  • 1. Data: 2011-10-19 09:21:27
    Temat: maksymalnie ekonomiczny mały pojazd
    Od: "mm" <m...@W...gazeta.pl>

    szukam dla żony czegoś małego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys

    Najlepiej benzyna bo tańszy serwis ale ponieważ żona pokonuje często około 80
    km do i z pracy ważne też spalanie.

    podstawowe założenia - ma być relatywnie bezpieczny, tzn bezpieczniejszy niż
    puszki typu tico czy seicento, stąd pomysł na dwie powyższe marki
    i sprawa druga to ekonomia, osiągi podobnie jak komfort nie są istotne a ważna
    jest ekonomia.
    Co sądzicie o jednolitrowym silniczku corsy ? czy spalanie faktycznie tak
    niskie? jakie alternatywy? jakie inne marki i wersje silnikowe brać pod uwagę?
    Corsą służbową tą litrową jeździłem kiedyś w parę tras służbową i nawet z tego
    co pamiętam dawało radę na autostradzie.

  • 2. Data: 2011-10-19 09:43:07
    Temat: Re: maksymalnie ekonomiczny mały pojazd
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-19 09:21, mm pisze:
    > szukam dla żony czegoś małego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys
    >
    > Najlepiej benzyna bo tańszy serwis ale ponieważ żona pokonuje często około 80
    > km do i z pracy ważne też spalanie.

    Serwis diesla nie jest droższy "z urzędu" drożej jest jak coś się
    popsuje. Po za tym możesz poszukać starszych diesli nawet wolnossących
    gdzie koszty serwisu są niemal takie jak w silnikach benzynowych a
    trwałość nieporównywalna.

> [...]
    > puszki typu tico czy seicento, stąd pomysł na dwie powyższe marki
    > i sprawa druga to ekonomia, osiągi podobnie jak komfort nie są istotne a ważna

    Jeżeli chodzi o ekonomię to bierz pod uwagę MASĘ samochodu a nie tylko
    to co pisze producent ile spala litrów na 100km. Z tym że mniejsza MASA
    to mniejsze bezpieczeństwo. Tak wiec ekonomia i bezpieczeństwo wzajemnie
    się wykluczają. Musisz pójść na jakiś kompromis. Samochody segmentu B są
    z reguły niewiele lżejsze od aut kompaktowych i spalają także podobne
    ilości paliwa.

    W twoim przypadku szukasz auta do 11tyś PLN a wiec mowa raczej o
    starszych rocznikach, opla corsę kupisz jeszcze starszy niż np clio, 206
    czy punto albo fiestę.

    Ja na twoim miejscu poszukałbym samochodu typu aygo/C1/107 waga około
    800kg i bardzo udany silnik 1.0 to daje w rezultacie małe spalanie.
    Dodatkowo to nowa konstrukcja wiec i bezpieczna stosunkowo. Za 11-13tys
    kupisz auto z roku 2005-2006. Za 11tys możesz nie trafić nic wartego uwagi.

> [...]
    > brać pod uwagę? Corsą służbową tą litrową jeździłem kiedyś w parę
    > tras służbową i nawet z tego co pamiętam dawało radę na autostradzie.

    Spalanie przy 1.0 silniku rośnie do 3 potęgi wraz ze wzrostem prędkości.
    Jeżeli auto będzie spalało 5l PB przy 90km/h to już z 7l przy 120km/h.
    Szybciej będzie jeszcze gorzej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2011-10-19 09:49:38
    Od: btn <w...@b...pl>

    Poszukaj może wśród Peugeotów 106, 206...

  • 4. Data: 2011-10-19 09:51:54
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "mm" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego
    > co pamiętam dawało radę na autostradzie.

    Ten silnik z Corsy jest podobno mało udany jeśli chodzi o bezawaryjność i
    spali tez nie mniej niż 1.2 i pewnie tylko ciut mniej niz 1.4. Może pomyśl
    też nad Fabią - ma 4 gwiazdki, czesci tanie jak barszcz i masa zamienników,
    dobra odporność na rdzę. Minus to cena z kosmosu trochę. CLio dostaniesz
    napewno lepszy rocznik.

  • 5. Data: 2011-10-19 09:52:05
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

> [...]
    > tego
    > co pamiętam dawało radę na autostradzie.

    Nie lepiej coś w stylu Hyundaia Accenta 2 albo Lanosa z instalacją LPG?
    Proste, tanie w częściach i serwisie oraz dobrze opisane na forach. W tej
    kwocie można wybierać sztuki grubo po 2000 roku (hyundai)

    Miałem kiedyś okazję przejechać się corsą 1.0 3 cylindry i to był po prostu
    dramat ;/ Osobiście uważam, że najmniejsze silniki są _sporadycznie_
    najlepszym rozwiązaniem. Różnica w spalaniu na ich korzyść bywa minimalna a
    nieco większy silnik zapewnia dużo lepszą jazdę i zazwyczaj jest w lepiej
    wyposażonym samochodzie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2011-10-23 11:14:50
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 19 Paź, 09:21, "mm" <m...@W...gazeta.pl> wrote:
    > szukam dla żony czegoś małego typu corsa, clio itp. cena do 11 tys

    Witaj!

    Jesli temat auta wciaz aktualny to spojrz na moje 206 z linka w sigu.
    Jezdzi nim moja siostra i autko od 3 lat sprawuje sie bez zarzutu.
    Jednak teraz chce zmienic na wieksze, wiec i Peugeot musi zmienic
    wlasciciela/-ke ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314