  • 51. Data: 2022-06-13 17:33:03
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 16:39:38 +0200, PeJot wrote:

    > Ten który się bardziej podoba :>

    Zakladajac, ze ten "granatowy" to "profesjonalny",
    to mi sie podoba
    ... ale jesli nie ma roznicy, to po co przeplacac? :-)

    wiertarka-sds-mocna,35492727

    > Trzeba by poszukać jakiejś recenzji. Sporo jest o narzędziach z Lidla,
    > łącznie z rozbebeszaniem narzędzia na atomy.

    Ale to nie z Lidla.

    Opinie są. Nawet pozytywne.
    Ale czy prawdziwe ? :-)

    > Te 2.5 kW to narzędzie może mieć na zablokowanym wrzecionie.

    Mocy elektrycznej?
    Bo mechanicznej na zablokowanym, to zero :-)

    > Mnie wystarczy że cena wobec zielonego Boscha nie jest jakoś specjalnie
    > atrakcyjna.

    Ale wobec granatowego to dwa razy mniej :-)

    Czyli wierzysz w marke ... tez troszeczke wierze,
    ale przeciez obie made in China. :-)

    J.

  • 52. Data: 2022-06-13 19:34:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 17:33, J.F pisze:

    > Zakladajac, ze ten "granatowy" to "profesjonalny",
    > to mi sie podoba
    > ... ale jesli nie ma roznicy, to po co przeplacac? :-)

    Szukasz wiertarki SDS czy *towarzysza do grobowej deski* ?

    > Ale to nie z Lidla.
    >
    > Opinie są. Nawet pozytywne.
    > Ale czy prawdziwe ? :-)

    > Mocy elektrycznej?
    > Bo mechanicznej na zablokowanym, to zero :-)

    Ja to wiem, Ty to wiesz, ale tak właśnie marketing działa.

    > Ale wobec granatowego to dwa razy mniej :-)

    Do zielonego Boscha PBH2100 przekonała mnie kompaktowość i niska masa,
    co stojąc na drabinie ma znaczenie. 1.7 J to niby niewiele, ale z dobrym
    wiertłem ta maszyna spokojnie daje radę w mieszkaniu z betonu. Niedawno
    przyszło mi podkuwać kanał wentylacyjny i też maszyna dała sobie radę.
    Jakby co, mam jeszcze młot SDS z Lidla, ale ten leży i się kurzy. Stare
    kafelki na balkonie czekają na skucie a i znajomi pytali się czy bym nie
    uskutecznił im uziomu szpilkowego. Sam jestem ciekaw jak ta maszyna z
    energią 5J da sobie radę.

    > Czyli wierzysz w marke ... tez troszeczke wierze,
    > ale przeciez obie made in China. :-)

    To nie jest kwestia wiary :) Jak się zielona PBH2100 zepsuje, kupi się
    co innego.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 53. Data: 2022-06-13 20:18:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 19:34:07 +0200, PeJot wrote:

    > Szukasz wiertarki SDS czy *towarzysza do grobowej deski* ?

    No nie chcialbym, zeby mi sie powiedzmy po 100 dziurach rozwalila,
    a te 100 dziur ... moze 10 lat, a moze dwa dni :-)

    Dwa dni nie problem - gwarancja, ale chwilowo nie planuje wiekszego
    dziurawienia :-)

    > Ja to wiem, Ty to wiesz, ale tak właśnie marketing działa.

    Chinczyki nie musza tak oszukiwac.
    Normalnie napisza sobie cokolwiek :-)

    > Do zielonego Boscha PBH2100 przekonała mnie kompaktowość i niska masa,
    > co stojąc na drabinie ma znaczenie. 1.7 J to niby niewiele, ale z dobrym
    > wiertłem ta maszyna spokojnie daje radę w mieszkaniu z betonu.

    3.8kg, a GBH 220 4.1kg.

    Nie wydaje mi sie to znaczącą różnicą :-

    > Niedawno
    > przyszło mi podkuwać kanał wentylacyjny i też maszyna dała sobie radę.

    Czyli polecasz?

    > To nie jest kwestia wiary :) Jak się zielona PBH2100 zepsuje, kupi się
    > co innego.

    To samo moge powiedziec o granatowej ... tylko bardziej w brode bede
    sobie plul, jak padnie w miare szybko :-)

    J.

