  • 1. Data: 2017-09-29 14:00:59
    Temat: naprawa ipl
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    Witam Wszystkich, naprawiam urządzenie ipl produkcji china i potrzebuję
    Waszej pomocy. Objaw: przestał poprawnie wyświetlać lcd tzn. po
    uruchomieniu urządzenia są na nim same pionowe kolorowe paski (domyślam
    się że dostaje złą sekwencję startową). Sytuacja się powtarza po
    podmianie wyświetlacza na nowy - dalej pasy czyli wyświetlacz ok. Lcd
    sterowany jest z procka 32bity Samsung ARM S3C2440 a właściwie z
    gotowego modułu "Friendly ARM Nano 2440v3" poprzez separatory 74lvc245.
    Wszystkie połączenia przedzwoniłem i są ok. Sprawdziłem napięcia na
    portach procesora sterujących wyświetlaczem i na jednym z nich zamiast
    typowego 3v3 lub bliskiego 0 jest napięcie ok. 1,6v. Wnioskuję, że
    procesor do wymiany - zwalony port. I teraz pytanie: czy ktoś z
    grupowiczów jest w stanie (oczywiście odpłatnie) wymienić ten procesor
    (montaż BGA) na sprawny podmieniwszy uprzednio jego wsad? lub tez
    posiada modul "Friendly ARM Nano 2440v3" i może mi wgrać do niego
    oprogramowanie. Poszukiwania modułu na portalach zakończyło się
    fiaskiem. Bardzo proszę o pomoc bo urządzenie jest bezużyteczne a
    chińczyk produkujący je nie chce rozmawiać na temat części zamiennych.
    Jedynie częstuje mnie gołym procesorem za jedyne 300$. Mój email:
    uolczakó...@w...pl

  • 2. Data: 2017-09-29 16:18:25
    Temat: Re: naprawa ipl
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2017 2:00 PM, dolczak wrote:
    > portach procesora sterujących wyświetlaczem i na jednym z nich zamiast
    > typowego 3v3 lub bliskiego 0 jest napięcie ok. 1,6v. Wnioskuję, że
    > procesor do wymiany - zwalony port.

    Ale możliwy jest inny wniosek: na wyjściu jest fala prostokątna. Masz
    oscyloskop?

  • 3. Data: 2017-09-29 17:49:58
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 16:18, Sebastian Biały pisze:

    > Ale możliwy jest inny wniosek: na wyjściu jest fala prostokątna. Masz
    > oscyloskop?

    jasne jutro go podepnę i poinformuję. Jednak gdyby porty były ok, to
    dlaczego nie wysterowuje obu lcd przy sprawnych połączeniach?

  • 4. Data: 2017-09-29 18:19:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > dlaczego nie wysterowuje obu lcd przy sprawnych połączeniach?

    Np. może być "przesłuch" do masy, albo innej ścieżki, bo słabo umyli
    płytkę po trawieniu, albo niedokładnie wytrawili. Niby przejścia są,
    niby nigdzie nie zwiera, a jednak łajza gdzieś zwiera. Na oscylku będzie
    widać, można na próbę podciągnąć pina do + przez jakieś 47k.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2017-09-29 21:09:17
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 18:19, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > niby nigdzie nie zwiera, a jednak łajza gdzieś zwiera. Na oscylku będzie
    > widać, można na próbę podciągnąć pina do + przez jakieś 47k.

    nadmieniam, że urządzenie działało i nagle przestało. I jeszcze jedno.
    może być problem zimnego lutu pod procesorem. tak czy siak poszukuję
    speca od montażu BGA żeby posadził proca na swoje miejsce, jest tu taki???
    dolczak

  • 6. Data: 2017-09-29 21:17:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2017 9:09 PM, dolczak wrote:
    > może być problem zimnego lutu pod procesorem. tak czy siak poszukuję
    > speca od montażu BGA żeby posadził proca na swoje miejsce, jest tu taki???

    Wsadz do pieca.

    Albo ...

    https://www.youtube.com/watch?v=YgY6d5OXhww

  • 7. Data: 2017-10-02 12:27:30
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 21:17, Sebastian Biały pisze:

    > Wsadz do pieca.
    >
    > Albo ...
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=YgY6d5OXhww

    Podpiąłem oscyloskop i okazuje się ze z modułu nie idą żadne sygnały
    sterujace na lcd. Na portach sa same stany wysokie (3,3v). Wyglada tak,
    jakby procek stracił wsad. Sam procesor pracuje - są na obu kwarcach
    12Mhz i 32768Khz piękne przebiegi. pomoże ktoś?

  • 8. Data: 2017-10-02 19:56:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/2/2017 12:27 PM, dolczak wrote:
    > Podpiąłem oscyloskop i okazuje się ze z modułu nie idą żadne sygnały
    > sterujace na lcd. Na portach sa same stany wysokie (3,3v). Wyglada tak,
    > jakby procek stracił wsad.

    To się samo z siebie raczej nie stanie.

    > Sam procesor pracuje - są na obu kwarcach
    > 12Mhz i 32768Khz piękne przebiegi. pomoże ktoś?

    Tego nie wiesz. Być może coś tam pogadał z LCD i stwierdził że jak go
    nie ma to nie będzie gadał dalej.

    Nie ma tam jakiegos linuxa/uboot? konsola szeregowa jest?

  • 9. Data: 2017-10-03 10:38:01
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 02.10.2017 o 19:56, Sebastian Biały pisze:

    > To się samo z siebie raczej nie stanie.

    > Tego nie wiesz. Być może coś tam pogadał z LCD i stwierdził że jak go
    > nie ma to nie będzie gadał dalej.
    >
    > Nie ma tam jakiegos linuxa/uboot? konsola szeregowa jest?

    W urzadzeniu występują wyładowania wysokonapięciowe w palnik oraz duże
    prądy rozładowania kondensatorów więc to może wywaliło pamięć.
    Próbowałem podejrzeć przebiegi na podpiętym lcd tuż po włączeniu
    zasilania - nie ma nic procesor milczy. Jaki system operacyjny siedzi
    tez nie wiem, może nie byc wcale - brak dokumentacji i nigdzie nie mogę
    jej znaleźć. może ktoś poratuje... W pdf-ie wyswietlacza TX18D11VM1CAA
    opisane sa sygnały nim sterujące, nie ma zadnych linii w strone
    procesora. Są właściwie tylko DCLK - zegar ok 40 Mhz, DTMG - sygnał
    wysoki ustawia dane do odczytu, i 3x6bit DATA RGB co stanowi 20 linii
    starowania wyswietlaczem, Na wszystkich liniach cały czas sa stany
    wysokie nawet tuz po właczeniu zasilania i przy podpietym LCD.

  • 10. Data: 2017-10-03 15:43:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 10:38, dolczak pisze:

> [...]
    > starowania wyswietlaczem, Na wszystkich liniach cały czas sa stany
    > wysokie nawet tuz po właczeniu zasilania i przy podpietym LCD.

    Czyli masz 0 programu, więc musisz się zastanowić czy te $300 to dużo
    czy mało,
    a może nowe urządzenie będzie taniej kupić, bo wątpię czy Ci ktoś
    program do tego napisze.

    --
    Pozdr
    Janusz