operację jako bardziej skomplikowaną od wymiany mojego napędu, bo trzeba
    się dogrzebać własnie do płyty głównej, jak zresztą stwierdził
    przedpiśca. Gdyby to było do zrobienia po jakimś numerze seryjnym czy
    service tagu to Dell wysłałby instrukcję mailem, zadzwonił albo
    przygotował specjalną aplikację.

    --
    tbr

  • 6. Data: 2009-03-04 19:10:39
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    mozna tez spróbowąc programu killcmos

  • 7. Data: 2009-03-04 22:58:07
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BETON" napisał:

    > mozna tez spróbowąc programu killcmos

    I na czym go odpalić? Przecież nie na tym zablokowanym laptopie? ;->
    Poza tym laptopy raczej trzymają hasło W Zupełnie Innym Miejscu...

    JoteR