  • 54. Data: 2022-06-13 21:21:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 20:18, J.F pisze:

    > No nie chcialbym, zeby mi sie powiedzmy po 100 dziurach rozwalila,
    > a te 100 dziur ... moze 10 lat, a moze dwa dni :-)

    Za dużo tych "może".

    > 3.8kg, a GBH 220 4.1kg.
    >
    > Nie wydaje mi sie to znaczącą różnicą :-

    Ale cena niebieskiej x2 ( w moim przypadku ) w porównaniu do zielonej.
    Starczy na fajne wiertła.

    > Czyli polecasz?

    Polecam zapomnieć o wiertarce z "udarem mechanicznym".

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 55. Data: 2022-06-14 12:24:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Za dużo tych "może".

    Coz ja poradze :-)

    >Ale cena niebieskiej x2 ( w moim przypadku ) w porównaniu do
    >zielonej.

    A teraz 300 i 400 zl.

    >Starczy na fajne wiertła.

    Jak wiertarka padnie, to same wiertla nic nie wywiercą :-)

    >Polecam zapomnieć o wiertarce z "udarem mechanicznym".

    Takich wiertarek jest za duzo, nadal nie wiadomo jak wybrac :-)

    PBH2100 polecasz?

    J.

  • 56. Data: 2022-06-14 15:48:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-14 o 12:24, J.F. pisze:

    > A teraz 300 i 400 zl.

    Się pozmieniało. Dziś wziąłbym niebieską.

    > Jak wiertarka padnie, to same wiertla nic nie wywiercą :-)

    Kupisz nową bor maszynę. I na 107% będzie to SDS plus.

    > Takich wiertarek jest za duzo, nadal nie wiadomo jak wybrac :-)
    >
    > PBH2100 polecasz?

    Tak samo jak GBH 220 :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 57. Data: 2022-06-21 09:25:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Jun 2022 15:48:40 +0200, PeJot wrote:

    > Się pozmieniało. Dziś wziąłbym niebieską.

    inflacja .. zielona PBH2100 253zl :-)
    A ja juz zdazylem zamowic chinskiego Boxera za 200 :-(

    Boxer ma instrukcje ... po polsku jak to chinska, po angielsku tez jak
    to chinska, ale podaja typ ... GBH 2-26.
    Jak Bosch :-)

    Teraz musze kawal betonu znalezc i przetestowac :-)

    J.

  • 58. Data: 2022-07-09 03:56:35
    Temat: wiertarka SDS (było Re: laser do betonu)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i jakie wrazenia?

    Właśnie dostałem GBH 220 i mam teraz takie głupie pytanie z racji, że to
    moja pierwsza SBS...

    Czy to normalne, że "na sucho" te wiertła chodzą odrobinę na boki? Mam
    do niej zestaw wierteł do betonu Makita, wydawałoby się porządna firma,
    a niektóre z wierteł chodzą na boki aż lekki strach. Mam też kilka
    innych, nieznanego pochodzenia i aż tak nie chodzą, ale jednak trochę
    każde chodzi. I teraz nie wiem czy to czy to wada uchwytu czy cecha, a
    problem znika np. pod obciążeniem? Uchwyt jest w gumowej osłonce, która
    nie jest jakimś szczytem precyzji i może cisnąć wiertło na boki. Mam w
    tej chwili same do betonu i nie bardzo jak sprawdzić z obciążeniem.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2022-07-09 07:48:41
    Temat: Re: wiertarka SDS (było Re: laser do betonu)
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Właśnie dostałem GBH 220 i mam teraz takie głupie pytanie z racji, że to
    > moja pierwsza SBS...
    >
    > Czy to normalne, że "na sucho" te wiertła chodzą odrobinę na boki?

    Zupełnie normalne. To jest SDS plus, wiertło wykonuje ruch posuwisty w
    uchwycie, luz musi być. No i to nie jest urządzenie do roboty z
    tolerancją liczoną w 0.01 mm. A user ma ów SDS plus smarować i czyścić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 60. Data: 2022-07-09 08:31:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-09, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Zupełnie normalne. To jest SDS plus, wiertło wykonuje ruch posuwisty w
    > uchwycie, luz musi być. No i to nie jest urządzenie do roboty z
    > tolerancją liczoną w 0.01 mm. A user ma ów SDS plus smarować i czyścić.

    Dzięki. Tak trochę myślałem patrząc chociażby jak mało na rynku jest
    choćby wierteł SDS do metalu, ale zawsze niepokoi jak widzisz wiertło
    kręcące się po stożku :)

    --
    Marcin