  • 1. Data: 2012-09-25 19:46:35
    Temat: marne ładowarki i wariujące ekrany pojemnościowe
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Mam telefon z ekranem pojemnościowym. Jeśli telefon ładuję oryginalna
    ładowarką - jest OK. jednak jeśli podłączę jakąś inną, szczególnie taką
    za 4.99, dotyk wariuje. tzn odblokowanie przez przesunięcie jest
    niezwykle trudne, a potem nasila się brak dokładności lokalizowania
    palca i czasami "sam się dotyka" i wykonuje - z mojego punku widzenia-
    losowe działania.
    Dzisiaj próbowałem podłączyć pewne urządzenie do telefonu, które to
    urządzenie miało własne zasilanie. Zasilanie gówniane, więc ekran zaczął
    wariować.
    Macie jakieś pomysły jak sobie z Tym poradzić? podłączenie myszki
    pozwala obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz,
    ładowarkę?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-09-25 20:19:10
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz, ładowarkę?

    Dodać filt dolnoprzepistowy aby usunąć tętnienia i zostawić tylko składową
    DC?

  • 3. Data: 2012-09-25 21:39:39
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Dodać filt dolnoprzepistowy aby usunąć tętnienia i zostawić tylko składową
    > DC?

    bardziej po Polsku mógłbyś? Kondensator na wyjściu by wystarczył? Bo jak
    mam cewki nawijać.... to chyba zasilę to dziadostwo z "paluszków"
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-09-25 21:53:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-25 21:39, ToMasz pisze:

    > bardziej po Polsku mógłbyś?

    "Składowa DC" to po polsku składowa stała.

    > Kondensator na wyjściu by wystarczył? Bo jak
    > mam cewki nawijać.... to chyba zasilę to dziadostwo z "paluszków"
    > ToMasz

    Kondensator jako filtr górnozaporowy? Lepiej w układzie LC.
    Chyba, że zastosujesz o dużej pojemności równolegle do zasilania - ale
    to też może być ominięcie połowy problemu.

    Uderz na grupę pl.misc.elektronika

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2012-09-26 00:30:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message

    > bardziej po Polsku mógłbyś? Kondensator na wyjściu by wystarczył?
    > Bo jak mam cewki nawijać.... to chyba zasilę to dziadostwo z "paluszków"

    Cewek nie trzeba nawijać - można kupić już nawinięte...
    Tam miało być dolnoprzepustowy a nie przepistowy, oczywiście :-)
    Chodzi o to aby odfiltrować jak najwięcej tętnień i puścić tylko
    składową stałą przy jak najmniejszej oporności szeregowej.

    Warto więc dać szeregowo cewkę z grubego drutu
    transformatorowego nawiniętą na rdzeniu ferrytowym
    a potem, tuż przed telefonem, dać kondensator elektrolityczny
    o dużej pojemności na 6,3V.

    Jak brakuje Ci podstaw z elektroniki to poczytaj sobie
    w encyklopedii o filtrach dolnoprzepustowych, stałych LC
    a sam się przekonasz że sprawa jest stosunkowo prosta.

  • 6. Data: 2012-09-26 07:28:46
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    (...)
    CIACH!
    A nie łatwiej kupić po prostu dobrą ładowarkę?

    Ja dodam, że mając kilka telefonów ładowanych poprzez microUSB ze
    zdziwieniem stwierdziłem, że jedna Motorola daje się ładowac tylko swoją
    ładowarką, a na przykład Nokia i BlackBerry mogą korzystać z każdej.
    Też obserwowałem, że noname ładowarki wywołują dziwne zachowanie się
    telefonów.

  • 7. Data: 2012-09-26 18:29:59
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Podczas ladowania obejmij dlonia obudowe telefonu. W Motoroli Milestone
    podlaczonej do badziewnej, nieoryginalnej ladowarki to pomaga.

    Najwieksze problemy wystepuja, gdy trzyma sie ladowany telefon np na stole,
    dotykajac reka jedynie ekranu. Moze to kwestia uziemienia obudowy?
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 8. Data: 2012-09-26 18:31:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 18:29:59 +0200, astro napisał(a):

    > Najwieksze problemy wystepuja, gdy trzyma sie ladowany telefon np na stole,
    > dotykajac reka jedynie ekranu. Moze to kwestia uziemienia obudowy?

    Jak sobie wyobrażasz uziemianie obudowy ze szkła i tworzywa sztucznego
    (standard w zdecydowanej większości smartfonów)??

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2012-09-26 18:50:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.09.2012 18:31, Waldek Godel pisze:

    > Jak sobie wyobrażasz uziemianie obudowy ze szkła i tworzywa sztucznego
    > (standard w zdecydowanej większości smartfonów)??

    Odpowiadam wszystkim. wystarczy że ładowarka jest podpięta do sieci, a
    jej kabel _nie zasila_ telefonu, a już są problemy. Trzymając jej kabel,
    mogłem wywierać wpływ na ekran z odległości kilku cm!!! Szkoda tylko że
    precyzja jest bliska zera :)
    ToMasz

  • 10. Data: 2012-09-26 23:18:37
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Też obserwowałem, że noname ładowarki wywołują dziwne zachowanie się telefonów.

    Problem w tym ze to nie tylko noname ladowarki tak robia ale tez ladowarki
    firmowe od innych telefonow.