    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: miesiąc z androidem
    Date: Sat, 31 Dec 2011 21:25:33 +0100

    witam

    Jakiś czas temu szukałem informacji jak się żyje z telefonem który ma
    androida. Zafascynowanie z punktu widzenia fana "angry birds" jest
    wielkie, wiec opinie niemiarodajne, albo całkowity ich brak. Może moje
    parę zdań komuś pomoże
    ekran boski, szybkość - bez zastrzeżeń oprogramowanie - bogate. bla bla
    bla. Fakt że "Wybierz numer" działa błyskawicznie. Coś jakby ten telefon
    miał tą operacje "zbuforowaną" przy odblokowywaniu. Totalne
    przeciwieństwo tego co widać w windows mobile. Jednak jeśli nie odbiorę
    połączenia jest dużo gorzej. odblokuj, pokaż kto dzwonił, oddzwoń - trwa
    dłuuuugo. Wiele dłużej niż w WM. Tak jak napisałem - to pierwsze
    dzwonienie to jakiś "myk" żeby sprawić dobre wrażenie. Przeglądanie
    książki adresowej - suuuuper. tyle że ja to bym chciał zadzwonić do np
    "bronka" i wybrać go jakoś szybciej. to niestety zostało troszkę
    skopane. tzn wybieranie z klawiatury szuka na necie, trzeba najpierw
    włączyć książkę telefoniczną, a wtedy klawiatura (hardwarowa również)
    powoduje że widać 4 kontakty. kiszka! na WM z klawiaturą było o wieeeele
    lepiej. Co do samej klawiatury sprzętowej. mimo ze jestem gorącym fanem
    tego rozwiązania - mało się przydaje. Ekran jest na tyle czuły że dużo
    łatwiej pisze się na nim w porównaniu do rezystancyjnego.
    odblokowywanie telefonu - też kiszka. trzeba najpierw nacisnąć guzik,
    potem przesunąć. po co to podwójne zabezpieczenie - niewiem. szpan chyba
    jakiś na suwanie. "optical pad" leży i kwiczy. jedynym programem który
    czasami wyświetla strzałkę jest Opera! Mnie by się ten "myszo-kursor"
    przydał na stałe.
    Oprogramowanie cukierkowe. można badać puls, przerobić telefon na
    poziomnice, wykrywać metale, badać poziom głośności dzwieku... tylko po
    co? Budzik w standardzie jest taki jak w siemensie s55. Chcesz coś
    wiecej? idź do marketu. zadania i terminy na ekranie - do marketu.
    "speed dial" na ekranie z fotkami? jasne, ale strzałka ze słuchawką
    oznaczająca że to właśnie speed dial - zasłania zdjęcie. rozwiązanie?
    taaaak! zgadłeś! w markecie. Taks obie myślę że projektanci mają nokie
    6310 i nie chce się im wkładać karty sim do projektowanego telefonu.
    Sama instalacja i ciąganie z marketu - banalnie proste. oczywiście po
    przebrnięciu przez rejestracje i konta na googlu. Wiekszość programów
    bezpłatna.... ale z reklamami jak Gadu gadu! Zdarzają się niedoróbki w
    postaci programu do czytania książek, w którym reklama zasłania tekst...
    Same programy nie działają bezkolizyjnie. np program ułatwiający
    odblokowywanie klawiatury gasi okno budzika. gasi okno nie wyłączając
    budzika. Tak wiec budzik musiałem parę razy wyłączać wyjęciem baterii.
    Odtwarzaczy wideo jest masa... ale wszystkie działają tak samo marnie
    (może ktoś ma inne zdanie?). Od błędów takich jak dziwna gradacja
    odcieni (żarówka w ciemnym pokoju roztacza nie skalę szarości tylko
    jakieś niemal tęczowe koła) do takich katastrof jak rozjechanie dźwięku
    i obrazu w zwykłym odcinku doktora House. Gdzie tam jakieś odtwarzanie
    HD? Brak TCPMP... bardzo.
    Nawigacja(polska) - koszmar. są dwie, ale ich mapy... nie włączajcie ich
    na śląsku. Z darmowych jest parę, ale korzystają z OSM wiec każdy wie
    jak to jest. pojawiła po śwętach (wersja beta) możliwość korzystania z
    UMP, ale narazie prowadzi po zakazach ruchu. Słownik (ang, ort, wyrazów
    obcych) jest naprawdę fajny, Klient FTP - działa. skype - też wraz z
    wideo! Ivona czyta książki, latarka świeci. Firefox i opera działają.
    DZiałają to nawet za mało powiedziane. Zawsze myślałem że internet
    robiony jest pod IE na XP. Jego kuzynem wydawał mi się WM. Tu nagle
    szok. NA androidzie jest duuużo większa zgodność z tym co widzimy na PC
    niż w WM. Mogę oglądać youtuba lub stacje TV bezpośrednio w operze.
    niema problemu z otwieraniem załączników (które na WM sprawiały probemy)
    Można grać w gry flashowe. Coś normalnie jak takie mniejsze eeePC!
    oczywiście z wadami takiego sprzętu - bateria umiera. nie pada tylko
    umiera. podczas oglądania filmu bezpośrednio z netu przez wifi telefon
    ciągnie ponad 300mA.
    Podsumowując: cukierkowatość osiągnęła nasycenie. Jakość programów
    pozostawia wiele do życzenia. Dopracowanie telefonu - również. Jeśli
    ktoś zastanawia się nad "przejściem" radziłbym poczekać. Mam nadzieje że
    moja opinia pomoże podjąć dobrą decyzje
    ToMasz