  • 1. Data: 2014-01-02 16:09:23
    Temat: początki z ATmega32
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    czy Ktoś wprowadzi mnie w tajniki programowania ATmega32 przy pomocy
    programatora Vellon VP-280? jak w AVR studio ustalić adresy pod jakie ma
    kompilować fragmenty z programem, danymi i konfiguracją? gdzie znajdę opis
    który bit od czego?

  • 2. Data: 2014-01-02 16:14:00
    Temat: Re: początki z ATmega32
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    druga sprawa o co chodzi z tym bootloaderem?

    trzecia jakie taktowanie ma ta atmega? czy 22.143 pójdzie? aby mieć seriala
    19200 i 57600?

  • 3. Data: 2014-01-02 17:07:09
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    no i ile zajmuje jeden cykl rozkazowy?

  • 4. Data: 2014-01-02 21:43:54
    Temat: Re: pocz?tki z ATmega32
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.01.2014 16:09, inny punkt siedzenia... wrote:
> [...]
    > programatora Vellon VP-280? jak w AVR studio ustalić adresy pod jakie ma
    > kompilować fragmenty z programem, danymi i konfiguracją? gdzie znajdę

    A na cholerę Ci takie rzeczy wiedzieć? Piszesz program w asemblerze? Jak
    piszesz w C to avr studio wypluje Ci plik hex, wsadzasz procka do
    welona, masz do niego dedykowany programik, wskazujesz plik hex,
    ustawiasz fusy i gra. Opis fusów masz w dataszicie od procka i na
    milionie stron o programowaniu avr-ów.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-01-02 21:46:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.01.2014 16:14, inny punkt siedzenia... wrote:
    > druga sprawa o co chodzi z tym bootloaderem?

    Bootloader pozwala na zmianę oprogramowania przez uart. Niesty
    bootloader trzeba najpierw wgrać "normalnie" czyli dedykowanym
    programatorem. Trzeba też odpowiednio ustawić fusy.

    > trzecia jakie taktowanie ma ta atmega? czy 22.143 pójdzie? aby mieć
    > seriala 19200 i 57600?

    Takie jakie ustawisz. W dataszicie masz tabelkę i wzór na policzenie
    stopy błędów dla przyjętego zegara i prędkości uarta.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2014-01-02 21:47:06
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.01.2014 17:07, inny punkt siedzenia... wrote:
    > no i ile zajmuje jeden cykl rozkazowy?

    Pzeczytaj dataszit od atmegi, tam wszystko jest napisane. Większość
    instrukcji wykonuje się w jednym cyklu zegarowym, inne dłużej.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-01-03 01:21:35
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 16:14, inny punkt siedzenia... pisze:
    > druga sprawa o co chodzi z tym bootloaderem?
    >
    > trzecia jakie taktowanie ma ta atmega? czy 22.143 pójdzie? aby mieć
    > seriala 19200 i 57600?
    z takim pytaniem to powinieneś zacząć od hmm...
    Arduino i oślej łączki?

  • 8. Data: 2014-01-03 08:15:08
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    o którym datasheecie mówisz, bo ja znajduję jakies ogólnikowe....

  • 9. Data: 2014-01-03 18:35:10
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 03.01.2014 08:15, inny punkt siedzenia... wrote:
    > o którym datasheecie mówisz, bo ja znajduję jakies ogólnikowe....

    Wpiszę za Ciebie w google atmega32 i o to pierwszy link jaki dostajesz:

    http://www.atmel.com/Images/doc2503.pdf

    Czy te 346 stron jest nadal zbyt ogólnikowe?

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2014-01-03 18:42:26
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    kur... bez spisu treści, kto to pisał...