  • 1. Data: 2011-01-03 20:24:59
    Temat: [lekki OT] Skuter śnieżny.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Może to OT będzie, bo w sumie to bez kół się porusza ale pierwszy raz
    w życiu miałem okazję pojeździć skuterami śnieżnymi. najpierw jakaś
    turystyczna kanapa od Yamahy na długiej gąsienicy - fajne z pasażerem
    ale szłau nie robiło a i jakoś mało zwrotne toto. Na drugi dzień
    umówiłem się z przewodnikiem na trochę większe emocje - 0,7l, 140KM z
    dwusuwa - matko i córko:) Szkoda ze to tyle chla (przy tym co
    jeździliśmy (świeży, nieprzetarty śnieg ok 40 cm, sporo podjazdów,
    długich trawersów i trochę po lesie + dwa potoki)) to podobno do 40l na
    godzinę i w moich stronach to trochę niepraktyczne. Pewnie wszyscy już
    to maja za sobą ale jak dla mnie to zabawa dla ludzi z dużymi cojones:)
    Siedzę teraz i na YT patrzę co to ludzie na tym nie wyrabiają.
    Nie mogłem się powstrzymać:)
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 2. Data: 2011-01-04 08:44:57
    Temat: Re: [lekki OT] Skuter śnieżny.
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Qlfon"
    pierwszy raz w życiu miałem okazję pojeździć skuterami
    śnieżnymi.

    He he za pare dni i ja bede mial okazje - podobno jakies takie R1 na sniegu
    :)

    Tytus z fabryki

  • 3. Data: 2011-01-04 09:08:39
    Temat: Re: [lekki OT] Skuter ?nie?ny.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-01-04 09:44, Tytus z fabryki pisze:
    > Siemka
    >
    > ***"Qlfon"
    > pierwszy raz w ?yciu mia?em okazj? poje?dzi? skuterami
    > ?nie?nymi.
    >
    > He he za pare dni i ja bede mial okazje - podobno jakies takie R1 na sniegu
    > :)

    Powitać,
    Nie wiem dokąd jedziesz (ja byłem w Białce Tatrzańskiej), ale nie daj
    się wsadzić na coś z długa gąsienicą i dwuosobowe. Bierz dwusuwa i
    maksymalnie krótkiego - łeb urywa:) Na R1 mało jeździłem ale latanie na
    śniegu 140kmh chyba jest lepsze niż 250kmh po asfalcie:) szczególnie jak
    wisisz dupa kilka centymetrów nad śniegiem lecąc trawersem zbocze o
    nachyleniu 30st.
    Jak jedziesz do Białki lub okolic to dam Ci namiar na gościa z którym
    jeździłem na priv.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 4. Data: 2011-01-04 09:26:57
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-01-04 10:08, Qlfon pisze:
    (...)

    > Jak jedziesz do Białki lub okolic to dam Ci namiar na gościa z którym
    > jeździłem na priv.

    Jaki to mniej więcej koszt jest aktualnie?

    pozdr
    DP

  • 5. Data: 2011-01-04 09:43:41
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-01-04 10:26, Don Pedro pisze:
    > W dniu 2011-01-04 10:08, Qlfon pisze:
    > (...)

    > Jaki to mniej więcej koszt jest aktualnie?
    >
    > pozdr
    > DP

    widziałem od 180 za godzinę. Nie chcą jeździć z jednym skuterem, min 2.
    Za te szaleństwa na wyczynowym Arctic Cat poszło 250 ale to chyba
    najlepiej wydane 250 w moim życiu.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 6. Data: 2011-01-05 21:59:17
    Temat: Re: Skuter śnieżny.
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 3 Sty, 21:24, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    > Siedzę teraz i na YT patrzę co to ludzie na tym nie wyrabiają.
    > Nie mogłem się powstrzymać:)

    Zanim poczulem taka moc w motocyklu, to jezdzilem wlasnie skuterem.
    Prawdopodobnie mowisz o ktoryms SkiDoo (np Formula III). One maja
    silniki 700ccm o mocy 130KM i predkosci maksymalnej 190km/h. Jezdze
    tym od paru lat i morda sie cieszy co sezon :) Jesienia tylko czekam
    na snieg zeby posmigac. Jednak wlasnie zauwazam plusy turystycznych
    skuterow: gasienica gorska (dluga), wygodne siedzenia i bieg wsteczny.
    Szczegolnie jest to wszystko przydatne w gorzystym terenie. W tych
    turystycznych Yamahach montuja silniki od R1, wiec jest co odkrecic.
    Fajna zabawa musza byc tez leciutkie 450ccm. Ale tego niestety nie
    znam..

