  • 1. Data: 2011-01-03 10:03:25
    Temat: Nowe przepisy drogowe od 2011
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Mamy sporo zmian w Kodeksie Drogowym, a tu cisza.

    Podaję więc tym, którzy nie wiedzą.

    http://www.motofakty.pl/artykul/nowe_przepisy_na_now
    y_rok.html

    fragment:
    Wprowadzono nowe kategorie praw jazdy. Dla motocyklistów, którzy zaczynają
    przygodę z jednośladem przygotowano nową kategorię A2. Jego posiadacz może
    jeździć motocyklem z silnikiem o mocy do 46 KM. Wcześniej jednak będzie
    musiał skończyć 18 lat. Dla 16-latków przygotowano kategorię A1. Granicą
    minimalnego wieku niezbędnego do uzyskania prawa jazdy kat. A podniesiono z
    18 do 24 lat. Zamiast karty motorowerowej będzie wydawane prawo jazdy
    kategorii AM, upoważniające do prowadzenia motorowerów i lekkich pojazdów
    czterokołowych. Będzie je można zdobyć od 14 roku życia. Prawa jazdy
    kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E są ważne przez 15 lat, pozostałe przez 5
    lat.

  • 2. Data: 2011-01-03 10:37:38
    Temat: Re: Nowe przepisy drogowe od 2011
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ifs6td$hqh$...@n...onet.pl...
> [...]
    > czterokołowych. Będzie je można zdobyć od 14 roku życia. Prawa jazdy
    > kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E są ważne przez 15 lat, pozostałe przez

    W TV właśnie Pan Policjant oznajmił, że powyższy zapis to dopiero projekt i
    nie wszedł w życie z końcem grudnia.

    Może ktoś z Was wie, co już weszło, a co jest projektem?

  • 3. Data: 2011-01-03 10:54:47
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    W dniu 03.01.2011 11:03, Marcin N pisze:
    > Witam,
    >
    > Mamy sporo zmian w Kodeksie Drogowym, a tu cisza.
    >
    > Podaję więc tym, którzy nie wiedzą.
    >
    > http://www.motofakty.pl/artykul/nowe_przepisy_na_now
    y_rok.html

    Mnie się podoba ten wykres kołowy, wygląda na to, że najwięcej
    samochodów w listopadzie importowały dzieci w wieku od 4-10 lat :)

    A odnośnie zmian w przepisach to jak zwykle musimy mieć po swojemu,
    zamiast upraszczać to u nas się komplikuje. Oczywiście za każde prawo
    jazdy trzeba osobno zapłacić, a przekraczając granicę trzeba będzie się
    zatrzymać, żeby sobie zanotować o jakiej godzinie i jakim pojazdem ile
    można jechać po danej drodze. Zresztą już trzeba.
    Po mieście 50 ale w nocy można 60.
    Poza miastem 90 ale ciężarowym 70.
    A jak jest droga dwupasmowa to 100, a jak ekspresowa to 120, a jak
    autostrada to 140, ale osobowym, bo ciężarowym to nie... a jak koło
    kościoła w niedzielę to na zgaszonym silniku, żeby wiernym nie
    przeszkadzać...

    Zdrówka!
    --
    Piotr Tarnowski /DrFugazi/
    http://www.drfugazi.eu.org

  • 4. Data: 2011-01-03 12:27:28
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 3 Sty, 11:03, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
> [...]
    > przygod z jedno ladem przygotowano now kategori A2. Jego posiadacz mo e
    > je dzi motocyklem z silnikiem o mocy do 46 KM. Wcze niej jednak b dzie
    > musia sko czy 18 lat. Dla 16-latk w przygotowano kategori A1. Granic
    > minimalnego wieku niezb dnego do uzyskania prawa jazdy kat. A podniesiono z
    > 18 do 24 lat. Zamiast karty motorowerowej b dzie wydawane prawo jazdy
    > kategorii AM, upowa niaj ce do prowadzenia motorower w i lekkich pojazd w
    > czteroko owych. B dzie je mo na zdoby od 14 roku ycia. Prawa jazdy
    > kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E s wa ne przez 15 lat, pozosta e przez 5

    Z tych zapisków przebija stereotyp za sterotypem + zwyczajne radosna
    i głupia twórczość.
    Głónie chodzi o to ,ze motocykle i spalane przez nie paliwo .To żadna
    gałaź gospodarki .
    A wogóle to my nie lubimy motorów ...
    Tylko fanaberie jakichś pomyleńćów ,co to zamiast smigać Golfem3 ,
    kupuja jakies tam...

    Przepisy odnosnie motorowerów i 125 z chorych zamieniały sie w ultra
    chore.
    Jesli władza dopilnuje ,to upadek tej gałęzi sprzedazy jest pewny.

    Co to za chory ,oderwany od rzeczywistości limit 46KM ?! Sprzedawcy
    GS500E byli konsultantami ?!

