  • 1. Data: 2009-04-05 12:49:00
    Temat: lodówki do zabudowy - dlaczego wszystkie szronowe?
    Od: Jax <7...@w...pl>

    Witam

    Nie dawno rozmawiałem z nabywcą nowego mieszkania. I oglądając jego nowy nabytek
    rozmawiałem o różnych szczegółach rozwiązań jakie zastosował w mieszkaniu.
    Trochę Mnie uderzył szron w lodówce (lodówka jest zabudowana, czyli zupełnie
    się nie wyróżnia od mebli kuchennych). Wtedy mój rozmówca stwierdził, że nie ma
    bezszronowych lodówek do zabudowy. To był nie zły szok, bo My kupiliśmy lodówkę
    bez szronową jakieś 15 lat temu. Więc:

    Jakie są powody, ze nie robi się lodówek bez szronowych do zabudowy?

    Jax

  • 2. Data: 2009-04-05 13:42:41
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jax wrote:
> [...]
    > bez
    > szronową jakieś 15 lat temu. Więc:
    >
    > Jakie są powody, ze nie robi się lodówek bez szronowych do zabudowy?

    może muszą być chudsze i nie ma miejsca na podwójne tylne ścianki
    bo lodówka jest tylko w teorii bezszronowa - szron jest pod tylną
    ścianką i go nie widać a powietrze jest cyrkulowane przez wentylator

    jeffrey

  • 3. Data: 2009-04-05 13:58:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 05 Apr 2009 14:49:00 +0200, Jax <7...@w...pl> wrote:

    >Witam
    >
    >Nie dawno rozmawia?em z nabywc? nowego mieszkania. I ogl?daj?c jego nowy nabytek
    >rozmawia?em o ró?nych szczegó?ach rozwi?za? jakie zastosowa? w mieszkaniu.
    >Troch? Mnie uderzy? szron w lodówce (lodówka jest zabudowana, czyli zupe?nie
    >si? nie wyró?nia od mebli kuchennych). Wtedy mój rozmówca stwierdzi?, ?e nie ma
    >bezszronowych lodówek do zabudowy. To by? nie z?y szok, bo My kupili?my lodówk?
    >bez szronow? jakie? 15 lat temu. Wi?c:
    >
    >Jakie s? powody, ze nie robi si? lodówek bez szronowych do zabudowy?

    Nikomu sie nei chce.

    A.L.

  • 4. Data: 2009-04-08 17:44:52
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jax napisał(a):
> [...]
    > bez szronową jakieś 15 lat temu. Więc:
    > Jakie są powody, ze nie robi się lodówek bez szronowych do zabudowy?

    Automagiczne odszranianie lodowki polega na okresowym nagrzewaniu
    scianki bedacej parownikiem (zwykle cala tylna, wewnetrzna scianka
    komory), tak, by ewentualnie osadzony na niej szron stopnial i splynal
    na poleczke. Stamtad skropliny maja wyplynac na zewnatrz komory i
    zniknac czyli odparowac. Jezeli lodowka bedzie zabudowana, to nie bedzie
    miala wystarczajacej wentylacji swych plecow i woda nie bedzie
    odparowywac lub tez odparowywac bedzie w zamknietej (bo zabudowanej)
    przestrzeni. Jezeli zabudowa jest drewniana/drewnopochodna, to w
    niedlugim czasie nastapi degeneracja konstrukcji zabudowy.
    Przyjrzyj sie swojej bezszronowej lodowce i przeczytaj jej instrukcje
    obslugi - nie ma tam nic na temat okresowego udrazniania kanalu
    odprowadzajacego skropliny z poleczki na zewnatrz? :)