    To sie pochwalilem!

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek F.

  • 7. Data: 2011-01-05 22:59:49
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Powitać,

    W dniu 2011-01-05 22:59, Barnaba pisze:

    > Zanim poczulem taka moc w motocyklu, to jezdzilem wlasnie skuterem.
    > Prawdopodobnie mowisz o ktoryms SkiDoo (np Formula III). One maja
    > silniki 700ccm o mocy 130KM i predkosci maksymalnej 190km/h.
    Miałem przyjemność na Artic Cat Sno Pro7 :)

> [...]
    > skuterow: gasienica gorska (dluga), wygodne siedzenia i bieg wsteczny.
    > Szczegolnie jest to wszystko przydatne w gorzystym terenie.

    Właśnie z tym terenem jest problem. Może jeszcze nie taki jak Czechy i
    Słowacja - podobno nawet konfiskata sprzętu, ale mój przewodnik
    wspominał o wkopywanych 30cm kolkach tam gdzie jeżdżą. Nie pojmę tego:
    czym komu jazda skuterem po śniegu na czyimś polu szkodzi? Latem i
    enduro - rozumiem, hałas, matka z dzieckiem w lesie na spacerze itp. Ale
    zimą w dosłownie szczerym polu? No, chyba że chodzi o jakieś zwierzaki
    co śpią...
    Gdzieś podobno działa prawo śniegu, może ono by tu znalazło
    zastosowanie? Nie wiem jak się na to służby zapatrują, ale znając nasz
    kraj to tego tez nie wolno robić. Znów zostaje Rumunia?
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 8. Data: 2011-01-06 05:42:33
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Qlfon" Nie pojmę tego:
    czym komu jazda skuterem po śniegu na czyimś polu szkodzi?

    Gorale na calym swiecie sa chyba podobni....
    Mi pare lat temu ktos zwrocil uwage ze dojezdzajac do wyciagu na nartach
    moge:
    "uszkodzic jego plot - ktory jest tam pod sniegiem"
    Nie dostalem tej informacji bedac gosciem w pensjonacie, ze moge zlamac
    sobie noge, czy uszkodzic sprzet, tylko goral wyrazil swoja troske o swoj
    jebany plotek ukryty pod 3 m sniegiem.
    Pozostalo mi sie cieszyc ze w ogole pozwolil mi dojezdzac do wyciagu :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 9. Data: 2011-01-06 08:07:17
    Od: Jarosław Zawiła <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06-01-2011 o 06:42:33 Tytus <t...@g...pl> napisał(a):

    > Siemka
    >
    > *** "Qlfon" Nie pojmę tego:
    > czym komu jazda skuterem po śniegu na czyimś polu szkodzi?
    >
    > Gorale na calym swiecie sa chyba podobni....

    A mnie wydajesie, ze wszyscy ludzie sa do siebie podobni. Podobni w tym.
    ze martwia sie o swoja wlasnosc. Gorale moze bardziej, a to temu, ze w ta
    swoja wlasnosc wkladaja o wiele wiecej pracy.

    --
    jarek67

  • 10. Data: 2011-01-06 09:27:19
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-01-06 09:07, Jarosław Zawiła pisze:

    > A mnie wydajesie, ze wszyscy ludzie sa do siebie podobni. Podobni w tym.
    > ze martwia sie o swoja wlasnosc. Gorale moze bardziej, a to temu, ze w
    > ta swoja wlasnosc wkladaja o wiele wiecej pracy.

    W sensie, że zbudowanie płota w górach jest trudniejsze niż na
    równinie? Czy oranie pola? Jakby nie patrzeć pół płotu robią pod górę,
    pół pola orzą pod gorę a potem w dół więc bilans wysiłku wyjdzie na zero:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050