  • 1. Data: 2009-03-05 08:43:14
    Temat: monitorowanie napięcia w sieci
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    Mam spadki napięcia w domu (czajnik+piekarnik=25V) oraz mruganie.
    Energetyka sprawę olewa. Przyjechał gość z multimetrem, pomierzył
    napiecie i tyle.

    Pomyślałem sobie, że muszę to chyba sam pomierzyć. Do głowy przyszła mi
    np ATMEGA8 i zapis na kartę SD kilka razy na sekundę.

    Jak to zrobić najprościej?
    Transformator + prostownik + ew. dzielnik napięcia, obliczyć
    współczynnik tego wszystkiego i przeliczać ?

    --
    Melwin

  • 2. Data: 2009-03-05 09:25:05
    Temat: Re: monitorowanie napięcia w sieci
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Mam spadki napięcia w domu (czajnik+piekarnik=25V) oraz mruganie.
    > Energetyka sprawę olewa. Przyjechał gość z multimetrem, pomierzył
    > napiecie i tyle.

    Witam
    Może zacznij od tego czy to w twoim domu nie ma po prostu złych połączeń i na
    skutek tego masz takie spadki napięcia.
    Jeżeli podłączasz czajnik 2 kW i piekarnik 2,3kW w sumie masz prąd około 20A.
    Dla sieci zasilającej trochę za mało aby powstał tak duży spadek napięcia.
    Chyba, że w złaczu kablowym albo na przyłączu napowietznym jakiś zacisk jest
    uszkodzony.

  • 3. Data: 2009-03-05 09:42:56
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    Zbyszek pisze:
> [...]
    > Chyba, że w złaczu kablowym albo na przyłączu napowietznym jakiś zacisk jest

    Budowa zakończona w 2008, wiec instalacja nowa, odebrana.
    Przy pomiarach w skrzynce licznikowej wyniki takie same.

  • 4. Data: 2009-03-05 10:02:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Melwin pisze:
> [...]
    >
    > Jak to zrobić najprościej?
    > Transformator + prostownik + ew. dzielnik napięcia, obliczyć
    > współczynnik tego wszystkiego i przeliczać ?

    Monitorowanie miałoby sens gdybyś chciał mierzyć wahania napięcia w
    sieci niezależne od twojego poboru. Jeśli tak duże spadki napięcia w
    domu i w skrzynce licznikowej występują przy poborze rzędu 4,5kw to
    musisz reklamować, że nie dają ci zadeklarowanej w umowie mocy.

    MD

  • 5. Data: 2009-03-05 12:42:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz> napisał w
    wiadomości news:goo3el$8ii$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Jak to zrobić najprościej?
    > Transformator + prostownik + ew. dzielnik napięcia, obliczyć
    > współczynnik tego wszystkiego i przeliczać ?

    Może jednak multimetr z RS-232 + PC ?

  • 6. Data: 2009-03-05 13:00:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Mam spadki napięcia w domu (czajnik+piekarnik=25V) oraz mruganie.
    > Energetyka sprawę olewa. Przyjechał gość z multimetrem, pomierzył napiecie

    Powinienes napisać oficjalne pismo i muszą bez gadania przyjechac i na
    tydzień założyć analizator.
    Ja właśnie byłem u nich bo u mnie też są spadki napięcia aż do 200V. Oprócz
    tego sinusoida oglądana na oscyloskopie pozostawia wiele zo życzenia.
    Przez telefon gościu mi powiedział zeby napisać pismo a oni przyjadą i
    zostawią analizator na tydzień.
    Oni nie uznaja żadnych pomiarów cudzymi miernikami.

    Marek

  • 7. Data: 2009-03-05 13:25:32
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz>
> [...]

    > napiecie i tyle.
    > Pomyślałem sobie, że muszę to chyba sam pomierzyć.

    W jakim celu ? Dla własnej wiedzy, czy w celach dowodowych ? Jeśli myślisz o
    tym drugim przypadku, to zapomnij.

    e.

  • 8. Data: 2009-03-06 06:23:14
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    marko1a pisze:

> [...]
    > zostawią analizator na tydzień.
    > Oni nie uznaja żadnych pomiarów cudzymi miernikami.

    Na razie po wysłaniu pisma skakali 3 dni po słupach. W końcu przepieli
    pół ulicy z zabytkowej linii na nowy transformator z drugiej strony
    ulicy i jest lepiej, na wszystkich fazach w okolicach 228V niezależnie
    od tego co po włączam. Ale mruga kurde dalej. O analizatorze nie chca
    słuchać. Dlatego przed dalszą walką chciałem sam zobaczyć jak to wygląda.

    Wziąłem transformator 6V, mostek prostowniczy, kondensator 100uF,
    ATMEGĘ, wyniki puściłem po RSie na kompa. Efekt taki że po wrzuceniu do
    Excela na wykresie widać sinusoidę. A ja chciałem linię opadającą
    czasem na dół. Co robię nie tak ?

    --
    Melwin

  • 9. Data: 2009-03-06 08:04:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz>
    napisał w wiadomości news:goqg1a$j2c$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > wykresie widać sinusoidę. A ja chciałem linię opadającą czasem na dół. Co

    Eee to coś nie tak .
    A nie jest to efekt składowej zmiennej (przydźwiek sieci) która ci się
    nanosi za mostkiem? Może zbyt małe uziemieniu ustrojstwa pomiarowego jakie
    zmajstrowałeś ?
    Uziemić wszystko i wyzerowac potencjały.

    Marek

  • 10. Data: 2009-03-06 09:03:28
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    William pisze:

    > Może jednak multimetr z RS-232 + PC ?
    Wydaje mi się że ma za małą częstotliwość próbkowania, żeby wychwycić te
    mrugnięcia ?