    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 28 Nov 2012 03:04:33 -0800 (PST)
    Subject: [n00b] pytanie z jawy
    From: kenobi <p...@g...com>

    Mam pytanie dot jawy. Dosyc slabo znam
    jawe (ale ze jako tako znam tematy z ogolnego
    programowania to jak trzeba cos tam moge sklecic)
    i ostatnio sie jej wlasnie przygladam, dokonujac
    przy tym paru obserwacji (dosyc banalnych zreszta zapewne) powstaje przy tym dla mnie
    przy okazji tego studiowania javy zasadnicze pytanie :

    Czy te rozmaite wysokopoziomowe myki tj konkretnie widze na dany moment dwa

    1) rozmaite 'nie zwalnianie' obiektow,
    2) rozmaite 'przekazywanie' (i wrappowanie) obiektow itp

    sa w jawie 'bezpieczne'?

    Tj mam na mysli wszelkie sytuacje gdzie nie przejmuje sie zwalnianiem czegokolwiek

    (np w danej konkretnej sytuacji mam tablice[][] z pixelami ale zeby to wyswietlic
    musze to opakowac w image pozniej wyswietlic, poniewaz robie to w kazdej ramce to po
    prostu tworze nowy image za kazdym razem nie przejmujac sie starym i nie zwalniajac
    go)

    podobnie jest z przekazywaniem i robieniem najrozmaitrzej sieczki wrapperow,
    powiedzmy ze
    mam jeden oryginalny kawalek danych z pixelami, czy
    pakujac to w najrozmaitsze obiekty po drodze zeby
    cos zrobic wyswietlic, zapisac na dysk, itp
    mam gwarancje ze dane te nie beda topornie kopiowane
    tylko ze to wszystko beda lekkie operacje?

    tj czy jawie mozna zaufac ze nmie przejmujac sie
    problemem zwalniania i problemem przekazywania i wrappowania poradzi sobie ona tj nie
    wykona jakichs
    masywnych duplikatow (albo jakichs innych pokrewnych
    zarzynek). mam nadzieje ze moje pytanie jest
    zrozumiale, a jesli nie i jawa moze wykonac taką zarzynkę to prosilbym najlepiej o
    konkretny przyklad takiej zarzyny ze strony jawy. tnx