  • 1. Data: 2014-01-01 23:18:25
    Temat: mostek H
    Od: Jawi <t...@p...com>

    Ktoś pamięta Elektronik Elektor? ;)
    W tym piśmie podobno była opisana bardzo dobra i udana konstrukcja
    mostka H do sterowania silników DC, na mosfetach.
    No właśnie - podobno, ktoś kojarzy? Jeśli tak, to który numer?

  • 2. Data: 2014-01-02 17:18:40
    Temat: Re: mostek H
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 01.01.2014 23:18, Jawi pisze:
    > Ktoś pamięta Elektronik Elektor? ;)
    > W tym piśmie podobno była opisana bardzo dobra i udana konstrukcja
    > mostka H do sterowania silników DC, na mosfetach.
    > No właśnie - podobno, ktoś kojarzy? Jeśli tak, to który numer?

    Jaki prąd/napięcie przewidujesz dla tego silnika? Bo może nie opłaca się
    rzeźbić na elementach dyskretnych i sprawę załatwi jeden scalak albo
    nawet "pół" scalaka :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2014-01-03 01:06:55
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 17:18, Grzegorz Kurczyk pisze:
    > Jaki prąd/napięcie przewidujesz dla tego silnika? Bo może nie opłaca się
    > rzeźbić na elementach dyskretnych i sprawę załatwi jeden scalak albo
    > nawet "pół" scalaka :-)
    a do końca to jeszcze nie wiem, 250W przy 24V to na pewno. I jeśli tak
    zostanie to są mostki scalone, chyba Vishay robi i są w miarę dostępne,
    ale się nie przyglądałem jeszcze. Tylko słyszałem o tym Elektorze i tak
    chciałem zerknąć co w nim takiego "nadzwyczajnego". Bo robienie mostka
    na mofetach kiedy są dostępne gotowe sterowniki to sens ma średni i
    taniej nie wyjdzie chyba.