  • 1. Data: 2013-07-22 12:51:21
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lamia" napisał w
    >żyłam w nieświadomości i się dziś zdziwiłam
    >sądziłam że pozostawienie samochodu na biegu na wzniesieniu to
    >podstsawowa metoda niezjeżdżania auta

    No, rownie podstawowa to uzycie hamulca recznego .
    Czasem uruchamiany noga (dodatkowy pedal), czasem przyciskiem (coraz
    modniejsze).

    Czasem hamulec jest slaby i nie starcza.

    >toteż się zdziwiłam, gdy zostawiwszy auto na troche konkretniejszej
    >górce auto, na biegu, .. auto 'żabkowało' w dół.
    >Tak samo na wstecznm jak na 1dynce.
    >Tak ma być?

    Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w
    czasie jazdy.
    Nadal sa spore, ale na powazne gorki nie starcza.

    W dodatku bywa ze bieg sie zle zazebi i wyskoczy - wiec tak jak to
    koledzy pisza - w gorach hamulec, bieg i jeszcze kola skrecic aby
    samochod sie o kraweznik oparl lub jak najmniejsze szkody zrobil.

    >Pamiętam w temacie zostawiania auta na biegu starty wątek o pasku
    >rozrządu - czy ryzykowłam przeskokiem paska?

    Nie.
    Nie wiem czy to w ogole sie kiedykolwiek zdarza mimo grupowej nagonki.
    Ale wymagalo by raczej gwaltownej zmiany obrotow, a nie takiego
    pelzania.

    J.

  • 2. Data: 2013-07-25 23:36:25
    Temat: na biegu - tak ma być?
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

[...]

    (dotąd miała lżejsze auta - to może dlatego nigdy nie odkryłam tej - chyba
    istonej - kwestii (?))

  • 3. Data: 2013-07-25 23:49:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tak ma być?
    > (dotąd miała lżejsze auta - to może dlatego nigdy nie odkryłam tej -
    > chyba istonej - kwestii (?))
    Jak górka konkretna a silnik malutki, to tak może być.
    Generalnie, to się hamulca ręcznego używa na postoju.

    > Pamiętam w temacie zostawiania auta na biegu starty wątek o pasku
    > rozrządu - czy ryzykowłam przeskokiem paska?
    Sam pasek od tego że silnik jest napędzany kołami a nie rozrusznikiem to
    nie powinien przeskoczyć.
    Ale istnieje pewne niebezpieczeństwo uszkodzenia czegoś gdy silnik ma
    "lewe" obroty, a tak się dzieje gdy na wstecznym stacza się do przodu, a
    na biegach "normalnych" w tył.

  • 4. Data: 2013-07-26 00:04:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@h...org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Generalnie, to się hamulca ręcznego używa na postoju.

    i koła skręca do krawęznika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 5. Data: 2013-07-26 00:07:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 00:04, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@h...org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > i koła skręca do krawęznika.

    Pod warunkiem że stoi się "z" górki a nie "pod".

    Lewis

  • 6. Data: 2013-07-26 00:15:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Pod warunkiem że stoi się "z" górki a nie "pod".

    A jakaż to różnica?

  • 7. Data: 2013-07-26 00:17:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    > i koła skręca do krawęznika.

    To też ale nie zawsze jest ten krawężnik.

  • 8. Data: 2013-07-26 00:18:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-26 00:15, nadir pisze:

    > A jakaż to różnica?

    Stojąc "pod górkę" czyli grawitacja ciągnie samochód do tyłu, jak
    będziesz miał przednią krawędź koła zwróconą do krawężnika przód
    samochodu wyjedzie na drogę.

    Lewis

  • 9. Data: 2013-07-26 00:21:53
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 23:49:25 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    >
    > Ale istnieje pewne niebezpieczeństwo uszkodzenia czegoś gdy silnik ma
    >
    > "lewe" obroty, a tak się dzieje gdy na wstecznym stacza się do przodu, a

    Zamieniam się w słuch co może się uszkodzić kiedy na jedynce samochód porusza się z
    prędkością 2 centymetry na minutę do tyłu. Obstawiam sprężynę włącznik w lampce
    oświetlenia bagażnika. Ty jebnięty jesteś z urodzenia czy to nabyte?

  • 10. Data: 2013-07-26 00:22:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Stojąc "pod górkę" czyli grawitacja ciągnie samochód do tyłu, jak
    > będziesz miał przednią krawędź koła zwróconą do krawężnika przód
    > samochodu wyjedzie na drogę.

    Wtedy masz mieć koła skręcone w lewo. W czym tu problem?