    Co to za chory przepis ,ze w wieku 24lat mozna siadac na wszytko co ma
    2koła. A wieku 21 nie . Czy debil 18-2czy 24 letni .Przestanie być
    debilem.

    Kategorie i terminy wązności prawek. To czyste strzyzenie owiec.
    Służące ewidentnie do wepchniecia zawczasu sporej grupy petentów ,do
    samochodów ,a nie na moto.
    A jesli trafia sie uparci, to niech beceluja,
    beceluja ,beceluja ,itd...

    Ciekawi mnie jaka jest wartość rynku motocykli w polsce. Okazałych
    firm motocyklowycy i mniejszych firemek jest bez liku. Do tego
    dochodza przychody z tytułu spalanych paliw i róznorakich akcesoriów.
    Zyski z tytułu korzyści ekologicznych . Klasyka -auto do roboty kontra
    skuter np.
    Korzyści z mniejszego tłoku na ulicach i parkingach .Absolutnego braku
    niszczenia nawierzchni.

    Temu wszytkiem podstawia sie noge ! Ciekawy kraj.

    Ide bronic kzyrza. Bo nic innego w tym prl-u , nie da sie i nie
    wolno robić
    ;-)

  • 5. Data: 2011-01-03 13:41:18
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?

    Witam,

    Mamy sporo zmian w Kodeksie Drogowym, a tu cisza.

    Podaję więc tym, którzy nie wiedzą.
    ---------------------

    a na motorowery i rowery dalej bata nie ma ?

  • 6. Data: 2011-01-03 14:04:57
    Od: "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl>

    W dniu 03.01.2011 14:41, blur pisze:
> [...]
    >
    > Podaję więc tym, którzy nie wiedzą.
    > ---------------------
    >
    > a na motorowery i rowery dalej bata nie ma ?

    Dokładnie. Nadal pełnolatek bez jakiegokolwiek pojęcia o ruchu ulicznym
    może LEGALNIE poruszać się skuterem po ulicy i siać popłoch wśród tych,
    którzy rzeczonym pojęciem musieli się wykazać przed organami. Może tym
    by się ktoś zajął. Gdzieś czytałem o dużym wzroście wypadków z udziałem
    skuterów, tylko jakoś nie znalazłem tam podziału wiekowego kierujących
    tymi skuterami, a śmiem twierdzić, że spora część to emeryci bez pojęcia.

    --
    Yaroosh

  • 7. Data: 2011-01-03 17:14:46
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Przepisy odnosnie motorowerów i 125 z chorych zamieniały sie w ultra
    >chore.

    Mozesz jasniej? Te 14 zamiast 13 lat tak cie zbulwersowaly odnosnie
    motorowerow?

    >Co to za chory ,oderwany od rzeczywistości limit 46KM ?! Sprzedawcy
    >GS500E byli konsultantami ?!

    Ja mam Virago 535, prawie 30 lat na karku i mi starcza :D Mysle, ze komus
    kto ma 18 tez powinno ;-)

    >Co to za chory przepis ,ze w wieku 24lat mozna siadac na wszytko co ma
    >2koła. A wieku 21 nie . Czy debil 18-2czy 24 letni .Przestanie być
    >debilem.

    Wiesz, ja w wieku lat 18 robilem wiele glupich zeczy zeby sie popisac,
    ktorych w wieku 24 lat juz bym nie zrobil.

    >Kategorie i terminy wązności prawek.

    Zalezy jak to sie bedzie odbywac - jezeli beda testy typu wzrok + jakas tam
    teoria to jestem za. Jezeli tylko wymiana plastiku to przegiecie.

    Dysiek

  • 8. Data: 2011-01-03 18:49:08
    Od: "q" <...@...pl>

> [...]
    > czterokołowych. Będzie je można zdobyć od 14 roku życia. Prawa jazdy
    > kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, B+E są ważne przez 15 lat, pozostałe przez

    dwa pytania
    1. jak mam PJ na samochod bezterminowo to oznacza, że bede po 15 latach
    musiał wymienic ?
    2. jesli mam >24 lata i robie PJ na moto to robie do 46KM czy mogę już na
    wiecej tzn zwykle A? dodam, dla pewnosci, ze na moto nigdy nie mialem
    prawka...

    pzd,

  • 9. Data: 2011-01-03 19:23:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-03 18:14, Dysiek pisze:

    > Ja mam Virago 535, prawie 30 lat na karku i mi starcza :D

    Przykro mi.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 10. Data: 2011-01-03 19:32:36
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Przykro mi.

    Chcialbym cos wiekszego to bym se kupil. Poza tym stosunek mocy do wagi w
    Virago 535 bije spokojnie 90% armatury do pojemnosci okolo 750 ccm. Nie
    mowiac juz ze np Shadow czy DragStar o wiekszych pojemnosciach niz 535 ma
    mniej mocy niz ona.

    Dysiek