  • 1. Data: 2016-05-12 17:37:09
    Temat: [lot] suwmiaraka
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    zna Ktoś tu może kawał o suwaku logarytmicznym?
    podobno taki dobry, a ja nie mogę namierzyć...

    pytam tu bo tu ludzie mają styczność z miarami calowymi...

    nie czaję suwmiarki calowej...

    suwmiarka ma skalę calową w której na jeden cal jest 16 kresek
    mała skala też ma 8 kresek...

    jak to rozumieć? jaki mierzyć? przecież to wychodzą jakieś ułamki...

    Ktoś spoza układu mi wyjaśni?

    P.S.
    jebać euro!!!

  • 2. Data: 2016-05-12 18:36:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdol cale.

  • 3. Data: 2016-05-12 18:48:58
    Temat: Re: [lot] suwmiaraka
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-05-12 17:37, platformowe głupki wrote:
    > zna Ktoś tu może kawał o suwaku logarytmicznym?
    > podobno taki dobry, a ja nie mogę namierzyć...
    >
    > pytam tu bo tu ludzie mają styczność z miarami calowymi...
    >
    > nie czaję suwmiarki calowej...

    Ja metrycznej nie rozumiem, a Ty tu o calowej!

    Włodek ;-)

  • 4. Data: 2016-05-12 19:10:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2016 17:37:09 +0200, platformowe głupki napisał(a):

    > jak to rozumieć?

    Odpuść, to cię przerasta.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-05-12 20:12:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ktoś spoza układu mi wyjaśni?

    dopiero jak Maciar zrobi audyt suwmiarstwa za czasów PO.

  • 6. Data: 2016-05-12 21:45:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > suwmiarka ma skalę calową w której na jeden cal jest 16 kresek
    > mała skala też ma 8 kresek...
    > jak to rozumieć? jaki mierzyć? przecież to wychodzą jakieś ułamki...
    > Ktoś spoza układu mi wyjaśni?
    co tu wyjaśniać? My dzielimy przez centymetr przez 10 oni cal przez 8.
    jak potrzebują większej dokładności to przez 16, albo 32.
    czyli 3/8 cala to okolice10mm
    albo 3/4 cala to okoilce 19mm
    dokładniej masz 9/16, gdzieś pomiędzy 14 a 15mm
    (milimetry napisałem z pamięci)

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-05-12 22:04:56
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 12.05.2016 o 21:45, ToMasz pisze:
    > co tu wyjaśniać? My dzielimy przez centymetr przez 10 oni cal przez 8.
    > jak potrzebują większej dokładności to przez 16, albo 32.

    Byłoby proste gdyby cal wynosił 25,6.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2016-05-13 08:50:55
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2016-05-12 o 21:45, ToMasz pisze:
    > co tu wyjaśniać? My dzielimy przez centymetr przez 10 oni cal przez 8.
    > jak potrzebują większej dokładności to przez 16, albo 32.

    W hydraulice i pewnie wielu innych dziedzinach tak, ale brak w tym
    konsekwencji, bo w przypadku kalibru broni, jakoś tak im wyszło, że nie
    dzielili przez potęgi 2, tylko 10. Kiedyś wymyślili podstawową jednostkę
    zwaną linią i równą 1/10 cala (potem przyszedł podział przez 100 i 1000)
    Np. bardzo popularny 7,62mm to 3/10 cala.
    Andrzej
    www.radom.city

  • 9. Data: 2016-05-13 09:18:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości

> [...]
    >jednostkę zwaną linią i równą 1/10 cala (potem przyszedł podział
    >przez 100 i 1000) Np. bardzo popularny 7,62mm to 3/10 cala.

    Pamietaj, ze najpierw podawali kaliber w funtach :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-05-13 09:25:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-05-13 09:18, J.F. wrote:

    > Pamietaj, ze najpierw podawali kaliber w funtach :-)

    To zapewne do momentu kiedy kule przestały być kuliste ;-)

    Włodek